Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako “ukrotiti” zalihe?

    Poslednjih par godina se sve češće govori o automatizaciji kao neophodnom koraku ka boljem poslovanju. Iako možda sama fraza “automatizacija poslovnih procesa” može izgledati kao “izlizana”, istina je da automatizacija poslovnog procesa predstavlja – u dinamičnim kompanijama – zaista proces koji nikada ne prestaje.

    Kako bi svi zahtevi za automatizicijom koje nameće rast vaše kompanije i usložavanja procesa, bili ispunjeni, Vi kao CEO, menadžer ili vlasnik imate potrebu za donošenjem odluka kada je reč o ovakvom tipu investiranja.

    I uvek se postavi pitanje: u šta prvo investirati?

    Da li je softver za opcimizaciju magacinskog poslovanja dobra investicija?

    Tačan odgovor je: zavisi.

    Ukoliko se vašoj kompaniji nikada ne dešava da postoji manjak/višak na kraju godine.

    Ukoliko u vašoj kompaniji uspevate da radite popise na mesečnom nivou i za sam proces vam ne treba više od par sati.

    Ili ukoliko vam se vreme za manipulacije robom u magacinu meri u sekundama, a uvek možete na jedan klik saznati tačno trenutno stanje zaliha, onda investicija u softver za magacinsko poslovanje verovatno nije najbolja investicija za vas.

    No, ukoliko se pronalazite na bilo koju od gorenavedenih tema, onda ste vrlo verovatno kvalifikovani da razmotrite investiciju u sotver za magacinsko poslovanje.

    Koje benefite donosi softver za magacinsko poslovanje firmama?

    U ovom tekstu sumiraćemo par najvećih benefita:

    1# Optimizacije neefikasnih procesa koji se odvijaju u Vašem magacinu.

    Implementacija softvera će omogućiti magacionerima da brže i tačnije izvršavaju operacije koje se tiču skladištenja, pakovanja, merenja i slanja robe ka kupcima. Navedene operacije su samo neke od mogućih operacija koje možete automatizovati u velikoj meri, i samim tim uvećati višestruku iskorišćenje postojećih resursa.

    Optimizacija magacinskog poslovanja će još bolje zadovoljiti potrebe Vaše firme ako je povezana sa sistemom za transport robe. Na taj način ćete olakšati posao zaposlenima koji će imati bolji uvid u stanje u magacinu, kao i informacije o pošiljkama koje kasne ili čekaju slanje.

    Uvećana produktivnost

    Postoji uvreženo mišljenje da će automatizacija u jednom trenutku potpuno zameniti ljudsku radnu snagu. Ova tvrdnja je daleko od istine. Automatizacijom ćete samo rasteretiti radnike uzaludnog fizičkog naprezanja i omogućiti im da doprinesu kompaniji na neki drugi način. Uostalom, softver za automatizaciju i dalje zahteva budne oči zaposlenih, te nema govora o njihovoj zameni.

    Dakle, korišćenjem softvera za automatizovanje magacinskog poslovanja, imaćete mogućnost da dodatno motivišete zaposlene, jer će svačiji trud biti jasno vidljiv u izveštajima koje će vam softver pripremiti. Ovakvo praćenje produktivosti, uz odgovarajuće nagrade za najuspešnije, će ne samo učiniti proces rada preciznijim, već će zaposleni razviti atmosferu zdrave konkurencije, i pokušati da prodaju više robe od svojih kolega.

    Bolja atmosfera među zaposlenima

    Kao što je već rečeno, sistemi za automatizaciju su veoma transparentni i učinak svakog radnika će biti jasno vidljiv. To znači da će oni koji se najviše zalažu videti plodove svog rada, a to će ih dodatno motivisati za dalji rad. Vaša uloga u tome je da ispratite njihov napredak i adekvatno ih nagradite. Ova jednostavna formula će rezultirati boljom organizacijom, zadovoljnijim personalom, i naravno većim profitom na kraju godine.

    Pošto će svaki trud i doprinos zaposlenih biti automatski evidentiran i transparentan, oni će biti još motivisaniji za kvalitetan rad. Bez sistema za automatizaciju je teško evaluirati postignuće svakog radnika pojedinačno, te će ova investicija razjasniti ko su oni koji dobro rade a koji se kriju u njihovoj senci. U svakom slučaju, ovi novi podaci će na sve delovati pozitivno i uticati na bolju atmosferu u magacinu.

    Bolji odnos sa klijentima i dobavljačima

    Kao direktor ili vlasnik malog ili srednjeg preduzeća verovatno već znate da je najbolji klijent srećni klijent. Jasno je kako klijent postaje i ostaje srećan: besprekornom uslugom. Da bi ostvarili ovakav odnos, kako sa dobavljačima, tako i sa krajnjim klijentima, potrebna je dobra organizacija magacinskog poslovanja.

    Softver koji ste izabrali će omogućiti gore navedeno tako što će pomoći da više nijedna pošiljka ne bude izgubljena ili poslata na pogrešnu adresu. Ova povećana tačnost će direktno uticati na vreme koje je potrebno da neka operacija bude izvršena, a što je vreme kraće, to je klijent srećniji. Automatizacija će Vam omogućiti i da primate i da šaljete robu u rekordnom roku, a da u isto vreme minimizujete broj grešaka.

    Smanjeni troškovi

    Povećana preciznost, brzina i produktivnost će direktno uticati i na smanjenje troškova Vaših operacija koje se tiču magacinskog poslovanja. Kupovinom softvera za automatizaciju ćete biti u prilici da tačno odredite koja roba će sledeća biti prodata, i time osloboditi mesto u magacinu.

    S druge strane, softver će Vas obaveštavati i o robi koja se slabije prodaje, te ćete te informacije deliti sa timom koji se bavi marketingom. Ovakva intervencija će opet dovesti do bolje prodaje, oslobađanja magacinskog prostora, a samim tim i manjih troškova.

    Podaci koje dobijete zahvaljujući softveru će pomoći da bolje i svrsishodnije raspolažete prostorom koji imate za skladištenje, što će uticati na efikasnost zaposlenih koje ćete moći da rasporedite na druge zadatke, i time oslobodite još sredstava koja su odlazila na održavanje skladišta robe.

    Bolje raspolaganje inventarom

    Optimizacija magacinskog poslovanja će, dakle, omogućiti da roba brže dolazi i odlazi iz Vašeg skladišta, a to će podići ugled Vaše kompanije kod dobavljača i klijenata. Što je obrt brži, bolja je zarada, i efikasnija iskorišćenost prostora.

    Softver Vam omogućava da uvek znate gde se nalazi roba i pomaže da ona bude raspoređena na način koji će ubrzati njeno kretanje kroz magacinski prostor. Što bolje organizujete tok nabavke i slanja robe, to ćete veći broj operacija moći da postignete u toku dana. Ovakav način raspolaganja inventarom će pomoći da proširite svoje poslovanje i prodate više robe za manje vremena.

    Povezivanje sa ERP-om

    Već je pomenuto da je ERP (Enterprise Resource Planning) tip softvera koji objedinjuje sve operacije Vaše kompanije: od maloprodaje do ljudskih resursa. Ovaj softver će Vam služiti kao mozak cele firme i njegovo povezivanje sa drugim sistemima za automatizaciju je od suštinskog značajaza unapređenje poslovanja.

    Imajte u vidu da dobrobit povezivanja ERP-a i WMS-a može biti ostvaren samo u slučaju da su obe verzije softvera kompatibilne. Zbog toga je veoma važno da oba sistema kupite kod istog proizvođača ili da se potanko raspitate da li će ono što ste već kupili raditi sa novim dodatkom.

    Povezivanje ova dva sistema će dodatno poboljšati poslovanje, jer će i Vaši drugi timovi imati jasan uvid u ono što se dešava u skladištu, pa će lako moći da uoče prioritete i korake koje je neophodno preuzeti kako bi se prodaja i efikasnost uvećali.

    Povećana sigurnost podataka

    Bez dobrog sistema za optimizaciju skladišta, nikada ne možete biti sigurni gde je nestala određena roba, koja niti je stigla do klijenta niti se nalazi u magacinu. Krađe su moguće, te je zato sistem koji će biti u stanju da prepozna svakog zaposlenog kada se prijavi na sistem ono što će povećati sigurnost kako robe, tako i podataka.

    Svaki zaposleni ima svoje korisničko ime i lozinku i odgovara za operacije koje vrši u skladištu. Automatizacija magacinskog prostora će pomoći da uvek znate gde se određeni predmet nalazi, i ko ga je tu stavio. Na taj način ćete dodatno smanjiti troškove i vreme koje je potrebno da dođete do određenog paketa. Softver će sve raditi umesto Vas, a mogućnost ljudske greške će biti minimizovan.

    Unapređena korisnička podrška

    Svi podaci koje prikupite korišćenjem softvera za automatizaciju će biti od velike koristi Vašem timu koji je zadužen za korisničku podršku. Oni će u svakom trenutku znati status svake pošiljke kao i stanje u inventaru, te će brže i tačnije obaveštavati dobavljače i klijente.

    Pravovremena informacija o pošiljci će uveriti one sa kojima sarađujete da ste ozbiljna firma i da tačno poznajete svaki korak procesa prodaje i kupovine. Ovo će uticati na reputaciju Vaše kompanije, te će lista zadovoljnih korisnika Vaših usluga neprestano rasti. To će naravno, opet, dovesti do većeg obrta robe i sredstava, što će omogućiti rast Vaše kompanije.

    Zaključak

    Iz svega navedenog, može se zaključiti da, ako izaberete odgovarajući softver, ekspanziji Vašeg biznisa nema kraja. Pitanje je samo do koje mere želite da širite svoje poslovanje. Što duže koristite sistem za optimizaciju magacinskog poslovanja, i ostale komplementarne servise, to će količina informacija koju prokupite biti veća, a samim tim sve operacije olakšane.

    Budite oprezni pri ulaganju u sisteme za automatizaciju. Ima puno proizvođača koji se bave time, te zakažite sastanak sa njima pre same kupovine. Vrlo je bitno da jasno znate šta je od softvera i opcija potrebno Vašoj firmi, te da to prezentujete prodavcu. Pri kupovini softvera je najbitnije da imate uvid u svoje potrebe, a firma koja ga proizvodi će dati sve od sebe da ga prilagodi Vašem načinu poslovanja.

    Izvor: https://omnisoft.rs/

    Foto: https://omnisoft.rs/

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE