Kako je nastao čuveni „ChupaChups“ čiji je prepoznatljiv logo kreirao Salvador Dali?
Osnovan od strane Španca Enrika Berneta 1958. godine, „ChupaChups“ je sada u vlasništvu italijansko-holandske multinacionalne kompanije Perfetti Van Melle (korporacija takođe poseduje brendove kao što su Mentos, Smint i Fruitella).
Već više od pola veka deca širom sveta uživaju u lizalicama, a jedna od najpoznatijih brendova je „ChupaChups“. Naziv brenda Chupa Chups potiče od španskog glagola chupar, što znači „sisati ili lizati“.
Logo za ovo umetničko delo među slatkišima radio je umetnik koji je poznat po ekstravaganciji, neobičnim brkovima i ženi Gali. Pogađate o kome se radi? Reč je o Salvadoru Daliju.
Dok je davne 1969. godine ispijao kafu sa svojim prijateljem Dalijem, Enrik Barnet je zamolio Dalija da mu pomogne oko dizajna loga. Dali je ozbiljno shvatio svog prijatelja kome je u tom trenutku firma bila u krizi i odmah se bacio na posao.
Dok su još sedeli u kafiću, Dali je na novinskom listu nacrtao lizalicu i kroz sat vremena logo je bio gotov. „Chupa Chupsa“ je danas sinonim za lizalicu.
Kako je lizalica nastala?
Na ideju da bombonu stavi na štapić, došao je Enrik Barnet, španski biznismen. „Chupar“ na španskom znači lizati. Najpre je radio u fabrici džema u Kataloniji, kada je došao na ideju da napravi novu vrstu slatkiša. Rekao je da je na ideju došao kada je video da se jedna žena ljuti na svoje dete kome su prsti bili lepljivi od slatkiša koje je jeo.
„Video sam da slatkiši nisu pravljeni za svog glavnog konzumenta – decu. Deca bi ušla u nevolju zato što su im bili lepljivi prsti od slatkiša. I onda sam nalepio štapić na lizalicu“, preneo je Gardijan Bernetovu izjavu.
Govorio je i da je uvek tražio da lizalice budu kraj kase, u visini dečijeg pogleda, pošto su opet njima namenjeni, a ne odraslima.
Dali, koji je bio majstor brendiranja, predložio je da znak bude na vrhu lizalice, a ne sa strane. Tako je znak uvek bio vidljiv ceo, nepromenjen zbog okruglog oblika lizalice.
Njegova prva marketinška kampanja bio je logo sa sloganom „Es rodo i dura molt, Chupa Chups“, što se sa katalonskog prevodi kao prilično neinspirativno: „Okrugla je i dugotrajna“.
Osamdesetih godina prošlog veka, slogan protiv pušenja „Smoke Chupa Chups“ pokušao je da privuče dalje odrasle potrošače. Nedavni slogan kompanije protiv pušenja je „Prestani da pušiš, počni da sisaš“, sa određenim pakovanjem dizajniranim kao parodija na paklice cigareta.
Danas „ChupaChups“ prodaje lizalice u više od 150 zemalja, sa više od 100 ukusa. Iza osnivača Enrika Bernata ostala je supruga i petoro dece, uključujući Ksavijera, predsednika „Chupa Chupsa“.
Španski proizvođač lizalica „ChupaChups“ od trenutka kada je njihov logo dizajniran, tj. od te famozne 1969. godine do danas nisu promenili gotovo ni najmanji detalj, a kako bi kad je dizajner ovog logoa bio čuveni Salvador Dali. Legenda koja živi i danas.
Izvor: BIZLife/Mladen Stanković
Foto: Picabay/YouTube