Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Iervolino Studios

    Animacija kao trend

    U susret drugom rođendanu lervolino Studiosa (IES), kreativnog studija za animaciju, sa lokacijama u Beogradu i Novom Sadu, razgovarali smo sa ljudima koji su tu od samog početka – Draganom Nikolićem, direktorom IES-a, Piterom Nalijem, direktorom animacije i vizuelnih efekata u Iervolino & Lady Bacardi Entertainmentu (ILBE), i Anđelkom Janković, direktorkom marketinga i komunikacija u IES-u.

    • Opišite prve dve godine Iervolino Studiosa u jednoj rečenici.

    Dragan Nikolić: Dve kreativne, dinamične, uzbudljive i uspešne godine i sjajna osnova za sve što nas očekuje u budućnosti.

    Piter Nali: Osećaj kao da gradite avion nakon što ste već skočili sa litice, ali ste istovremeno preuzbuđeni jer vam je pružena mogućnost da letite.

    Anđelka Janković: Inovativno i eksplozivno putovanje i prilika da skoro 150 vrhunskih umetnika i stručnjaka ostvari svoje snove kreirajući sjajne priče za milione mladih i mladih u srcu širom sveta.

    Dragan Nikolić

    Dragan Nikolić, direktor IES

    Dragan Nikolić, direktor IES

    • Kakvi su vaši utisci nakon početka emitovanja serijala „Puffins Impossible” na striming platformama širom sveta? Kada ćemo moći da očekujemo da prve epizode budu emitovane i u našoj zemlji?

    Činjenica da je animirani serijal iz Srbije od aprila dostupan na najvećim svetskim striming platformama, kao što su Apple TVAmazon PrimeGoogle PlayChilli TV i TaTaTu, za nas je uspeh sama po sebi i veoma smo ponosni što je rad naših umetnika vidljiv u sto zemalja sveta. Znamo da publika pozitivno reaguje na epizode iz prve sezone, a zvanične statistike sa platformi očekujemo uskoro. Kvalitet naših sadržaja potvrđuju i visoke ocene i komentari na sajtu IMDB, a rezultate našeg rada uskoro će moći da vidi i publika u Srbiji. Takođe, u planu je i nastavak rada na ovom serijalu, sa najmanje pet sezona, odnosno 90 epizoda godišnje.

    • Još jedna novina u IES-u ove godine jeste ponuda različitih kreativnih usluga korisnicima i klijentima iz Srbije. O kakvim je uslugama reč i kakve klijente očekujete da privučete?

    Reč je o projektima iz domena razvoja IP-ja, 2D i 3D animacije, vizuelnih efekata, CGI animacije. Koristeći pipeline po uzoru na svetske studije za animaciju, savremenu tehnologiju, kreativnost i ekspertizu naših umetnika – sada možemo da kreiramo posebna rešenja za korisnike i klijente iz najrazličitijih industrija.

    • Otkrijte nam neke od planova za naredni period. O čemu ćemo pričati uoči trećeg rođendana?

    Definitivno ćemo nastaviti sa zapošljavanjem i širenjem tima. Dalje, kao što sam rekao, očekuje nas rad na novim epizodama „Puffins Impossible”, kao i na novim animiranim serijalima – kako za decu tako i za odrasle. Za igrane filmove iz naše matične kuće (ILBE) nastavljamo da radimo na animaciji i specijalnim efektima, a očekuju nas i mnogi drugi projekti iz njihove produkcije.

    Piter Nali

    Piter Nali, direktor animacije i vizuelnih efekata, ILBE

    Piter Nali, direktor animacije i vizuelnih efekata, ILBE

    • Showrunner ste prvog animiranog serijala kreiranog u IES-u – „Puffins Impossible”. Šta ovaj serijal čini posebnim u poređenju sa ostalima na kojima ste radili?

    Reditelji, pisci i umetnici koji su radili na ovom serijalu imali su mnogo veći uticaj na priču i narativ, nego što je slučaj sa sličnim spin-off serijalima. Ja sam tu da se pobrinem da serijal ostane veran originalnom konceptu, dok su humor, stil i pripovedanje u rukama srpskih kreativaca, gde svaki od njih daje deo talenta, mašte i veština kako bismo stvorili najzabavniji mogući sadržaj.

    • Kada je reč o animaciji, kojom temom ste oduvek želeli da se bavite, a niste imali priliku?

    Zapravo, postoji mnogo tema koje me privlače, a nisam imao prilike da im se posvetim. Jedna od njih je, definitivno, mitologija sa elementima mistike i predanja, uz malu dozu humora. Kao obožavalac „Gospodara prstenova”, kao dete, i u poslednje vreme „Igre prestola”, voleo bih da se u skorije vreme pozabavim tom vrstom animiranih priča.

    • U poređenju sa kreativnim stručnjacima iz drugih zemalja, koje veštine smatrate da bi srpski umetnici mogli dodatno da unaprede?

    Smatram da srpski umetnici ne moraju nužno da unapređuju svoje veštine, već je potrebno da postoji jači fokus na animaciji karaktera na fakultetima i u studijima. Srbija ima jaku VFX zajednicu, ali je scena CG animacije još uvek relativno nova, te se, kao studio, trudimo da to poboljšamo kroz specijalizovani CG program u našem trening centru. Ovo bi, zajedno sa lokalno kreiranim animiranim serijalima, trebalo da ojača redove mladih srpskih animatora, spremnih da kreiraju sadržaj najvišeg kvaliteta.

    Anđelka Janković

    Anđelka Janković, direktorka marketinga i komunikacija, IES

    Anđelka Janković, direktorka marketinga i komunikacija, IES

    • Jedan od mnogobrojnih uspeha IES-a u prethodnom periodu jeste i pokretanje internog trening centra za sve trenutne i buduće zaposlene. Šta je glavna ideja ovog edukativnog programa?

    Ideja našeg trening centra (ITC) jeste da bude platforma za usavršavanje profesionalaca različitih nivoa, znanja i iskustva, da im omogući da steknu specifične veštine u oblastima animacije, filma i VFX-a, kao i da pruži doprinos akademskoj zajednici i industriji animacije u Srbiji. Polaznike koji se najbolje pokažu tokom radionica i kurseva očekuje i zaposlenje u studiju.

    • U kreativnim industrijama nije uvek tako jednostavno pronaći prave ljude za traženi posao. Šta je teže naći – osobu sa odgovarajućim setom znanja i veština ili osobu koja se po karakteru uklapa u postojeću kompanijsku kulturu? A šta je, možda, važnije?

    Kandidatima za posao u IES-u volim da kažem da niko od nas ovo nije radio ranije, jer kreativni studio ove vrste nije do sada postojao. Vrlo je teško pronaći ljude sa iskustvom u ovoj oblasti, a mi smo se odlučili za teži, ali bolji put – da zaposlimo one koji u IES-u vide poziv, a ne posao od devet do pet. Trudimo se da budemo zajednica vođena strašću i ljubavlju, a ne kompanija vođena pravilima. Neophodno je imati veštine, znanje, želju za usavršavanjem, a prethodno iskustvo mnogo znači.

    • Neretko ističete da veliki procenat zaposlenih u Iervolino Studiosu čine žene. Koliko je ta činjenica značajna za kreativnu industriju i kompaniju, a koliko za vas lično?

    Ravnopravnost i jednakost od velike su važnosti za IES, ali i za našu matičnu kompaniju i osnivače – Andreu Jervolina i ledi Moniku Bakardi. Posebno smo ponosni na činjenicu što smo rodno gotovo izjednačeni, imajući u vidu da su film i animacija i dalje prilično „muške” oblasti. Kako tim biramo prema portfoliju, veštinama, znanjima i rezultatima pokazanim na testovima, još smo ponosniji što imamo toliko žena u studiju. Smatram da je za biznis, industriju filma, zabave i animacije veoma važno osnaživanje žena, kroz podršku, razumevanje i strpljenje, kako bi se izborile za jednake šanse i uspehe u našoj industriji, ali i u biznisu uopšte.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE