Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lider, direktor

    Kako lideri mogu da ostanu SMIRENI u izazovnim vremenima? Ključ je emocionalna regulacija

    Emocionalna regulacija, sposobnost da se modulira emocija ili skup emocija, uslov je snažnog vođstva. Ova veština služi liderima u svim industrijama. Izvršni kadar zna da održavanje smirenosti pod pritiskom i pokazivanje predvidivih, razumnih emocionalnih reakcija u izazovnim situacijama može podržati psihološku sigurnost i efikasnost tima.

    Prečesto, međutim, lideri pretpostavljaju da regulacija znači potiskivanje ili odbacivanje emocija, posebno onih koje se smatraju „negativnim“ kao što su bes, ljubomora, usamljenost ili stid. Obraćanje pažnje na ono što neko zaista oseća je moćna i nedovoljno iskorišćena veština liderstva. U stvarnosti, emocionalna regulacija znači prepoznavanje, etiketiranje i promišljeno reagovanje na čitav spektar emocija, čak i onih neprijatnih.

    Pošto negativne emocije mogu teško da padnu, ljudi traže „alatke, savete i taktike“ kako bi mogli da zaobiđu „loša“ osećanja. Međutim, da bi se istinski pozabavili složenim izazovima, neophodno je zaroniti ispod površine: umesto da samo tražite informacije, istražite više slojeva osećanja. Evo tri načina da to uradite:

    Lider

    Lider (Pixabay)

    Povećajte emocionalnu pismenost

    Ljudi su dobri u odvajanju pozitivnih od negativnih emocija, ali manje vešti u razlikovanju negativnih emocija.Oni suviše često podrazumevaju poznato: ljuti, tužni, loši. Istraživanja, međutim, pokazuju da sposobnost da tačno označimo naše emocije – poznato kao emocionalna pismenost – vodi boljem snalaženju kroz stres, veštijem rešavanju sukoba i pozitivnijim međuljudskim odnosima.

    Često izbegavamo da razjasnimo svoje negativne emocije iz straha da će to pojačati našu nesreću. Suprotan je slučaj, međutim, prema istraživanju, koje sugeriše da smo manje depresivni kada prihvatimo svoje negativne i pozitivne emocije. Previše fokusiranja na samo pozitivna osećanja može da dovede do pogoršanja mentalnog zdravlja. Preterana pažnja na to da budemo „veseli i optimistični“ često zahteva hiper-budnost, ali i da redovno skeniramo okruženje u potrazi za potencijalnim problemima, mentalno se iscrpljujući da bismo izbegli negativne ishode.

    Da biste povećali emocionalnu pismenost, preporuka je da zastanete dva do četiri puta dnevno i definišete svoje emocionalno stanje. Ovakvi alati i prakse nam pomažu da obratimo pažnju na suptilne nijanse svake emocije i poboljšamo naš emocionalni rečnik, piše Fast Company.

    Lider

    Lider (Pixabay)

    Pauzirajte i prihvatite pre nego što preduzmete akciju

    Nije prijatno kada vas preplave negativne emocije poput stida, besa ili nesigurnosti. Zbog ove neprijatnosti, reakcija ljudi na negativne emocije je da krenu u akciju i skrenu pažnju sa svojih osećanja, da bi se fokusirali na „popravku“ ili „radnju“. Iako je ovo uobičajen način da smanjite napetost zbog lošeg osećanja, nije mudro da lideri tome podlegnu. Naš prvi impuls kada smo u negativnom raspoloženju retko je onaj zamišljen koji bismo iskoristili nakon što ispitamo svoja osećanja.

    Lideri koji su vežbali da manje osuđuju svoje emocije, prihvatajući sva osećanja, bila pozitivna ili negativna, na kraju doživljavaju manje stresa od svojih kolega. Da bi se kretali kroz stresove svakodnevnog života, lideri moraju:
    a) tačno imenuju svoje emocije
    b) prihvatite da je u redu imati emociju čak i ako je negativna
    c) odupreti se nagonu da deluju impulsivno kako bi promenili svoje emocionalno stanje

    AI, posao

    Posao (Freepik)

    Prvo identifikujte nezadovoljenu potrebu, a zatim delujte

    Istraživači su otkrili da su negativne emocije način na koji naša podsvest privlači našu pažnju i ukazuje na dublju, neispunjenu potrebu koju imamo. Kada brzo krenemo u akciju da ublažimo taj osećaj, gubimo važne podatke koje je neophodno istaći. Na primer, bes može da signalizira da se osećamo potcenjeno ili da smo u opasnosti da budemo iskorišćeni; krivica ili sramota mogu da ukažu na to da moramo da se iskupimo.

    Lideri bi trebalo da budu spremni da se redovno prilagođavaju svom emocionalnom stanju i da postanu radoznali kada njihove negativne emocije imaju snagu. U današnjim dinamičnim i složenim okruženjima, vođe moraju da obrate pažnju, pauziraju, ne samo da deluju, i analiziraju osnovne potrebe koje njihove emocije signaliziraju kako bi napredovali na duge staze.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pixabay, Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE