Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ljiljana Zeković, direktorka sektora za razvoj trgovačke marke u kompaniji Mercator-S

    Ljiljana Zeković: „Ukusi koji čuvaju nacionalni identitet“

    „Svako od nas je ambasador naše zemlje, a zapis u ukusima hrane je jedan od najboljih načina za ostvarivanje povezanosti potrošača sa tradicionalnim vrednostima”, govori Ljiljana Zeković, direktorka Sektora za razvoj trgovačke marke u kompaniji Mercator-S.

    Brend „Ukusi moga kraja” napravio je krupne korake ka ostvarenju svoje glavne misije, postao je prepoznatljiv i proizvode iz ovog opusa iz godine u godinu kupuje sve više ljudi.

    Raste broj artikala, proizvođača, ali i potrošača, a omiljene namirnice su im meso, voće i povrće, ajvar, džem od kajsije, slatko, pršut, pečenica, čvarci, mlečni proizvodi, kajmak… Dosadašnji rezultati brenda „Ukusi moga kraja” upućuju na zaključak da proizvodi tradicionalnog ukusa i recepture mogu da ostvare odličnu vidljivost na tržištu.

    Ljiljana Zeković je od 2018. godine na poziciji direktorke Sektora za razvoj trgovačke robne marke u kompaniji Mercator-S, a na prethodnim pozicijama stekla je ogromno iskustvo u radu sa lokalnim proizvođačima i razumevanju potreba potrošača. Ona za BIZLife govori o tome kako su se „Ukusi moga kraja” odomaćili kod potrošača kako u Srbiji tako i regionu, ali i o planovima za naredni period.

    "Čuvarkuća" priznanje koje dobijaju proizvodi domaćeg porekla i vrhunskog kvaliteta

    „Čuvarkuća“ priznanje koje dobijaju proizvodi domaćeg porekla i vrhunskog kvaliteta

    • Brend „Ukusi moga kraja” postoji već sedam godina. Kakvi su dosadašnji rezultati i kako se ovaj projekat pokazao na tržištu? Koliko proizvođača plasira proizvode u okviru njega i koliko proizvoda nosi naznaku ovog brenda?

    Za sedam godina, koliko postoji brend „Ukusi moga kraja”, zajedno smo rasli i prolazili kroz različite faze stvaranja i razvoja brenda. Sa ove vremenske distance, ponosni smo na svih 190 proizvoda koje smo razvili u brendu „Ukusi moga kraja”, ali i na saradnju sa preko 40 domaćih proizvođača. Uzimajući u obzir da smo projekat pokrenuli, sada već davne, 2015. godine sa 6 proizvođača i 30 proizvoda, jasno je da je brend „Ukusi moga kraja” napravio krupne korake ka ostvarenju svoje misije, čiji je cilj obezbeđivanje stabilne povezanosti potrošača sa tradicionalnim ukusima Srbije. Brend „Ukusi moga kraja” ne samo da je opravdao poverenje domaćih potrošača nego smo proizvode približili i regionalnim kupcima.

    • Kako se sam brend pokazao na tržištu, kakve su rekcije kupaca i kakva je prodaja iz godine u godinu? Koji proizvodi su najtraženiji?

    ‒ Brend „Ukusi moga kraja” peti je brend u kompaniji, sa značajnim udelom u prometu, što ukazuje da su potrošači prepoznali kvalitet i autentičnost koja ih je povezala sa tradicionalnim ukusima. Rezultati su i veći ako se uzme u obzir dominantan uticaj brendova na potrošačke navike prilikom kupovine. I pored toga, prodaja kroz godine kontinuirano raste, što samo potvrđuje činjenicu da je na tržištu nedostajao brend sa odlikama vrhunskog kvaliteta, tradicionalnih ukusa, domaćeg porekla i garantovane bezbednosti. Svi proizvodi pod brendom „Ukusi moga kraja” redovni su artikli u korpama naših potrošača, a kao favorite izdvajamo sveže upakovano meso, sveže voće i povrće, ajvar, džem od kajsije, slatko, pršut, pečenicu, čvarke, mlečne proizvode, kajmak i dr.

    Ukusi moga kraja

    Ukusi moga kraja

    • Kakav je vaš dosadašnji utisak – da li su ovakvi proizvodi koji su stvoreni u Srbiji vidljiviji kupcima, odnosno da li je dovoljno razvijena svest o značaju korišćenja i kupovine domaćih proizvoda?

    Dosadašnji rezultati brenda „Ukusi moga kraja” upućuju na zaključak da proizvodi tradicionalnog ukusa i recepture mogu da ostvare odličnu vidljivost na tržištu, ali je za to neophodno angažovanje svih tržišnih i marketinških alata u kontinuiranom vremenskom periodu. Jedan od pozitivnih primera prakse jeste projekat „Čuvarkuća”, koji je doprineo osvešćivanju potrošača o značaju kupovine proizvoda domaćeg porekla. Cilj je podržati domaću proizvodnju i našu privredu u celini. Za veću integraciju domaćih, tradicionalnih i visokokvalitetnih proizvoda u svesti potrošača neophodno je da se uključe svi donosioci odluka, od vodećih trgovinskih lanaca, savetodavnih i regulatornih tela do samih proizvođača.

    • Koliko ova vrsta plasmana proizvoda znači malim proizvođačima?

    Ovakva vrsta plasmana je za male proizvođače od egzistencijalnog značaja. Povezivanje proizvođača sa trgovinskim lancem omogućava stabilnost u proizvodnji, ali i u plasmanu proizvoda. Direktna saradnja sa trgovinskim lancem obezbeđuje niz benefita, na primer, davanje smernica u otklanjanju neusaglašenosti u procesu proizvodnje od strane stručne tehnološke službe trgovinskog lanca, savetovanje sa stručnim timom o načinu pakovanja, određivanje karakteristika dizajna, formiranje marketinške komunikacije, usmeravanje ka cenovnoj pozicioniranosti, preporuke za proširenje asortimana proizvoda itd.

    • Postoji li interesovanje malih proizvođača koji stvaraju autentične domaće proizvode vrhunskog kvaliteta da se uključe u to i na koji način to mogu učiniti i postati deo porodice „Ukusi moga kraja”? Očekujete li ih još više u narednom periodu?

    Interesovanje postoji, međutim, neophodno je podstaći proizvođače da informišu trgovinski lanac o svom proizvodnom asortimanu.

    S druge strane, neophodno je otkloniti najčešće strahove koje proizvođači imaju u vezi sa naglim porastom proizvodnih kapaciteta, odnosno sa obezbeđivanjem dovoljnih količina kvalitetnih sirovina domaćeg porekla, ulaganjem u tehnologiju, ulaganjem u proizvodne pogone i povećanje radne snage.

    Stručni tim naše kompanije spreman je da zainteresovane proizvođače usmeri kako da što lakše uključe svoje proizvode u brend „Ukusi moga kraja” i istovremeno brže savladaju sve izazove koje sam pomenula. U narednom periodu očekujemo uključivanje većeg broja proizvođača u razvoj projekta „Ukusi moga kraja”, onih koji su spremni da investiraju i stvaraju sa nama. Pozitivni efekti saradnje proizvođača koji su uključeni u projekat „Ukusi moga kraja” vrlo brzo postaju vidljivi u njihovom poslovanju, te očekujemo da se na osnovu njihovog pozitivnog primera i drugi proizvođači uključe u naš brend.

    • „Ukusi moga kraja” su prvi srpski brend koji je uspeo da dobije više od 100 „čuvarkuća” Privredne komore. Koliko to znači i šta sve ovaj žig predstavlja, osim standardne potvrde kvaliteta i neke vrste sigurnosti proizvoda?

    Pored garancije kvaliteta, ovaj žig potvrđuje i da su proizvodi stvoreni od kvalitetnih domaćih sirovina, procesom proizvodnje koji se odvija u Srbiji. Proizvodi su ekološki prihvatljivi i utiču na razvoj lokalne zajednice.

    Kiselo mleko, hrana

    Kiselo mleko, hrana

    Kupovinom ovih proizvoda potrošači na direktan način doprinose razvoju domaće privrede, a žig „čuvarkuća” to jasno i poručuje. Kao deo najvećeg regionalnog maloprodajnog lanca, dugo smo posvećeni saradnji sa domaćim kompanijama, a to se posebno ogleda u podatku da čak 95 odsto prometa stvaramo u saradnji sa domaćim proizvođačima i dobavljačima.

    Zato „čuvarkuća” za nas nije samo žig koji garantuje kvalitet i domaće poreklo – to je oznaka koju s ponosom ističemo.

    • Kakvi su dalji planovi kompanije? Na koji način ćete nadalje razvijati ovaj brend? Planirate li neke inovacije u narednom periodu? Šta potrošači mogu očekivati?

    Dosadašnji rad i aktivnosti na razvoju brenda „Ukusi moga kraja”, kao i posvećenost svakom proizvodu, pokazali su da idemo u pravom smeru. Nastavljamo sa razvojem novih proizvoda i oživljavanjem proizvoda srpske tradicije koji su na margini domaće proizvodnje. Pokretanje inicijativa za spasavanje i promociju vrhunskih domaćih proizvoda jedini je način da našu tradiciju sačuvamo od zaborava za buduće generacije. Svako od nas je ambasador svog kraja, a zapis u ukusima hrane je jedan od najboljih načina za ostvarivanje povezanosti potrošača sa tradicionalnim vrednostima i nacionalnim identitetom. Pozivam proizvođače da nas kontaktiraju kako bismo zajedno ponudili našim najmilijima proizvode ispisane srpskom tradicijom, o čijim ukusima će se još dugo pričati.

    Izvor: BIZLife Magazin/Jelena Andrić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE