
Gotova era fleksibilnog rada? LinkedIn ima sve manje remote oglasa
Broj oglasa za posao od kuće na LinkedIn-u opada, prema novim podacima koje je objavila platforma. U SAD, na primer, udeo objava sa tzv. remote pozicijama opao je za 5 procenata od aprila, kada su dostigle maksimum od 20 odsto objava.
Iako je ovo još uvek mnogo više od proseka pre pandemije od 2 odsto, to je ogromna suprotnost onome što zaposleni žele, rekao je Džoš Graf, generalni direktor za EMEA i LATAM regione u LinkedInu, za CNBC Make It.
„Zaposleni sada veoma visoko cene fleksibilnost na radnom mestu, koja se navodi među najvažnijim prioritetima, nakon plate, sa razvojem veština i balansom između posla i privatnog života“, rekao je on.
Uprkos padu poslova na daljinu u SAD, takvi oglasi i dalje dobijaju više od polovine ukupnih prijava od septembra, pokazuju podaci LinkedIn-a.
Istraživanje pokazuje da zemlje širom sveta prate sličan obrazac — u Velikoj Britaniji poslovi na daljinu čine 14,6 odsto, ali dobijaju 20,2 odsto ukupnih prijava, dok u Indiji 11,3 odsto dostupnih remote pozicija dobija 20,3 odsto prijava.

Posao, LinkedIn oglasi (Pixabay)
Zašto su kompanije zabrinute?
Prema anketi koju je LinkedIn objavio zajedno sa podacima o mogućnostima rada na daljinu, udaljavanje od njih je u vezi sa trenutnom ekonomskom situacijom.
Čak 68 odsto odsto anketiranih direktora reklo je da su zabrinuti jer bi stalna neizvesnost u pogledu ekonomske stabilnosti i nadolazeća recesija mogli da primoraju njihove kompanije da ponište bar deo napretka ostvarenog ka fleksibilnom radu tokom pandemije virusa korona.
„Širom sveta vidimo da je zapošljavanje sporo i da ga kompanije zamrzavaju zbog ekonomske neizvesnosti, a poslovni lideri su pod intenzivnim pritiskom zbog upravljanja troškovima i povećanja produktivnosti. Tamo gde je pandemija dovela do pomeranja ka fleksibilnom radu i inicijativama za podršku zaposlenima, odnos snaga se sada vraća na poslodavce“, objasnio je Graf.
Fleksibilan rad nije jedina prednost za zaposlene koja je pogođena trenutnim ekonomskim previranjima, pokazalo je istraživanje. Na primer, 75 odsto rukovodilaca kaže da će dobrobit zaposlenih verovatno da bude manje prioritet.

Posao, LinkedIn oglasi (Pexels)
Prekid fleksibilnog rada demotiviše zaposlene
Kompanije misle da će im smanjenje pogodnosti poput fleksibilnog rada pomoći, ali da bi moglo da dođe do ozbiljnih dugoročnih posledica, istakao je Graf.
„Kompanije koje usporavaju napredak ka fleksibilnom radu rizikuju da demotivišu svoju radnu snagu i gurnu ih kod konkurenata koji nude atraktivnije opcije. Fleksibilnost će sve više da postane pitanje opstanka za preduzeća“, rekao je on.
LinkedIn-ovi podaci o mogućnostima rada na daljinu jasno pokazuju da je potražnja i dalje velika, što je mišljenje koje su ponovili lideri na nedavnom radnom samitu CNBC-a, gde su mnogi tvrdili da je fleksibilan rad ključan za regrutovanje i zadržavanje zaposlenih.

Posao, LinkedIn (Pexels)
Mnoge kompanije se takođe još uvek oporavljaju od takozvane velike ostavke i od tada nude širi spektar pogodnosti. Pojedine idu čak do uvođenja četvorodnevne radne nedelje.
Prilagodljivost i fleksibilnost su zato ključni za kompanije koje napreduju.
„To su oni koji ovaj period vide kao priliku, koji su spremni da se prilagode i istraže nove načine rada koji će dugoročno da nadmaše konkurente“, zaključio je on.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash, Pexels, Pixabay