M&M Militzer & Münch: Sinonim za pouzdanost
„Kompanija M&M Militzer & Münch je svoj razvojni put počela 1880. godine, kao lokalna transportna firma, a danas je prisutna u 32 zemlje širom sveta, sa preko 100 lokacija i 2300 zaposlenih”, počinje svoju priču za BIZLife Filip Simović, CEO kompanije M&M Militzer & Münch Srbija.
Kako kaže, kompanija na čijem je čelu ima mnogo razloga za ponos tokom protekle četiri godine, otkako posluje na našem tržištu, jer se već sada nalazi među vodećih pet logističkih kompanija u Srbiji.
Kako biste najjednostavnije opisali istoriju kompanije Militzer & Münch, od trenutka kada je osnovana, 1880. godine, u Nemačkoj, pa sve do spajanja sa kompanijom Invictus u Srbiji?
‒ Militzer & Münch, osnovan 1880. godine, u Bavarskoj, ima impresivnu istoriju i evoluciju. Počevši kao lokalna transportna firma, postepeno je rastao i širio svoj opseg usluga na globalnom nivou. Moto grupe „Tamo gde smo vam potrebni” odražava osnovno razmišljanje osnivača. Danas je kompanija prisutna u 32 zemlje širom sveta, sa preko 100 lokacija i 2300 zaposlenih. Militzer & Münch – kako na globalnom nivou tako i u Srbiji – gradi strateške saveze i kontinuirano unapređuje svoj portfolio kako bi klijentima pružio inovativna logistička rešenja. Na globalnom nivou otvaranje filijala ide ruku pod ruku sa partnerskim kompanijama, demonstrirajući njihovu posvećenost efikasnom funkcionisanju u svim zemljama. Ključni trenutak u proširenju prisustva kompanije M&M na tržištu jugoistočne Evrope desio se 2019. godine, kada su prepoznali potencijal kompanije Invictus iz Srbije, osnovane od strane mog oca, Dragana Simovića, koji je imao preko 30 godina iskustva u industriji. Ovaj događaj označio je značajan korak ka jačanju pozicije kompanije M&M u Srbiji i regionu.
Srbija ima odličan geostrateški položaj, ali i dobru ekonomsku saradnju sa Istokom i Zapadom. Iz ugla logistike i transporta, da li naša zemlja dovoljno koristi te prednosti?
‒ Kada govorimo o logistici i transportu, Srbija poseduje izuzetne prednosti zahvaljujući svojoj izvanrednoj geostrateškoj poziciji i snažnim ekonomskim vezama sa Istokom i Zapadom. Međutim, da bismo potpuno iskoristili ove prednosti, potrebno je uložiti dodatne napore u optimizaciju logističkih procesa. Srbija ima potencijal da postane ključni trgovinski čvor, povezujući različite regione. Kako bismo maksimizirali korist od ovih prednosti, potrebno je uložiti u modernizaciju infrastrukture, unapređenje logističkih tehnologija i implementaciju efikasnijih transportnih rešenja. Investicije u ove oblasti mogu unaprediti kapacitete transportnih mreža, smanjiti vreme dostave i povećati konkurentske prednosti. Iako Srbija ima izvanredne potencijale u logistici i transportu, postoji prostor za dodatna ulaganja i strateško planiranje, kako bi se ove prednosti potpuno iskoristile i postigla maksimalna ekonomska korist.
Taman kada smo pomislili da je kraj pandemije koronavirusa doneo i kraj poslovnim problemima, stigla nas je nova kriza. Pokidani lanci snabdevanja su uspostavljeni, ali nas je zadesila finansijska kriza, posebno oličena kroz rast cene goriva. Koliko vas je sve to usporilo u poslovanju?
‒ Pandemija koronavirusa i finansijska kriza postavile su izazove pred logistički sektor, naročito nakon iznenadnog rasta cena goriva. Iako su se lanci snabdevanja uspešno oporavili, visoke cene goriva i opšti ekonomski pritisci mogu otežati poslovanje. Uprkos ovim izazovima, uspeli smo proaktivno da se prilagodimo dinamičnom okruženju razvijajući efikasne strategije koje održavaju stabilnost i konkurentnost. Timski rad, aktivna komunikacija s partnerima i klijentima, zajedno s proaktivnim planiranjem i implementacijom strategije – omogućili su nam ne samo da izbegnemo usporavanje u poslovanju već i da očuvamo operativnu efikasnost. Pohvaljujem ceo tim i njihov predan rad tokom ovog perioda, čime smo postigli da finansijska kriza ostane minimalno osetna za naše poslovanje.
Danas je u Srbiji teško pronaći, ali i zadržati dobrog radnika. Kako se vaša kompanija suočava sa tim problemom?
‒ U potrazi za visokokvalifikovanim i posvećenim radnicima u Srbiji, naša kompanija prepoznaje izazove ovog problema, ali smo odlučni u njegovom rešavanju na inovativan način. Uvereni smo u to da uspeh svake kompanije zavisi od ljudi koji je čine, stoga smo posvećeni pružanju pažljivog i personalizovanog pristupa prema našim zaposlenima, uzimajući u obzir njihove individualne potrebe. Svesni smo da se suočavamo s globalnim problemom regrutacije i zadržavanja kvalifikovanih stručnjaka, a ovo pitanje zahteva dodatne napore ne samo u Srbiji već i širom sveta. Kroz investicije u obuku, razvoj i stvaranje inspirativnog radnog okruženja, trudimo se privući i zadržati vrhunske talente. Svaki zaposleni je važan član tima u okviru M&M porodice, te negujemo individualan pristup kako bismo izbegli uobičajene fluktuacije radne snage. To je posebno vidljivo u našem angažmanu sa zaposlenima iz Uzbekistana i sa Kube. Za njihove potrebe ove godine otvorili smo čak i hostel koji se nalazi u sklopu kompanije. Hostel poseduje ukupno 26 soba, zajednički prostor za opuštanje i druženje, kao i zajedničku kuhinju. Ovaj korak doprinosi održavanju svih poslovnih procesa, istovremeno podstičući angažovanje i motivaciju zaposlenih koji nisu domaći stanovnici našeg regiona. Njihova iskustva svedoče o pozitivnom poslovanju i pažnji koju pridajemo međuljudskim odnosima, što predstavlja dodatnu potvrdu naše posvećenosti očuvanju zadovoljstva i lojalnosti zaposlenih.
Svojevremeno ste izjavili da implementacijom čvrstog CSR plana želite da gradite svoj poslovni ugled. Da li ste uspeli u tome i na koji način?
‒ Skromno ću reći da jesmo; u kompaniji smatramo da je dobar CSR plan ključan za izgradnju pozitivnog poslovnog ugleda. Koristeći inovativne tehnologije i najbolje prakse, aktivno umanjujemo negativan uticaj na okolinu, promovišemo održive prakse u celom lancu snabdevanja i konstantno radimo na unapređenju našeg ekološkog otiska. Fokusiramo se na sve benefite koje zelena tranzicija može doneti, stalno se trudeći da ekološki prihvatljivim rešenjima doprinesemo globalnom problemu, koji se odnosi ne samo na kompanije već i na svakog pojedinca. Ponosimo se prvim projektom u nizu – postavljanje solarnih panela na krovovima poslovnog objekta u Dobanovcima, koji smo uspešno realizovali 2022. godine. Naš cilj je doprineti zelenoj tranziciji Srbije, obrazovati zaposlene o ekološkim temama i biti pozitivan uzor novim generacijama. U 2024. godini nastavljamo s ulaganjima u održivost, prepoznajući klimatske promene kao jedno od tri najvažnija pitanja za poslovanje jedne kompanije.
Takozvani ESG standardi su svakoga dana sve stroži, posebno kada je reč o poslovanju na teritoriji Evropske unije. Koliko je sve to zahtevno i kako se vi prilagođavate tim pravilima?
‒ ESG standardi su postali integralni deo naše svakodnevice i svesni smo da postaju sve značajniji u poslovanju, posebno uzimajući u obzir saradnje s kompanijama iz EU. Da bismo se prilagodili ovim standardima, redovno organizujemo timske sastanke barem jednom mesečno. Na ovim sastancima, kroz konstruktivne diskusije, razvijamo ideje i predloge kako bismo se usklađivali s propisanim standardima. Ovo je izuzetno zahtevan segment, koji obuhvata sistematsko integrisanje ekoloških, društvenih i upravljačkih praksi u našu poslovnu strategiju. Iako predstavlja izazov, ovo sistematsko prilagođavanje može doneti dugoročne koristi u pogledu održivosti. Nastojimo da ovi standardi postanu integralni deo naše poslovne kulture, što ne samo da nam pomaže da zadovoljimo regulatorne zahteve već i da postignemo dugoročnu održivost poslovanja. U skladu sa sve strožim ESG standardima, težimo usklađivanju s trenutnim pravilima, ali i proaktivnoj inovaciji u pravcu održivijeg poslovanja. Ovo nije samo naša obaveza, već i prilika da unapredimo doprinos društvu i okolini stvarajući vrednost koja prevazilazi trenutne zahteve.
Kako ocenjujete poslovanje kompanije Militzer & Münch u Srbiji i da li ste zadovoljni ostvarenim rezultatima u prve četiri godine rada na našem tržištu?
‒ Više smo nego zadovoljni, M&M Militzer & Münch ima mnogo razloga za ponos tokom ove četiri godine poslovanja na srpskom tržištu. Neki od ključnih uspeha uključuju značajan rast i proširenje u 2020. godini, trenutno raspolažemo skladišnim prostorom od 36.000 kvadratnih metara, u planu nam je proširenje na još 4500 kvadratnih metara, preseljenje u nove prostorije, proširenje mreže i uspostavljanje saradnje s novim klijentima. Postali smo i ekskluzivni pružalac usluga za tri velika klijenta, što nas je pozicioniralo među vodećih pet logističkih kompanija u Srbiji.
Izdvojio bih i kurirsku službu M&M Express, osnovanu 2022. godine, kao deo kompanije M&M Militzer & Münch Transport & Logistics, čijoj ekspanziji i ubrzanom razvoju doprinose vozila u sopstvenom vlasništvu, što nam pruža mogućnost da možemo da garantujemo kvalitet, održivost, sigurnost i pouzdanost. Naš moto je dostava u roku od 24 sata „od vrata do vrata” na teritoriji Srbije. Izuzetno smo ponosni i na činjenicu da M&M trenutno zapošljava više od 285 ljudi i možemo reći da naš potencijal leži u njima. Strategijom da je klijent najbitniji dajemo svoj maksimum da dođemo do najbržih i najpovoljnijih rešenja, što nas i čini jednim od lidera na tržištu.
Kakvi su vam planovi za srpsko tržište u 2024. godini, ali i dugoročno?
‒ Planiramo značajna ulaganja u automatizaciju i implementaciju inovativnih tehnoloških rešenja kako bismo unapredili efikasnost naših usluga i pružili klijentima još bolje iskustvo. Fokusirani smo na integrisanje najnovijih tehnoloških trendova u naše poslovanje, a automatizacija će nam omogućiti brže i preciznije izvršavanje logističkih procesa. Naši ambiciozni planovi za dalji razvoj usmereni su ka proširenju regionalne prisutnosti. U 2024. godini planiramo otvaranje filijala u Albaniji i Makedoniji, čime ćemo omogućiti pružanje naših usluga internacionalnim klijentima za sve zemlje regiona. Ovaj korak predstavlja integralni deo šire strategije naše grupacije, koja, u okviru 143 godine poslovanja, obuhvata preko 100 lokacija u 32 zemlje i 2300 zaposlenih.
Dugoročni ciljevi obuhvataju održavanje statusa jednog od lidera na tržištu i konstantno podizanje standarda kako bismo zadovoljili rastuće potrebe klijenata. Kroz inovacije u logistici želimo biti korak ispred u pružanju efikasnih i savremenih rešenja. Jačanje saradnje s klijentima ključno je za našu strategiju, a prilagođavanje dinamici globalnog poslovnog okruženja integrisano je u našu poslovnu filozofiju. Spremni smo na izazove budućnosti, sa vizijom da unapređujemo logističke tokove i pružamo vrhunske usluge širom regiona.
Izvor: BIZLife Magazin