Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Voz, železnica (Unsplash)

    Kako je Španija postala evropska ŽELEZNIČKA prestonica?

    Šta bi moglo biti bolje od jedne široke železničke mreže velike brzine? Tri ili četiri konkurentske, koje su izgleda spremne ne samo da poboljšaju mogućnosti putnika već i smanje cene.

    Nedavno je sa radom počela Iryo – najnovija kompanija koja je ušla na tržište brzih vozova u Španiji, koje je već prilično prepuno. Državnom prevozniku Renfe se 2021. pridružio prvi Ouigo u francuskom vlasništvu i kao odgovor odmah pokrenuo sopstvenu jeftinu verziju Avlo.

    Sa Iryo-vim dolaskom, to čini tri zvanična konkurenta, ali četiri konkurentska brenda – što Španiju čini prvom zemljom u Evropi koja ima toliko opcija za železnički prevoz.

    Iryo je u vlasništvu velikih igrača: italijanskog državnog železničkog operatera Trenitalia, španske infrastrukturne kompanije Globalvia i Air Nostrum, španske avio-kompanije.

    Španska železnica (Scrn)

    Trenitalia je dovela 20 vozova Frecciarossa ili „crvena strela“ – vodećeg voza u Italiji, koji može da putuje brzinom do 358 kilometara na sat. Italijanski projekat brze železnice je toliko uspešan da je odigrao ulogu u padu popularnosti nacionalne avio-kompanije.

    Iryo je počeo sa putovanjima između Madrida, Barselone i Saragose, a nastaviće 16. decembra sa Madridom, Kuenkom i Valensijom. U 2023. čeka se više ruta: veze za Sevilju, Malagu, Kordobu i Antekeru 31. marta i Alikante i Albasete 2. juna.

    Kompanija je potpisala ugovore o ponudi kombinovanih karata i putovanja sa Cercanias-om (regionalni sistemi metroa) i Air Europom. Ona će obavljati 30 odsto španskih železničkih usluga i ima za cilj da preveze osam miliona putnika godišnje.

    4 klase u vozovima

    Predstavljajući sebe kao da su usredsređeni na „prilagođavanje i fleksibilnost“, vozovi imaju četiri klase putovanja – intrigantno nazvane Inicial, Singular, Singular Only You i Infinita. Tri od ove četiri klase su prilagođena poslovnim putnicima, navodi se u saopštenju kompanije, ali će sva sedišta imati USB i standardne utičnice za struju, individualne naslone za ruke i besplatan 5G Wi-Fi.

    Španska železnica (Scrn)

    Meni u vagonima, Haezea (što na baskijskom jeziku znači „vetar“), biće pun sezonskih sastojaka i „zdravih opcija“, pripremljenih na licu mesta, kažu u kompaniji, prenosi CNN.

    Što se tiče cena, gledajući dostupnost u decembru, karte za 614 kilometara, 2 sata i 45 minuta putovanja od Barselone do Madrida počinju od samo 18 evra (19 dolara), iako većina putovanja košta oko 50 evra. Vožnja između dva grada trajala bi više od šest sati.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Scrn/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE