Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milena Mićanović, OTP banka: „Verujem da su banke u poziciji da predvode ESG tranziciju“

    Milena Mićanović, direktorka za komunikacije i odnose sa javnošću OTP banke, sumira značaj ESG principa i CSR praksi.

    OTP grupa nedavno je podržala prvi ESG samit Zapadnog Balkana, regionalni događaj posvećen temama životne sredine, društva i upravljanja, što najbolje svedoči koliko je banka okrenuta ovoj temi.

    „Kako je jedan od kolega rekao, održivost u bankarstvu je maraton, ne trka na 100 metara, i moraju da ga osećaju i žive svi članovi organizacije, jer je to jedini način kako se možemo transformisati i dugoročno održati”, počinje razgovor za BIZLife Milena Mićanović, direktorka za komunikacije i odnose sa javnošću.

    • Kada govorimo o aktivnostima iz ESG oblasti (Environmental, Social and Governance), na koji način ih vaša kompanija planira i usklađuje sa svojim opštim ciljevima?

    OTP banka je veoma posvećena ESG principima, sa ambicijom da bude tržišni lider u zelenom finansiranju sa stabilnim prelazom ka sopstvenoj karbonskoj neutralnosti. Naš cilj, kao lidera u kreditiranju privrede i stanovništva, jeste da aktivno učestvujemo u izgradnji održive budućnosti i budemo primer održivog i odgovornog poslovanja. Tome u prilog govori i činjenica da smo među prvima u Srbiji usvojili ESG strategiju na koju se u potpunosti oslanja i CSR strategija.

    Želimo da budemo odgovoran pružalac finansijskih usluga i proizvoda, odgovoran poslodavac i odgovoran akter u društvu.

    Biti odgovoran akter u društvu i u zajednici predstavlja, zapravo, dva toka aktivnosti. Prvi se odnosi na postizanje sopstvene ugljenične neutralnosti, a drugi podrazumeva društveno odgovorno poslovanje.

    Verujem da su banke u poziciji da predvode ESG tranziciju, s obzirom na njihovu ulogu u regionalnim i nacionalnim ekonomijama, i da mogu da deluju sa dva aspekta. Prvi je obrazovni aspekt, nudeći posebno znanje i fokusiranje na obrazovne programe javnosti, zajednice i klijenata kako bi se povećala njihova svest o održivom poslovanju. Drugi je finansijski aspekt, jer banke, koristeći napredne tehnologije, mogu da kreiraju ekološki prihvatljive proizvode i usluge i time podrže klijente u njihovoj zelenoj tranziciji. Na taj način cirkularna ekonomija dostiže svoj puni obim.

    • Kako su nove ESG inicijative koje ste pokrenuli uticale na kompaniju i zainteresovane strane?

    Za početak smo postavili temelje. Dakle, ESG politika je od strateškog značaja za banku, jasno i redovno se komunicira o njoj, kreirana je mapa akcija sa ciljem postepene realizacije ESG ciljeva uz adekvatnu organizacionu strukturu i preduslov planiranja sopstvenih resursa i akcija. Veoma je važna međusobna saradnja u banci, saradnja timova sa različitim znanjima i ekspertizom, ali istim uverenjima da jedino zajedničkim delovanjem možemo ostvariti uspeh.

    U CSR strategiji smo jasno postavili stubove našeg delovanja – podrška inovacijama, digitalizaciji, lokalnom preduzetništvu i startap zajednici, zelena tranzicija i održivo poslovanje, olimpijski sport kroz partnerstvo sa Olimpijskim komitetom Srbije, podrška kulturi kroz partnerstva sa Galerijom Matice srpske i izdavačkom kuća „Booka”, kao i finansijska edukacija i aktivizam.

    Ovo su naša usmerenja i strateška partnerstva, s tim što imamo još zaista mnogo drugih pojedinačnih inicijativa koje pokrećemo iz raznih oblasti, a ponajviše na lokalu, budući da naša mreža od 154 ekspoziture pokriva celu teritoriju zemlje, a nama je važno da budemo partner zajednici gde poslujemo i pomognemo koliko možemo. Na primer, mi se odgovorno ponašamo i prema opremi i nameštaju koji se više ne koriste u banci i sve to doniramo školama, bolnicama i domovima zdravlja po celoj Srbiji.

    Posebno izdvajam naše projekte „Generator ZERO”, sajam socijalnog i održivog preduzetništva „Generator dobrih dela”, kao i novi projekat „OTP Village”, koji smo zajednički osmislili sa ekološkim udruženjem „Supernatural”. U pitanju je pokretanje urbanog pčelinjaka i rasadnika u Surčinu sa 12 vrsta medonosnog bilja, i to na lokaciji koja predstavlja stanište za više hiljada pčela. Dok smo radili na ESG strategiji, razmišljali smo o tome na koje sve načine možemo doprineti društvu gde živimo i poslujemo. Tako se rodila ideja da damo svoj doprinos uvećanju biodiverziteta, sa željom da ukažemo na ključnu ulogu pčela za očuvanje našeg celokupnog ekosistema i time pružimo podršku ekološkom aktivizmu. Tokom leta ćemo, takođe, pokrenuti još jednu inicijativu i vrlo se radujem zbog toga.

    Milena Mićanović

    Milena Mićanović,

    • Da li je CSR neodvojiv deo ESG principa ili je moguće razdvojiti aktivnosti društveno odgovornog poslovanja od ESG inicijativa?

    Čvrsto sam uverena u to da je društveno odgovorno poslovanje sastavni deo ESG okvira i principa i da, zapravo, svi CSR projekti imaju tu komponentu i doprinose ostvarenju ciljeva. Navešću i konkretno kako, na primerima „Generator Zero” i „Generator dobrih dela”. To su CSR projekti koje radimo iz ubeđenja i uverenja da je dužnost OTP banke, kao jedne od najznačajnijih finansijskih institucija u Srbiji, da svojim primerom društveno odgovornog poslovanja pokreće teme i projekte koji su u tom trenutku važni za društvo. Nekada su to inicijative usmerene na određeni segment društva, a nekada imaju i opšti društveni značaj. Smatram da se kroz prizmu uverenja jasno pokaže kada se ideje pokreću sa jasnim dugoročnim uticajem, transparentnim uslovima i zacrtanim očekivanjima. Uloga ESG-a i CSR-a je nemerljivo značajna i u reputaciji brenda među klijentima, partnerima, i u javnosti, kao i u atributima odgovornog poslodavca.

    Kroz interna istraživanja i ankete, upravo vidimo da naše kolege izdvajaju „Generator ZERO” kao projekat na koji su naročito ponosni, što nam daje dodatnu odgovornost da ih ne smemo razočarati prilikom kreiranja novih ideja i inicijativa. „Generator” je projekat koji raste i menja se još od 2016. godine, u skladu sa tendencijama i potrebama na tržištu, trenutnim okolnostima i društvenim izazovima, i godinama daje priliku pojedincima, preduzetnicima i startapovima iz raznih oblasti da predstave svoja kreativna i inovativna rešenja. S druge strane, „Generator dobrih dela” okuplja socijalna preduzeća koja u svom poslovanju imaju nit održivosti i kojima omogućavamo da tokom jednodnevnog sajma na atraktivnoj i prometnoj lokaciji predstave i prodaju svoje proizvode. Ono što su nam rekli apsolutno svi dosadašnji učesnici na oba projekta jeste da im u saradnji sa OTP bankom najviše znače medijska promocija i marketinška aktivnost.

    • U čemu se one konkretno ogledaju?

    Mi za njih snimamo pojedinačne video-materijale, osmišljavamo PR tekstove i intervjue, plasiramo taj sadržaj u medije i na društvene mreže. U fokus stavljamo njih, ne banku. Oni su važni, njihove ideje, njihova rešenja. Mi smo tu da pomognemo da se za njih čuje i da na taj način doprinesemo u kreiranju lanca vrednosti i ekosistema koji je održiv i međusobno povezan.

    Krajem maja se održao i Međunarodni poljoprivredni sajam u Novom Sadu, na kome OTP banka tradicionalno učestvuje. Mi smo, drugu godinu zaredom, na centralnoj lokaciji, na OTP štandu, omogućili da se dvoje finalista projekta „Generator ZERO” predstave publici i da izlože svoje proizvode. Baš kao i prošle godine, razmatramo sve konferencije i događaje za koje ocenimo da imaju smisla za naše finaliste i pobednika i organizujemo njihovo predstavljanje, a predstoji nam i put u Budimpeštu, gde će pobednik konkursa „Generator Zero 2023” imati priliku da predstavi svoj projekat našem habu Grupe za inovacije – OTP Labu, kao i fondu „Portfolion”. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE