Cenzura ili nešto drugo: Amazon povlači jednu od najpopularnijih usluga iz Kine

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Cenzura ili nešto drugo: Amazon povlači jednu od najpopularnijih usluga iz Kine

    Amazon je saopštio da će od danas prestati da snabdeva trgovce na malo u Kini svojim Kindle e-čitačima i da će zatvoriti svoju Kindle e-knjižaru sledeće godine.

    Ovo je jedno od poslednjih povlačenja od strane Američke tehnološke firme sa restriktivnog kineskog tržišta.

    Amazon je danas objavio odluku na svom zvaničnom VeChat nalogu, rekavši da prilagođava strateški fokus svog poslovanja, ali da će se nastaviti njegove druge poslovne linije u Kini.

    Kindle China e-knjižara će prestati da prodaje e-knjige od 30. juna sledeće godine, saopšteno je, iako će kupci moći da nastave da preuzimaju sve kupljene knjige još godinu dana nakon toga, piše Rojters. Takođe će ukloniti aplikaciju Kindle iz kineskih prodavnica aplikacija 2024. godine, dodaje se.

    Kindle tablet, čitač (Pixabay)

    Kindle tablet, čitač (Pixabay)

    Kompanija je saopštila da do zatvaranja Kindleovog poslovanja u Kini nije došlo zbog pritiska vlade ili cenzure.

    „Ostajemo posvećeni našim klijentima u Kini. Kao globalni biznis, povremeno procenjujemo našu ponudu i prilagođavamo se, gde god da poslujemo. Sa našim portfoliom preduzeća u Kini, nastavićemo da inoviramo i investiramo tamo gde možemo da pružimo vrednost našim klijentima“, rekao je portparol Amazona u saopštenju.

    Preostale kompanije Amazona u Kini uključuju prekograničnu e-trgovinu, oglašavanje i usluge u klaudu. Rojters je u decembru prošle godine izvestio o dubokom decenijskom nastojanju Amazona da pridobije naklonost Pekinga da zaštiti i razvije svoje poslovanje u Kini.

    Kindle tablet, čitač (Pixabay)

    Kindle tablet, čitač (Pixabay)

    I drugi se povlače iz Kine

    Interni dokument Amazona iz 2018. godine pokazuje da je do kraja 2017. Kina postala najveće globalno tržište Kindlea, te da je na globalnom nivou, 40 odsto uređaja prodato upravo u Kini.

    Druge zapadne internet kompanije, uključujući Microsoft, LinkedIn, Yahoo i Airbnb, prekinule su usluge ili se u potpunosti povukle iz Kine poslednjih meseci, usred napora vlade da pooštri kontrolu nad onlajn sadržajem i novih zakona koji ciljaju na podatke, deljenje njihovo deljenje i privatnost korisnika.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE