Metro sistem će povezivati celu Evropu? Iz Helsinkija do Berlina za samo 5 sati

Evropa sve više ulaže u železničku infrastrukturu kako bi olakšala putovanja između država. Međutim, novi ambiciozni plan organizacije 21st Europe, sa sedištem u Kopenhagenu, ide korak dalje – predlaže izgradnju brzih vozova koji će funkcionisati kao metro sistem na nivou celog kontinenta.

Pod nazivom Starline, ovaj projekat ima za cilj da preoblikuje postojeću „fragmentisanu, neujednačenu i sporu” železničku mrežu Evrope. U planu je povezivanje 39 destinacija, uključujući Veliku Britaniju, Tursku i Ukrajinu, uz brzine od 300-400 km/h koje bi omogućile značajno kraće vreme putovanja.

Na primer:

  • Helsinki – Berlin: sadašnje celodnevno putovanje trajalo bi samo 5 sati
  • Kijev – Berlin: nekada noćna vožnja, sada postaje brza i pouzdana veza
  • Milano – Minhen: trenutno spora ruta bi se pretvorila u učestalu i brzu liniju

Pored toga, vozovi neće imati podelu na klase, već će vagoni biti organizovani prema potrebama putnika – tihe zone za rad, porodični prostori i drugi specijalizovani delovi.

Grad s najboljim javnim prevozom na svetu: Čekanja nikada ne prelazi nekoliko minuta

Nove železničke stanice – kulturni centri velikih gradova

Starline ne donosi samo brže vozove, već i potpuno novi koncept železničkih stanica. One će se nalaziti blizu većih gradova, ali povezane sa lokalnim prevozom, i biće zamišljene kao kulturni centri sa restoranima, prodavnicama, muzejima i koncertnim dvoranama, piše Euronews.

Transport je jedan od najvećih zagađivača u Evropi – čak 29% ukupne emisije gasova dolazi iz ovog sektora. Kratki letovi i dalje dominiraju, iako železnica proizvodi do 90% manje CO₂ po putovanju. Francuska i Austrija već su uvele zabrane kratkih letova kada postoji železnička alternativa, a Starline bi mogao postati ključni deo strategije EU za postizanje ugljenične neutralnosti do 2050. godine.

Kako će biti finansiran?

Plan je da Starline funkcioniše kroz javno finansirani model franšize. Nacionalne železničke kompanije bi upravljale linijama, ali pod centralizovanom koordinacijom nove Evropske železničke agencije (ERA). Ovo bi omogućilo ujednačene tehničke standarde, sigurnosne protokole i obuku osoblja širom Evrope.

Iako zvuči kao futuristička vizija, tim iz 21st Europe veruje da se ovaj sistem može realizovati do 2040. godine. Sada kreću sa radom na implementaciji projekta, u saradnji sa političarima, inženjerima i industrijskim liderima, kako bi ovaj revolucionarni koncept postao stvarnost.

Ako se plan ostvari, Evropa bi mogla dobiti železničku mrežu koja konkuriše avionskom saobraćaju i zauvek promeniti način putovanja na kontinentu.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/K. J.

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE