BIZLife-ovih "30 ispod 30": Miloš Rakić, Nelt grupa

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BIZLife-ovih “30 ispod 30”: Miloš Rakić, Nelt grupa

    Miloš Rakić, Nacionalni Key Account menadžer, Nelt grupa

    Miloš Rakić je rođen 1992. godine, u Bajinoj Bašti. Po završetku osnovne škole, upisuje Matematičku gimnaziju, nakon koje počinje studije na Fakultetu organizacionih nauka. U toku studija aktivno učestvuje u radu studentske organizacije AIESEC, prvo kao član tima, a nedugo zatim i kao tim lider na projektima razmene studenata, gde dobija priliku da svake godine na svojim projektima dovede u Srbiju više od 20 inostranih studenata i direktno sarađuje sa njima. Kroz razne projekte, seminare i konferencije susreće se i sa velikim brojem domaćih i stranih kompanija koje učestvuju kao partneri i sponzori, pa je logičan smer i da prvo zaposlenje bude u Nelt grupi, jednoj od tih kompanija.

    Godine 2015. započinje svoju karijeru u Neltu, kroz razvojni program „Dobar start”, čiji je cilj bio kreiranje mladih lidera u sektoru prodaje. Nakon uspešnog završetka programa, Milošu je poverena uloga Key Account menadžera. Na toj poziciji kroz četiri godine gradi svoje znanje i dobija nove odgovornosti, ostvarujući saradnju sa svim ključnim kupcima u zemlji na mnoštvu globalnih brendova i nacionalnih lidera, kao što su MondelezJacobs i Neoplanta.

    Poslednje dve godine je na poziciji nacionalnog Key Account menadžera, gde fokus prebacuje na građenje prodajnog tima i upravljanje njime, kao na i razvoj brendova na domaćem tržištu kroz unapređenje saradnje sa ključnim kupcima. Pored svoje osnovne role, Miloš u okviru organizacije učestvuje u raznim projektima. Godine 2022, kako ističe, ima veliku čast da vodi projekat „Dobar start”, kroz koji je i sam prošao na početku karijere, i svoje iskustvo prenese na nove generacije.

    • Predstavite se. Koliko imate godina i koliko ste već na svojoj trenutnoj poziciji, u svom biznisu?

    Zdravo! Moje ime je Miloš Rakić i rođen sam u Bajinoj Bašti pre 29 godina. U Nelt grupi, gde se bavim distribucijom u FMCG industriji, zaposlen sam sedam godina. Na poziciji nacionalnog Key Account menadžera nalazim se poslednje dve godine.

    Miloš Rakić, Nacionalni Key Account menadžer, Nelt grupa

    Miloš Rakić, Nacionalni Key Account menadžer, Nelt grupa

    • Šta mislite da je izdvojilo vas u odnosu na vašu generaciju? Šta je prevagnulo da budete poslovno istaknuti pre svoje 30. godine?

    Smatram da me, za početak, izdvojila spremnost da u toku studija budem aktivan i stičem praktično znanje van nastave. Bio sam vrlo posvećen član studentske organizacije AIESEC, gde sam vodio timove i projekte, a kada je jedan naš alumni sa nama podelio priliku da se prijavimo za razvojni program Nelta, bio sam, verovatno, jedini iz svoje generacije koji se prijavio. Nakon što sam se zaposlio, jasno sam sebi odredio da je posao prioritet i svu svoju energiju usmerio na sticanje što više iskustva za što kraće vreme. Takav pristup poslu me je uvek dalje preporučivao za nove role i zadatke kroz koje sam napredovao.

    • Kažu da se sreća zaslužuje. Kako ste je vi zaslužili?

    U velikim organizacijama postoji puno prostora za napredak, ali isto tako, nije lako biti zapažen. Stoga, uvek mi je bilo bitno da postavljam visoke ciljeve i očekivanja, ali i da budem ono što jesam i da na taj način svakom projektu donosim jedinstvenu korist za tim i kompaniju. Malo sreće može puno da pomogne, pogotovu kada je tajming u pitanju, ali ukoliko pre toga iz dana u dan niste iznova dokazivali da ste prava osoba kojoj kompanija treba da poveri nove odgovornosti, vaš napredak se neće desiti. Takođe, osim samog rada, bitno je i kako vas organizacija vidi – na koji način komunicirate, koliko ste saradljivi i da li poštujete sve organizacione vrednosti. Nekada su ove stavke podjednako bitne kao vaš doprinos u radu ili sreća.

    Miloš Rakić, Nelt grupa

    Miloš Rakić, Nelt grupa

    • Svedoci smo da naše tržište veoma sporo vrši tranziciju, još uvek su izrazito vidljivi obrisi socijalizma i karte su podeljene zrelijim igračima. Koji je vaš savet za mlade kolege – kojim putem da se probiju?

    Šansa je tu, dostupnija nego ikada ranije, samo je potrebno da u nju verujete i da načinite prvi korak. Jako veliki broj domaćih kompanija ispratio je trend sa Zapada i pokrenuo razvojne programe/prakse sa ciljem razvijanja novih lidera i budućih generacija kojima će poveriti svoje poslovanje. Nemojte da čekate da završite fakultet ili master, prijavite se za neki od programa koji je u sferi koja vas interesuje i uložite 6‒12 meseci potpune posvećenosti u svoj licni razvoj. Znanje koje steknete i prilike koje tako otvorite izdvojiće vas i ubrzati vaš karijerni napredak.

    • Korporacija ili privatno preduzetništvo?

    Okolnosti su me navele da svoju karijeru započnem u korporaciji, što bih preporučio svim mladim ljudima. Iskustvo, kontakti, radne navike, timski rad i način komunikacije koji se stiču u korporaciji od neizmerne su važnosti kada u jednom trenutku odlučite da se upustite u privatni poduhvat. Gajim veliko poštovanje ka malim i srednjim preduzetnicima koji su sve stekli svojim znanjem i radom i želja mi je da se i sam oprobam u tim vodama.

    • Šta vas je konkretno opredelilo da se razvijate u našoj zemlji, a ne u inostranstvu?

    Srbija je puna eksperata koji su na svetskom nivou. Dok god mogu da u svojoj zemlji, okružen prijateljima i porodicom, učim od njih i radim sa njima – ne vidim potrebu za odlaskom.

    • Kada govorimo o poslu, kako vidite sebe za 10 godina?

    Svedoci smo da se tržište sve ubrzanije menja iz godine u godinu. Takođe, dolazi i smena generacija, koja će značajno uticati na promenu načina na koji posmatramo posao. Želim da ispratim te promene i uvek budem u korak sa vremenom kako bih mogao da nastavim svoj dalji razvoj, ali i da razvijam druge. 

    Izvor: BIZLife Magazzin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE