Nakon nesreće sa modelom MAX 9 još jedan Boingov model pod „ISTRAGOM“
Američka federalna uprava za vazduhoplovstvo u nedelju uveče preporučila je avio-kompanijama koje koriste avione Boeing 737-900ER da pregledaju čepove na vratima kako bi se uverili da su pravilno pričvršćeni nakon što su neki operateri prijavili neodređene probleme sa zavrtnjima nakon pregleda.
Preporuka je usledila nakon što je FAA prizemljio 171 avion Boeing 737 MAX 9 nakon što su 5. januara u vazduhu otpala vrata na osam nedelja starom avionu Alaska Airlines-a.
Akcije Boeinga pale su za 2,5 odsto u pretprodajnom trgovanju u ponedeljak. One su od početka godine pali za 17,5 odsto.
Model 737-900ER nije deo novije MAX flote, ali ima isti opcioni dizajn čepova za vrata koji omogućava dodavanje dodatnih vrata za izlaz u slučaju nužde kada se prevoznici odluče da ugrade više sedišta.
FAA je izdala „Bezbednosno upozorenje za operatere“ u kome je otkriveno da su neke avio-kompanije sprovele dodatne inspekcije na čepovima srednjih izlaznih vrata 737-900ER „i zabeležile nalaze sa zavrtnjima tokom inspekcija održavanja“.
Portparol Boinga je rekao da „u potpunosti podržava FAA i njihove klijente u ovoj akciji“. Boing je prvi put isporučio 737-900ER 2007, a poslednji 2019. godine.
Otkazano hiljade letova
Alaska Airlines i United Airlanes, jedina dva američka prevoznika koja koriste MAX 9, saopštili su ovog meseca da su tokom preliminarnih provera pronašli labave delove na više prizemljenih MAX 9 aviona. Morali su da otkažu hiljade letova ovog meseca zbog prizemljenja.
FAA je u nedelju saopštila da će avioni MAX 9 ostati prizemljeni dok se „ne uveri da su bezbedni za povratak u saobraćaj“.
United je u nedelju saopštio da produžava otkazivanje svojih letova do 26. januara. Alaska, čiji modeli MAX 9 čine 20 odsto flote, ranije je otkazala sve letove do nedelje. Avio-kompanija nije odmah komentarisala koliko dugo planira da produži otkazivanja.
Za razliku od MAX 9 koji je imao problem sa zatvaranjem vrata, koji je novi avion sa malim brojem letova, avioni Boeing 737-900ER imaju preko 11 miliona sati rada za sobom i 3,9 miliona ciklusa leta. FAA je rekla da čep za vrata „nije bio problem sa ovim modelom“.
Ove avio-kompanije saopštile su da su započeli inspekciju čepova na svojim flotama 737-900ER. United, koji ima 136 aviona 737-900ER, očekuje da će inspekcije „biti završene u narednih nekoliko dana bez ometanja putnika“.
Alaska je kazala da su njene inspekcije počele pre nekoliko dana i da do danas nema nikakvih nalaza i očekuje da će „dovršiti proveru ostatka flote 737-900ER bez ometanja operacija“.
FAA je u sredu saopštila da su završene inspekcije početne grupe od 40 aviona Boeing 737 MAX 9, što je ključna prepreka za konačno uklanjanje modela. FAA nastavlja da pregleda podatke iz tih inspekcija pre nego što odluči kada avioni mogu da nastave letove.
Predsednica Nacionalnog odbora za bezbednost u saobraćaju Jennifer Homendy rekla je prošle nedelje da će istražna agencija pregledati brojne zapise u vezi sa čepom na vratima. Ona je rekla da je nejasno da li su zavrtanji na avionu Alaska Airlines pravilno pričvršćeni ili da li su uopšte bili postavljeni.
Akcije Boinga doživele VELIKI PAD nakon incidenta sa otpalim vratima
Izvor: BIZLife
Foto: Beta/AP
Pingback: Nakon nesreće sa modelom MAX 9 još jedan Boingov model pod "ISTRAGOM" - InfoPuls