Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mila Litvinjenko: Kvalitet uvek daje rezultat

    Mila Litvinjenko, vlasnica kozmetičke kuće Aura, iz Niša, otkriva činioce zahvaljujući kojima je njena firma u proteklom periodu napravila najbolje rezultate od svog postojanja.

    U maju je domaća kozmetička kuća Aura postigla rekord od svog osnivanja, od 1996. godine: iz proizvodnje je izašlo oko 550 hiljada proizvoda, koji su plasirani na tržište. Do početka juna, Aura je proizvela i prodala tri miliona proizvoda.

    Šta je doprinelo ostvarenju ovog zapaženog rezultata? Pretpostavljamo da je plod određenih strategija i poteza. Kojih?

    Ovaj rast je plod dugogodišnje usredsređenosti na kupca – krajnjeg korisnika naših proizvoda, a s ciljem zadovoljenja svih njegovih potreba i očekivanja. Vrhunski kvalitet proizvoda i poslovanja, inovativnost, fleksibilnost, posvećenost, timski rad, savremena infrastruktura, tehnika i tehnologija, jasno definisanje strateških ciljeva, merenje indikatora performansi svakog procesa – pokretačka su snaga za ostvarenje naše vizije.

    AURA MILA LITVINJENKO

    Na koji konkretan način se poskupljenje sirovina odrazilo na vaše nove proizvode i formiranje cena?

    Nalazimo se u jednom veoma turbulentnom i izazovnom periodu za naše poslovanje. Pandemija kovida 19 je zahtevala rigorozne mere države. One su uticale na pad prometa i tražnje naših proizvoda. Bilo je ograničeno kretanje, zabranjena su okupljanja, proslave, posete klubovima, kulturnim događajima, ličnim proslavama… Kada su svi drugi, na neki način, stali – mi smo dodali gas. Ljudi su izbegavali putovanja, pogotovo u Italiju (naši dobavljači su veoma blizu Bergama). Bila sam jedan od retkih kupaca koji je u vreme pandemije odlazio u Italiju. Obezbedili smo sirovine i ambalažu po povoljnijim uslovima nego inače, jer je potražnja znatno opala.

    Onlajn prodaja je postojala i pre pandemije, ali je takoreći bila zanemarljiva. Nekoliko izmena na našem veb-šopu, koje su urađene u roku od tri dana, obezbedile su nam tokom pandemije konstantan prihod (zbog nošenja maski, akcenat u vreme pandemije bio je na proizvodima za oči). Pregurali smo pandemiju, svi radnici su imali redovne plate, sve obaveze smo na vreme izmirivali. Uz kreativnost, snalažljivost, brzinu prilagođavanja situaciji i pravovremeno reagovanje – sve je moguće. Većina stvari koja je do pandemije važila za naše planiranje – izmenila se. To smo prihvatili i nosili se sa situacijom.

    Depresija izazvana pandemijom nastavila se s krizom koju prouzrokuje rat u Evropi. Dolazi i do problema u nabavci sirovina, skoka cena i velikih poremećaja u logistici. Rezultat je poskupljenje proizvodnje, kao i otežano planiranje proizvodnje i prodaje, uz već otežanu likvidnost. Veliki izazov je i logistika, uz činjenicu da, zbog prolongiranih rokova isporuka, sirovine finansiramo i godinu dana unapred. Teško je pratiti trendove sa takvom vremenskom distancom.

    Nismo posustali, tražimo alternativne izvore sirovina, uz veliki finansijski napor uspevamo da nabavimo sve neophodne resurse kako bismo našem kupcu obezbedili kompletnu ponudu iz asortimana. Ne odustajemo od noviteta, koje nudimo tržištu po ceni prihvatljivoj našem kupcu, jer znamo da je to jedini način opstanka i razvoja našeg brenda. Preuzimamo rizike, a na velikom ispitu je naše, nemalo iskustvo, naša posvećenost i vera u brend.

    AURA Absolute matte

    Poznati Aurin kremasti ruž za usne, nakon jedne ne tako male pauze, ponovo je na tržištu. Zbog čega ste se odlučili za to da ga „vratite u igru” i kakve su manifestacije ove odluke?

    Aura je među prvim kozmetičkim kućama u svetu izbacila kremasti ruž (absolut matte). Za veoma kratko vreme on je postao naš najprodavaniji proizvod. Posle dve-tri godine od lansiranja proizvoda, naš dobavljač pigmenata je promenio svog dobavljača. Kvalitet ruža se nije promenio, ali je došlo do odstupanja u nijansama od pet do osam odsto. Auri su kvalitet, autentičnost proizvoda i zadovoljstvo krajnjeg potrošača na prvom mestu, stoga smo odlučili da proizvod povučemo i pored izuzetnih rezultata u prodaji.

    U međuvremenu, dok smo tražili novog dobavljača, formulacije tečnog ruža su znatno napredovale, i kada je reč o kvalitetu i kada je reč o performansama. Pronašli smo ono što smo želeli usred pandemije i uz upornost, nama svojstvenu, uspeli smo da lansiramo novi absolut matte. Na tržištu je nešto manje od mesec dana i znamo da će opet biti jedan od naših najprodavanijih proizvoda. Kvalitet uvek daje rezultat.

    AURA Danijela Dimitrovska x Aura

    Suprotno očekivanjima koja možemo imati u vezi s industrijom lepote, odluke o novim proizvodima u okviru kompanije Aura donose i muškarci. Možete li nam reći nešto više o njima – ko su, koje pozicije u okviru kompanije zauzimaju i koliki je njihov sveukupan uticaj na Auru?

    Nije bitan pol, važni su znanje, informisanost, praćenje trendova i u prodaji i u oblasti šminke uopšte. U ovom slučaju govorimo o našim muškarcima koji vode prodaju, kontrolu kvaliteta, tehničkom direktoru. Njihov uticaj je bitan i jednak uticaju žena koje se nalaze na podjednako bitnim pozicijama – direktorka razvoja, direktorka proizvodnje, direktorka nabavke… Mi smo tim.

    Postoji ona priča kada vam je opljačkan pun šleper proizvoda u Bugarskoj. Kako se to završilo?

    Veoma neprijatno iskustvo. Pored svih problema o kojima sam vam već govorila, desila nam se i ta velika neprijatnost. Prva reakcija je, naravno, bila intenzivna. Usled šoka, stremite i neprihvatanju situacije. Onda sam shvatila da je to još samo jedna kočnica, a ne i problem koji može i sme da zaustavi sistem.

    Umirili smo strasti i emocije, povezali se međusobno na pravi način, onako kako mi umemo, posle toliko godina timskog rada. Zbili redove da izguramo formalnosti koje je bilo potrebno obaviti bez obzira na štetu koju smo pretrpeli. Analizirali smo poslovanje, uvideli gde smo grešili, pronašli slabe tačke kroz studije rizika procesa, ojačali u svim delovima gde smo imali propuste. Pojačali smo marketinške aktivnosti na tržištu Bugarske, što nam se sada, posle nepunih godinu dana, vraća velikom ekspanzijom u prodaji. To će kroz vreme anulirati gubitak i štetu koju smo pretrpeli na nivou sredstava, dok na nivou menadžmenta iz svega izlazimo jači, mudriji i povezaniji.

    Iz kojih sadržaja najviše učite – jesu li to sajmovi, biznis forumi, konferencije ili pak neka neformalna druženja?

    Kao i u životu, tako i u poslu učimo svakog dana, svi – jedni od drugih i u svim okolnostima. Sve što ste naveli apsolutno je nezaobilazan način sticanja novih veština i znanja potrebnih da bismo obezbedili konkurentnost svom brendu. Svi smo svedoci vremena koje je po svemu drugačije od tradicionalnih modela poslovanja, a koje se i dalje veoma brzo menja. Sajmovi su izvor znanja i informacija u delu razvoja našeg asortimana. Upućuju nas na nove svetske trendove. Svojim velikim iskustvom u našoj oblasti pokušavamo da prepoznamo segmente koje će naše tržište i ostala izvozna tržišta prihvatiti i na taj način kontrolišemo rizike i inoviramo. Biznis forumi su mesta gde strateški menadžment prepoznaje trendove u biznisu na nivou makroekonomije, u investicijama, na tržištu novca itd., dok nam konferencije i neformalna druženja obezbeđuju inkluziju na nivou mikroekonomije. U neposrednoj interakciji pokušavamo da prenesemo svoja znanja, ali i usvajamo mnoge tehnike dobre prakse iz našeg okruženja.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE