
Kako su Novakovi NAJVEĆI SPONZORI doživeli njegovu „australijsku dramu“?
Posle dvonedeljne sage u Melburnu ukidanja vize, deportacije a samim tim i zabrane učestvovanja na Otvorenom prvenstvu Australije, Novak Đoković se vratio u Beograd.
Prvi reket sveta uskoro bi mogao i da se suoči sa problemima u vezi sponzorstava, od kojih je samo u 2021. godini zaradio 30 miliona evra.
Lakost raskida ugovor sa Đokovićem?
Kako spekulišu francuski mediji, čuveni proizvođač sportske i druge odeće razmatra raskid finansijski bogatog ugovora sa prvoplasiranim na ATP listi.
Đoković je prvi ugovor sa Lokostom potpisao 2017. godine, da bi ga obnovio u avgustu prošle godine. Ugovor koji ima sa renomiranim proizvođačem sportske opreme do 2025. godine smatra se jednim od “najtežih” u njegovoj karijeri, sa oko 40 miliona evra.
Teammates since 2017, Lacoste and @DjokerNole are proud to announce their partnership has been extended until 2025.
The exceptional athlete and men’s tennis world #1 shares common values with the French Crocodile: audacity, commitment and elegance.#TeamLacoste #PlayCollective pic.twitter.com/n7KrbcqtlC— Lacoste (@LACOSTE) August 24, 2021
Hublot ostaje sa Novakom
Sudeći po rečima jednog od njegovih glavnih sponzora, švajcarski brend satova Hublot ostaće sa Đokovićem.
„Novak Đoković je svoj čovek. Ne možemo komentarisati nijednu njegovu ličnu odluku. „Ublo“ će nastaviti svoje partnerstvo sa prvim teniserom sveta“, saopštio je Hublot.
Đoković je ugovor sa ovom kompanijom potpisao prošle godine pred US open, kada je počeo na mečevima da nosi njihove satove.
Srbin je tako ostvario saradnju i na tom polju, jer Rodžer Federer i Rafael Nadal već duže vreme ima sponzorske ugovore sa kompanijom koja pravi satove.
Austrijska banka Rajfajzen bila je suptilnija, navodeći da njen dogovor sa Đokovićem seže „daleko pre objavljivanja vakcinalnog statusa Novaka Đokovića ili njegovog učešća na Australijan openu”.
„Kao sponzor, pažljivo pratimo situaciju koja je u toku“, saopštila je banka.
Najbolji teniser sveta i Rajfajzen su objavili početak saradnje prošle godine. Đoković je tada postao brend ambasador ove banke i njenih ogranaka u srednjoj i istočnoj Evropi. Rajfajzen je takođe podržao nedavno otvorenu Tenisku akademiju Novaka Đokovića u Beogradu.
Drugi veliki Đokovićevi sponzori poput francuskog proizvođača automobila Pežo i japanskog brenda sportske odeće Asics još uvek se nisu oglasili na ovu temu.
Sponzori su ranije prekidali saradnje zbog ozbiljnih skandala
Američki biciklista Lens Armstrong 2012. godine bio je u žiži javnosti zbog doping skandala. Iz tog razloga, američka kompanija Najk ukinala je sponzorstvo poznatom sportisti. U sličnoj situaciji bila je i Marija Šarapova, ruska teniserka, koja je 2016. godine izgubila sponzore među kojima su Pošre, Najk i švajcarski brend satova Tag Heuer
Dva glavna sponzor ajužnoafričkog olimpijskog sprintera Oskara Pistorijusa, Najk i proizvođač naočara Oakley odustali su od saradnje sa njim nakon što ej 2013. godine optužen za ubistvo svoje devojke.
Đoković, za sada, nema tako ozbiljnih problema, iako je situacija u kojoj se nalazio bila poprilično ozbiljna, a čitava saga bila je medijski propraćena danima.
Australijan Open žali
Osim Đokovića koji će zbog čitave sage imati probleme sa sponzorima, i koji je već izgubio mnogo novca, organizatori turnira takođe su zbog ove situacije u problemu. Jedan deo publike koji je ranije bio tu i kupovao karte kako bi podržavao Novaka Đokovića sada neće prisustvovati turniru.
Nakon što se čitava drama završila, organizatori čuvenog turnira oglasili su se povodom dešavanja.
Poručili su da „duboko žale zbog poslednjih dešavanja, kao i da je ovo lekcija za sve“.
Domaći mediji ovo saopštenje protumačili su kao da su organizatori priznali grešku. Međutim, u saopštenju ni u jednom trenutku nisu napisali da „priznaju grešku“.
Izvor: BIZLife
Foto: Beta/AP