Tijana Koprivica, Delta Holding: Znanje je najvažniji resurs

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tijana Koprivica, kompanija Delta Holding

    Tijana Koprivica, Delta Holding: Znanje je najvažniji resurs

    O aktuelnim i budućim projektima kompanije Delta Holding govori Tijana Koprivica, zadužena za definisanje i realizaciju strategije svih aspekata održivog razvoja

    „Poljoprivreda predstavlja veliku šansu za srpsku ekonomiju i srpsko selo, ali samo ukoliko je moderna i efikasna, zasnovana na najnovijoj tehnologiji”, tvrdi Tijana Koprivica. „U ovom trenutku individualnim proizvođačima nedostaju znanja o modernim tehnologijama i prednostima korišćenja aktuelnih digitalnih alata. Zbog toga smo, zajedno sa partnerima Biosense i Mokrin House, pokrenuli projekat Digitalno selo”, ističe. Na taj način, poljoprivrednici uključeni u ovaj projekat imaju šansu da se edukuju o modernoj poljoprivrednoj proizvodnji, korišćenju digitalnih alata i prednostima koje to donosi. U razgovoru za BIZLife detaljnije opisuje održivo i odgovorno poslovanje kompanije Delta Holding.

    • Šta je najvažnije prilikom kreiranja i definisanja održivosti?

    Strategija održivosti sastavni je deo poslovnih strategija svih kompanija članica našeg sistema. Najvažnije je da znamo na koji način određeni biznis utiče na društvene i ekološke aspekte održivosti i da u skladu sa tim donesemo strateške planove razvoja. Naravno, neke planove možemo primeniti na sve biznise, kao što je prelazak na alternativne izvore energije ili povećanje procenta reciklirane plasirane ambalaže, dok se neki odnose samo na određenu grupu, na primer, uvođenje biorazgradivih pakovanja za proizvode naše Food Processing grupe.

    • Na koji način zaposlene uključujete u CSR aktivnosti?

    Naši CSR projekti su, uglavnom, tako osmišljeni da osim materijalne pomoći nude i stručnu pomoć ciljnim grupama. Najčešće je u pitanju prenošenje znanja, kao što je, na primer, u projektu „Naše selo”, gde kolege iz Delta Agrara edukuju vlasnike gazdinstava o modernoj poljoprivredi, ili kolege iz prodaje, marketinga, finansija dele znanje o izradi poslovnih planova. Takođe, zaposleni Delta Real Estate grupe često su uključeni u savetovanja u vezi sa renoviranjem ili izgradnjom objekata koje Delta donira lokalnoj zajednici. Osim volontiranja u vidu deljenja znanja i veština, organizujemo i klasične volonterske akcije, kojima se mogu pridružiti svi zaposleni, bez obzira na struku.

    • Opišite nam aktuelne CSR projekte Delta Holdinga.

    Trenutno su aktuelni projekti „Naše selo”, „Digitalno selo” i „Treći roditelj”.

    „Naše selo” je jedinstven i inovativan projekat kojim je Delta Holding, krajem 2018. godine, pokrenuo razvoj poljoprivrede i obnovu sela u Srbiji, najpre u selima Mala Jasikova i Dubočane, kod Zaječara. Ove godine u projekat je uključeno i Bačko Novo Selo. Osnov razvoja poljoprivredne proizvodnje malih proizvođača jeste prenošenje znanja o modernoj proizvodnji, podrška u finansiranju i plasmanu. Projekat podrazumeva teorijska predavanja, ali i obilazak farmi poljoprivrednih proizvođača, radi savetovanja na terenu i praćenja napretka. Zbog toga je važno da selo bude blizu naših imanja. Osim tog uslova, važno je da u selu ima poljoprivrednih proizvođača i mladih ljudi koji imaju želju da ostanu na selu i razvijaju svoja gazdinstva. Za svako gazdinstvo u projektu predlaže se individualni plan razvoja. Za investiranje su obezbeđeni krediti Erste banke, za koje Delta Agrar plaća kamatu.

    Delta je odvojila sredstava i za podršku mladim roditeljima za rođenje deteta – donaciju od 100.000 dinara, koja je namenjena razvoju poljoprivredne proizvodnje. Važan segment opstanka sela jeste i unapređenje društvenih i kulturnih sadržaja. Akcenat je stavljen na poboljšanje zdravstvenih uslova i obrazovanja, kao i na unapređenje kulturnog i zabavnog života.

    Projekat „Digitalno selo” realizujemo u Mokrinu, sa partnerima Biosense i Mokrin House. Cilj ovog projekta je, osim modernizacije poljoprivrede, i njena digitalizacija.

    Projekat „Treći roditelj” usmeren je na pomoć porodicama koje su u riziku da im deca budu izmeštena u ustanove socijalne zaštite. Sprovodimo ga zajedno sa udruženjem „Putokaz”. Cilj projekta je očuvanje bioloških porodica kroz rad sa socijalnim radnicima i materijalnu pomoć koju im pružaju zaposleni Delta Holdinga.

    • Zašto su vam baš te teme u fokusu?

    Projekti „Naše selo” i „Digitalno selo” povezani su sa jednim od naših najvažnijih biznisa – Delta Agrarom. Kao vodeća kompanija u oblasti poljoprivredne proizvodnje, Delta oseća obavezu i odgovornost da pomogne i razvoju poljoprivrede u Srbiji. Znanje je naš najvažniji resurs, koji želimo da prenesemo i malim proizvođačima kako bi njihova proizvodnja bila kvalitetnija, efikasnija i profitabilnija.

    • Objektivno gledano, u kom trenutku jedna kompanija treba da se okrene održivosti?

    Održivost treba da bude sastavni deo misije i vizije razvoja kompanije. Od samog početka poslovanje treba postaviti u skladu sa principima održivog poslovanja.

    • Koji su vam predstojeći projekti?

    Narednih godina nastavićemo da razvijamo tri sela iz našeg projekta i da zajedno sa meštanima nadograđujemo projekat kako bismo u što kraćem roku postigli naš cilj, a to je da ova naselja dostignu nivo modernih evropskih sela i tako postanu privlačna za povratak raseljenih i doseljavanje novih stanovnika.

    Zajedno sa partnerima realizovaćemo projekat „Digitalno selo” u Mokrinu, a vremenom ćemo mu pridružiti i druga sela.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE