Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mišlenove gume

    MIŠLEN – fabrika guma koja je postala najcenjeniji KULINARSKI KRITIČAR

    Beograd se od ove nedelje nalazi na spisku gradova koji su dobili svoj čuveni Mišlenov vodič. U ovom vodiču preporučeno je 14 prestoničkih restorana, od kojih je jedan čak dobio i oznaku „Bib Gourman“ koji se dodeljuje restoranima koji su se posebno istakli.

    Ali, da li znate kako je jedna od najuspešnijih kompanija na svetu za proizvodnju guma, počela da se bavi izborom za najbolje restorane i da dodeljuje prestižna priznanja?

    Prvi MICHELIN vodič za Beograd preporučio ovih 14 RESTORANA

    Mišlenov vodič za jedan grad i svrstavanje restorana na ovu listu jedno je od najprestižnijih priznanja u ovoj industriji. On pomaže svetskim putnicima i svima koji vole hranu da odluče koji su restorani dobar izbor za njih.

    S druge strane, najboljim restoranima iz vodiča dodeljuju se Mišlenove zvede. One su u kulinarstvu kao Oskar u filmskoj industriji. Oni restorani koji ih dobiju se smatraju eksluzivnim, najkvalitetnijjim,  vrhunskim restoranima koji posluju po najvišim standardima. Nema tog restorana kome najveća želja nije da se nađe među najprizatijim restoranima sveta upravo time što će uspeti da dobije famoznu Mišlenovu zvezdicu.

    I zaista, Mišlenove zvedice su prestiž kao nijedan drugi kada je kulinarstvo u pitanju, a njihova vrednost za restorane je nemerljiva. Ceo glamur oko Mišlenovih zvedzica započeo je 1889. godine sa braćom Andreom i Eduardom Mišlen, fabrikom guma i malim crvenim Mišlenovim vodičem.

    Prvobitna delatnost – MIŠLENOVE GUME

    Ipak, glavna delatnost ove kompanije je nešto sasvim drugo.

    Naime, svi vozači, ali i oni koji to nisu, upoznati su sa postojanjem guma koje proizvodi ova kompanija. Međutim, postavlja se pitanje kako je došlo do toga da kompanija koja proizvodi čuvene Mišlenove gume proizvodi i dodeljuje vodič i zvezdice za najbolje restorane.

    Braća Mišlen su kompaniju za proizvodnju guma pokrenuli 1889. godine. 11 godina kasnije, 1900. godine, francuski preduzetnici pokreću i Mišlenov vodič. Na ovaj korak odlučili su se jer su procenili da će postojanje vodiča za hotele i restorane primorati svetske putnike i gastronome da putuju da bi ih posetili, a na taj način će svoje gume da istroše dodatno i da zatim kupe nove.

    Mišelinove gume i Mišelinov vodič

    Kada su braća Mišlen odlučila da pokrenu vodič na prelazu iz 20. veka, u Francuskoj je bilo samo oko 2.200 automobiia. Vlada je tek morala da uspostavi širu infrastrukturu, a benzin nije mogao svuda da se kupuje.

    Bili su odlučni da pretvore vozila iz novine koja je vozače i saputnike vodila na nedeljni piknik u održiv način prevoza na velike daljine.

    Sa tom idejom, braća su pravila vodiče koji su sadržali lokacije hotela, restorana, mehaničara, benzinskih stanica širom Francuske. Čak su išli toliko daleko da su postavili i putokaze kako bi pomogli putnicima.

    Sa vodičem su obezbedili da ljudi postepeno razviju ljubav prema putovanju. Lako se može pretpostaviti kom brendu su se putnici okretali kada bi im prva guma pukla.

    Vodič je u početku bio besplatan

    Vodič se prvo delio besplatno, sve do 1920. Godine kada je Andre Mišlen, u jednoj mehaničarskoj radnji, video da se njihov voljeni vodič korsti kao potpora za klupu. Vođen izrekom da “Čovek  poštuje jedino ono što je platio”, braća Mišlen su odlučila da naprave novi Mišlenov vodič i da ga naplaćuju tadašnjih sedam franaka a današnjih 2,15 dolara.

    Novo izdanje je sadržalo listu hotela i restorana svrstanih u određene kategorije a plaćeni oglasi su izbačeni.

    Kako je vodič postajao popularniji a naročito deo sa preporukama restorana, Andre i Eduard Mišlen su oformili tim anonimnih degustatora, danas poznati kao anonimni inspektori, koji bi obilazili restorane, isprobavali hranu i na kraju ih ocenili anonimno.

    Mišelinv vodič i Mišelinove gume

    Mišlenove zvezdice – prestiž bez konkurencije

    Prve zvezdice su počele da se dele 1926. godine i tad je bilo moguće da restoran dobije samo jednu zvezdicu, a tek 1936. godine je uveden hijerarhijski sistem od 3 zvezdice.

    Jedna zvezdica znači da je restoran istaknut u svojoj kategoriji i da ga vredi posetiti (Une très bonne table dans sa catégorie).

    Dve zvezdice znače da je u pitanju mesto sa odličnom kuhinjom, sjajnim receptima, uslugom, i da je vredno “skretanja s puta” (Table excellente, mérite un détour).

    Tri zvezdice znače da je mesto toliko dobro da je vredno da odete na putovanje samo zbog njega. U ovu kategoriju spadaju restorani koji su sam vrh ugostiteljstva i kulinarstva. Restorani sa jedinstvenim jelima spojenim u ukusne harmonije gde je usluga besprekorna a doživljaj nestvaran. (Une des meilleures tables, vaut le voyage).

    Danas, ova kompanija guma, koja je svojim vrednim radom, ozbiljnim pristupom, jedinstenošću i predanošću generacija, postala nenadmašiv bestseller vodiča za restorane još od 1989. odine. Mišlenov vodič danas sadrži ocene za više od 15.000 restorana, na 35 etritorija, na 3 kontinenta, a tokom godina prodato je više od 30 miliona Mišlenovih vodiča širom sveta.

    Izvor: BIZlife/Jelena Jevtić, Irena Mladenović

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE