Lideri, dajte prioritet ovim stvarima na radnom mestu ako zaista želite da zaposleni budu srećni
Zadovoljstvo zaposlenih postalo je fokus poslodavaca i lidera, posebno usled manjka kvalitetnih radnika.
Ako tražite načine da sprečite dobre zaposlene da napuste vašu kompaniju, poželećete da uzmete u obzir novu analizu koju je objavio sajt Glassdoor za pregled poslova i kompanija.
Istraživači su pregledali koji su najjači prediktori zadovoljstva zaposlenih – a samim tim i šta bi nateralo zaposlene da najviše žele da ostanu. Glassdoor je zatim sakupio podatke, dajući svakom kvalitetu numerički procenat, koji je, kada se saberu sve ocene, jednak 100%.
Kultura i vrednosti i više rukovodstvo su na vrhu liste.
Evo faktora na radnom mestu koji su najvažniji za zadovoljstvo zaposlenih:
- Kultura i vrednosti: 18,4%
- Više rukovodstvo: 17,6%
- Veće mogućnosti: 15,8%
- Poslovni izgledi: 13,8%
- Ravnoteža između poslovnog i privatnog života: 12,1%
- Raznolikost i inkluzija: 11,4%
- Naknade i beneficije: 10,9%
Ono što može biti iznenađujuće za neke je da su kompenzacije i beneficije donele najmanji deo kolača, što ukazuje da plata nije nužno glavna kada je u pitanju zadovoljstvo zaposlenih. Međutim, Glassdoor ističe da je kompenzacija važna u pokušajima da se privuku zaposleni.
„U svim sektorima, naknade i beneficije igraju relativno malu ulogu kao diferencijator zadovoljstva zaposlenih“, navodi Glassdoor-ov izveštaj. „Ali da li to znači da zaposlenima nije stalo do toga koliko novca zarađuju ili beneficija koje dobijaju na poslu? Apsolutno ne. Ovo signalizira da razlike u kulturi radnog mesta kompanije igraju veću ulogu u određivanju svakodnevnog zadovoljstva poslom nego razlike u platama. Dok kompenzacije i beneficije mogu privući zaposlene na posao, kultura kompanije ih zadržava.”
Dakle, ako želite da zadržite svoje zaposlene srećnim nakon što ste ih dobili lepom platom, Glassdoor savetuje kompanijama da idu u korak sa kulturom radnog mesta koja se razvija i da se obarte svojim zaposlenima kako bi zatražili povratne informacije, koje vam mogu pomoći da identifikujete njihove potrebe koje ste možda prevideli dok ste se fokusirali na poslovne operacije kompanije.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik/Pexels