Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Miele Srbija – Tiho i sa samopouzdanjem smo postali majstori svog zanata

    Živimo u prilično turbulentnim vremenima, gde tehnologija munjevito napreduje, ekonomski parametri se preko noći menjaju, a celokupna geopolitička situacija postaje sve kompleksnija.

    Upravo zato je kompaniji Miele Srbija, kao i svima drugima, izazov da planira i predviđa šta donosi bliža i dalja budućnost, kako bi se za nju što bolje pripremila. Imajući sve to u vidu, kako za BIZLife kaže generalni direktor kompanije Miele Srbija Zoran Đurić, najvažnije je razviti agilnu i fleksibilnu organizaciju koja brzo može da reaguje na iznenadne promene, a to je nešto na čemu Miele globalno radi duže od jednog veka, a u Srbiji punih 15 godina.

    • Kako Miele uspeva da održi visoke standarde kvaliteta i inovacija u svojim proizvodima i uslugama tokom više od veka postojanja?

    Ono što nas izdvaja jeste način na koji mi, kao kompanija, radimo. Još od prvih dana smo tiho i sa samopouzdanjem postali majstori svog zanata, ali ako bih to jednostavno hteo da kažem, ono što Miele izdvaja jesu standardi koje postavljamo. Naše dugogodišnje iskustvo pokazalo je beskompromisnu posvećenost kvalitetu i vremenom nam donelo izuzetno visok nivo kompetencije u oblastima u kojima poslujemo. Kontinuiran uspeh za Miele tokom svih ovih decenija postao je deo porodične tradicije, a upravo su vrednosti koje bi se mogle pripisati porodici nešto što je za nas izuzetno važno.

    Zoran Đurić, Miele (Miele Srbija)

    Kompaniju Miele su davne, 1899. godine osnovali inženjer Karl Mile i biznismen Rajnhard Zinkan, a njihove porodice, trenutno četvrta generacija, i dan-danas su vlasnici. Kompanija je ostala nezavisna do današnjeg dana, nije na berzi, ne kreditira je nijedna banka i kompletan razvoj je uvek finansirala iz sopstvenih izvora. Upravo to je omogućilo da se uvek ide korak dalje, ali i korak ispred, sa fokusom na kvalitet i proizvodnju aparata koji na najbolji način služe svojim korisnicima, olakšavaju im svakodnevne poslove i time im podižu kvalitet života. Uz takav pristup, nama su besprekorni kvalitet i inovativnost uvek bili na prvom mestu, što potvrđuje i moto kompanije, koji je ostao isti od prvog dana, a glasi „Immer Besser”, što bi u prevodu značilo „Zauvek bolji”.

    MIELE JE POSTAO SINONIM I MERILO KVALITETA ZA CELU INDUSTRIJU KADA JE ODRŽIVOST U PITANJU

    • Koliki je doprinos kompanije Miele razvoju tehnologije u oblasti kućnih aparata tokom godina i kako se to odražava na proizvode dostupne na tržištu danas?

    Tokom svoje duge istorije Miele je uvek uspevao da bude pionir u novim tehnologijama i da postavlja standarde kvaliteta aparata. Osim toga, u fokusu su nam uvek i krajnji rezultat, funkcionalnosti, jednostavnost upotrebe i zadovoljstvo korisnika. O svemu ovome svedoče i mnogobrojne nagrade u različitim kategorijama – dizajn, kvalitet, performanse, korisnička podrška, brend kome korisnici najviše veruju.

    Zoran Đurić, Miele (Miele Srbija)

    Zoran Đurić, Miele (Miele Srbija)

    Patentirali smo veliki broj tehničkih rešenja, koja su kasnije usvajali gotovo svi svetski proizvođači kućnih aparata, kao što su, na primer, saćasti bubanj mašine za pranje veša ili treća polica za escajg umesto korpice kod mašine za pranje sudova, čime smo značajno uticali na razvoj industrije uopšte. Mi, na primer, skoro četiri decenije koristimo elektronsku kontrolu i regulaciju procesa na našim aparatima, kao i dijagnostiku pomoću računara – nešto što danas mnogi podrazumevaju i što je postalo standard, a procedura je i praksa koju mi imamo dugi niz godina.

    Ponosimo se visokim standardima kada je reč o kvalitetu uređaja, materijala, trajnosti i održivosti. Miele je postao sinonim i merilo kvaliteta za celu industriju kada je održivost u pitanju. Svi naši uređaji se testiraju kada napuste proizvodnu traku na upotrebni vek od 20 godina, dok rezervne delove proizvodimo još 15 godina nakon završetka proizvodnje konkretnog uređaja.

    • Nakon 15 godina poslovanja u Srbiji, možete li nam reći koji su to bili ključni izazovi sa kojima se Miele suočavao na lokalnom tržištu i kako ste uspevali da se prilagodite specifičnostima srpskog poslovnog okruženja?

    Mi smo na tržištu Srbije počeli da radimo u prilično turbulentnom periodu. Taman što je svetska ekonomska kriza počela da jenjava, kod nas se u tom trenutku osećao njen vrhunac, pošto kod nas često puno toga dolazi sa malim zakašnjenjem. Prvi i najveći izazov nam je bio da pozicioniramo jedan premijum brend nedovoljno poznat na tržištu koje je vrlo cenovno osetljivo i na kome je niska kupovna moć potrošača.

    Na tržištu ni tada nisu postojali, kao što ne postoje ni sada, internacionalni lanci prodavnica kućnih aparata u čijim sistemima se širom Evrope Miele prodaje već decenijama, pa da je, samim tim, mnogo lakše postići dogovor i adekvatne uslove prodaje za ovakav brend. Nije bilo lako uspostaviti visoke standarde prezentacije naših uređaja na lokalnim partnerskim prodajnim mestima na kojima smo počeli da radimo. Trebalo je vremena i strpljenja da, pre svega, stvorimo i podignemo svest o brendu, a onda i da postanemo relevantan učesnik na tržištu.

    Nakon postizanja tog, inicijalnog cilja, i naša pregovaračka pozicija u domaćem poslovnom okruženju postala je znatno povoljnija. Znali smo da je značajna doza fleksibilnosti i sposobnost adaptacije na lokalne uslove neophodna, ali smo uvek stavljali brend na prvo mesto i nismo pristajali na kompromise koji bi na bilo koji način naneli štetu ugledu našeg brenda. Ja često volim da kažem da smo tokom proteklih godina, verovatno, mogli da porastemo brže i više, ali zdravije – ne.

    Zoran Đurić, Miele (Miele Srbija)

    • Kako Miele Srbija prati trendove potrošačkih navika na domaćem tržištu?

    Vremenom smo uspeli da uradimo puno toga na podizanju svesti o našem brendu u Srbiji. Tokom tog procesa, naravno, uspeli smo i da naučimo dosta o svojim kupcima, kao i specifičnostima tržišta. Svesni smo i činjenice da se kompletno svetsko tržište pretvorilo u još više „potrošačko” i da su danas kućni aparati postali lako i frekventno zamenljiva kategorija. Mi, sa druge strane, prodajemo uređaje napravljene da traju najmanje 20 godina, što je naša velika prednost, ali i specifičan izazov gledajući trendove na tržištu.

    U Srbiji kontinuirano radimo na usavršavanju svih kanala prodaje, a ono što je primetno jeste sve veći udeo onlajn prodaje i na našem tržištu. Ipak, i pored toga, najveći deo kupaca i dalje želi fizički da poseti prodajno mesto i da izbliza vidi i „doživi” aparate. Trudimo se da njima konstantno unapređujemo doživljaj kupovine i to je nešto što nas na tržištu, definitivno, izdvaja. Kroz redovne Miele Experience događaje pružamo mogućnost svim zainteresovanim kupcima da uz jedinstveni koncept interaktivne prezentacije uređaja spoznaju njihov kvalitet i razliku u odnosu na ostale brendove. Radionice koje organizujemo sa poznatim i cenjenim saradnicima iz različitih oblasti pomažu nam u informisanju i edukaciji publike o prednostima koje nude uređaji Miele, a koje mogu značajno unaprediti životne navike i stil života uopšte, sa akcentom na zdravlju i održivosti. Naši Experience centri su postali prepoznatljivi i kao vrlo dinamična i živa mesta, imajući u vidu da su u njima uređaji aktivni i mogu se testirati, pa su usisavanje, kuvanje, pranje veša, peglanje, priprema i ispijanje kafe sastavni deo jedinstvenog doživljaja koji nudimo svima koji su zainteresovani da osete iskustvo i kvalitet koje donose aparati Miele.


    JEDNO OD NAJVEĆIH DOSTIGNUĆA KOMPANIJE MIELE SRBIJA JESTE KREIRANJE TIMA MLADIH I NADAHNUTIH LJUDI KOJI NASMEJANI DOLAZE NA POSAO


    • Možete li nam predstaviti najznačajnije projekte ili dostignuća kompanije Miele u Srbiji tokom proteklih 15 godina?

    Kada smo krenuli, imali smo četiri zaposlena, a danas imamo 26 zaposlenih, što je prilično jasan pokazatelj kako i u kom pravcu ide naš biznis na tržištu Srbije. Sa CAGR stopom od oko 30 odsto, došli smo od nekoliko stotina hiljada do 7,5 miliona evra godišnjeg prometa. Osim Srbije, od 2012. godine smo uspešno preuzeli i razvili tržište Crne Gore. Do sada smo opremili veliki broj značajnih projekata u Crnoj Gori, kao što su „Porto Montenegro”, „Porto Novi”, „Dukley Gardnes” i drugi, a aktivno radimo i na velikim projektima u Srbiji. Tri Miele Experience centra koja imamo u Beogradu mogu da se pohvale da su među najprofitabilnijim u celom Miele svetu.

    Jednim od najvećih dostignuća, svakako, smatram i kreiranje tima mladih i nadahnutih ljudi koji nasmejani dolaze na posao i svakoga dana pružaju svoj maksimum, što nas je i dovelo do rezultata kojima danas možemo da se pohvalimo.

    Zoran Đurić, Miele (Miele Srbija)

    • Kako vidite dalji razvoj kompanije Miele u Srbiji, ali i globalno, imajući u vidu brze promene u tehnologiji, ekonomiji i društvu?

    Živimo u prilično turbulentnim vremenima, gde tehnologija munjevito napreduje, ekonomski parametri se preko noći menjaju, a celokupna geopolitička situacija postaje sve kompleksnija. Nama je, kao i svima, izazov da planiramo i predviđamo šta nam donosi bliža i dalja budućnost, kako bismo se za nju što bolje pripremili. Imajući sve to u vidu, najvažnije je razviti agilnu i fleksibilnu organizaciju koja promptno može da reaguje na iznenadne promene, a to je nešto na čemu radimo –kako globalno tako i lokalno.

    Naša industrija je u Evropi u poslednjih nekoliko godina prošla faze od enormnog rasta, gde nije moglo da se proizvede dovoljno aparata koliko je to tržište zahtevalo, do najvećeg pada potražnje u skorijoj istoriji. Naravno, ova pojava nije zaobišla nikoga, pa ni nas, mada treba imati u vidu da je Miele u Srbiji, ipak, manja organizacija i, kao takva, mnogo otpornija na tržišne turbulencije.

    MIELE ĆE ZA SVOJ 125. ROĐENDAN POTROŠAČIMA OMOGUĆITI KUPOVINU UREĐAJA IZ SPECIJALNE JUBILEJSKE SERIJE PO POVOLJNIJIM USLOVIMA, UZ 125 NEDELJA BESPLATNE DODATNE GARANCIJE

    Jedna od najvećih strateških promena u našoj kompaniji na globalnom nivou bila je odluka, pre nešto više od deset godina, da pored kanala prodaje u kojima smo tradicionalno bili prisutni započnemo i sa direktnom prodajom i otvaramo sopstvena prodajna mesta. Ovo se pokazalo kao odlična odluka i to je, definitivno, pravac u kome ćemo nastaviti da se razvijamo. Kod nas konkretno to se desilo 2012. godine, kada smo otvorili naš prvi Experience centar na Novom Beogradu. Danas ih imamo tri u Beogradu (Terazije, BW, Novi Beograd), a sledeći korak je otvaranje prodajnog objekta u Novom Sadu, u martu ove godine. U isto vreme, vrlo smo posvećeni i jačanju svih ostalih prodajnih kanala sa fokusom na najbolju moguću prezentaciju naših uređaja, kao i na besprekoran doživljaj za kupce u svakom kontaktu sa brendom Miele.

    Zoran Đurić, Miele (Miele Srbija)

    • Koji su ključni elementi vašeg pristupa employer brandingu i kako se oni odražavaju na dugoročni uspeh kompanije Miele Srbija?

    Ovo je za nas veoma važna tema, imajući u vidu da je tržište rada u Srbiji u prilično nezavidnoj situaciji, što i mi, kao kompanija, osećamo. Sve što radimo planiramo na duge staze, a to je slučaj i kod odabira kadrova. Svesni smo da je sve teže doći do dobrih kandidata i biti dovoljno atraktivan poslodavac i privući potencijalne talente, naročito kada su mlađe generacije u pitanju. Osim toga, danas je podjednako teško i zadržati postojeće kvalitetne kadrove.

    Mi se trudimo i da kao poslodavac budemo premijum, da i zaposlenima, kao i kupcima naših proizvoda, ponudimo nešto više od očekivanog. Mislim da smo na dobrom putu, o čemu svedoči činjenica da su u našoj kompaniji fluktuacije zaposlenih minimalne, na šta smo vrlo ponosni, a i da gotovo svakodnevno, i kad nemamo aktivne konkurse za radna mesta, dobijamo imejlove od kandidata koji bi želeli da se pridruže baš našem timu.

    • Kako planirate da obeležite 125 godina postojanja brenda Miele i da li postoji neka posebna kampanja kojom ćete obeležiti taj veliki jubilej?

    Za naš 125. rođendan želimo da istražimo i podelimo viziju bolje budućnosti – zajedno sa našim kupcima, partnerima, zaposlenima i čitavom Miele zajednicom. Želimo da svi zajedno radimo na rešenjima koja će pomerati granice mogućnosti i mašte, to je nešto što smo radili poslednjih 125 godina i tako ćemo i nastaviti.

    Planiramo da iskoristimo ovaj jubilej i kao povod da našim kupcima pružimo mogućnost da kupe uređaje iz specijalne jubilejske serije po povoljnijim uslovima, uz brojne poklone, među kojima je i 125 nedelja besplatne dodatne garancije. Ovo je godina u kojoj je Miele odlučio da se još više približi široj populaciji kroz specijalnu ponudu koja će biti aktuelna čitave godine i koja obuhvata uređaje iz svih kategorija, a biće dostupna kako u našim Experience centrima i onlajn šopu tako i kroz prodajne mreže naših partnera. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Miele Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE