Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Majda Sinobad Radićmenadžerka sektora za ljudske resurse

    Majda Sinobad Radić: „Kultura oslikava temelje kompanije“

    Majda Sinobad Radić, menadžerka Sektora za ljudske resurse u Balkan Betu, konkretnim primerima oslikava priču o employer brandingu.

    Početkom godine, Balkan Bet poželeo je dobrodošlicu svom hiljaditom članu tima. To je polazna tačka našeg razgovora sa Majdom Sinobad Radić, menadžerkom Sektora za ljudske resurse u ovoj kompaniji.

    • Na koji još način pratite i merite zadovoljstvo zaposlenih? Kako reagujete kada primetite da ljude u vašoj organizaciji nešto „muči”?

    U Balkan Betu redovne evaluacije i kultura povratnih informacija osnova su za podršku i razvoj ljudi. Fokusirani smo na to da svi menadžeri prođu kroz program obuka, nakon kojih u okviru svojih timova mogu da prepoznaju trenutak kada zadovoljstvo ljudi iz bilo kog razloga počinje da opada, kao i da preduzmu sve potrebne korake radi očuvanja zdrave atmosfere u timu.

    Zahvaljujući Heartcountu, anketiranje sada sprovodimo na nedeljnom nivou, što nam pruža mogućnost da redovno pratimo različite aspekte zadovoljstva, da steknemo širu sliku o kompaniji, ali i da imamo bolji uvid u svaki sektor. Sada smo u prilici da blagovremeno reagujemo ukoliko povratne informacije ukazuju na male tenzije koje potencijalno mogu da eskaliraju, kao i da na vreme uočimo potrebu za većim organizacionim promenama. Redovno praćenje pulsa zaposlenih dovelo je do promena koje utiču na rast i razvoj svih nas, pa smo tako i benefite usmerili na potrebe naših zaposlenih.

    • Pokrenuli ste Balkan Bet Akademiju, čiji je cilj, između ostalog, osnaživanje, edukacija i razvoj budućih lidera, ali i paralelno umrežavanje sektora. Kako ona funkcioniše?

    Balkan Bet Akademija je prvenstveno namenjena koleginicama i kolegama koji su karijeru započeli na ulaznim pozicijama i čiji potencijal želimo da razvijamo, ali i svim novim članovima tima tokom procesa prilagođavanja.

    Cilj Akademije je da polaznike detaljno upozna sa funkcionisanjem svih sektora u kompaniji i sa tendencijama u industriji. Nakon završetka predavanja, svaki polaznik dobija mentora, čime nastavlja svoj dalji razvoj, a uloženi resursi rezultiraju decenijskim zadržavanjem u firmi, što je trend koji želimo da zadržimo i u narednim godinama.

    Program na Akademiji se sastoji iz dva modula. Prvi modul ima širok opseg, pa pored razvoja osnovnih pozicija može koristiti i novim zaposlenima u centrali. Trudimo se da sadržaj predavanja bude prilagođen potrebama polaznika. Drugi modul ima zadatak da poveže zaposlene u centrali i da doprinese sektorskim saradnjama, jer samo tako možemo održati visoku motivisanost ljudi tokom rada na zajedničkim projektima, sa ciljem unapređenja biznisa i razvoja zaposlenih.

    Majda Sinobad Radić, menadžerka Sektora za ljudske resurse u Balkan Betu

    Majda Sinobad Radić, menadžerka Sektora za ljudske resurse u Balkan Betu

    • Ako se fokusiramo na benefite koje pružate svojim zaposlenima, videćemo da su u fokusu koncepti: napredak, zdravlje, zabava, porodica i fleksibilnost. Zvuči veoma lepo u teoriji, a kako je ovo realizovano u praksi?

    Ispunjenost i zadovoljstvo dolaze onda kada smo srećni u različitim sferama života, zbog čega želimo da pružimo podršku zaposlenima da lakše uspostave ravnotežu poslovnog i privatnog života.

    Našim ljudima su na raspolaganju brojne eksterne edukacije, poput učešća na konferencijama, obuka i sticanja relevantnih sertifikata, kao i rad sa eksternim konsultantima kad se za tim ukaže potreba. Fleksibilnost u organizaciji rada odnosi se na povremeni rad od kuće i odabir radnog vremena u skladu sa životnim stilom i potrebama, kao i dva sata kraće radno vreme petkom za zaposlene u centrali. Gotovo svi u kompaniji volimo da povremeno „zbrišemo” iz kancelarija. Ove godine u nekoliko navrata smo organizovali rad na izmeštenim lokacijama, poput Mokrina i Fruške gore, što se pokazalo kao pun pogodak.

    Međutim, pored karijere, važna su i druga životna polja. Benefiti na koje smo posebno ponosni pomažu roditeljima da lakše usklade svoje obaveze.

    Izdvojila bih slobodne dane za polazak deteta u prvi i drugi razred osnovne škole, kao i polovinu radnog vremena dva meseca po povratku sa porodiljskog odsustva.

    • Employer branding, između ostalog, tiče se toga kakav imidž jedna kompanija gradi i želi da postigne u spoljnom svetu. Iz vašeg ugla, šta biste voleli da potencijalnim zaposlenima padne na pamet kada se spomene Balkan Bet?

    Ukratko, da smo stabilna i sigurna kompanija koja konstantno beleži poslovne uspehe, firma u kojoj se rad i zalaganje uvažavaju i nagrađuju, ali i poslodavac koji vodi računa o svojim zaposlenima.

    Važno je da predrasude koje se vezuju za industriju razbijemo činjenicama. Jedna smo od najbrže rastućih industrija u svetu, što zaposlenima pruža neverovatne potencijale za profesionalni razvoj, bez obzira na to na kojoj poziciji započinju svoj karijerni put. Ukoliko je to rad u mreži, naši lokali su prijatna i lepa mesta za rad, a svi zaposleni prolaze profesionalne obuke i na njihovom razvoju se kontinuirano radi. Veliki broj menadžera u kompaniji započelo je svoju karijeru upravo iz lokala.

    • Kako biste opisali korporativnu kulturu vaše kompanije i na koji način zaposleni u Balkan Betu žive kompanijske vrednosti?

    Kultura oslikava temelje svake kompanije, a rezultat je dugotrajnog procesa tokom koga se stavovi, verovanja i ponašanja ljudi postupno oblikuju. Trudimo se da razvijamo kulturu koja pruža kreativno i prijatno radno okruženje, ali i osećaj sigurnosti i pripadnosti. Bez obzira na to što trenutno brojimo preko hiljadu zaposlenih, atmosfera i međuljudski odnosi u kompaniji nisu striktno korporativni i to je duh koji želimo da zadržimo uprkos ekspanziji.

    Verujemo da sve to doprinosi tome da naši ljudi budu srećni i ostanu fokusirani na rezultate, ali i da bez oklevanja učestvuju u kompanijskim aktivnostima koje nisu direktno vezane za posao. Jedan od primera su društveno odgovorne inicijative, a poslednja u nizu je humanitarna košarkaška utakmica na kojoj je igrao tim Balkan Beta protiv prvotimaca KK Dinamik. Za svaki ostvaren poen na meču naša kompanija je donirala sredstva humanitarnoj fondaciji „Za dečje srce”, sa ciljem unapređenja uslova lečenja dece sa urođenim srčanim manama.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE