Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marko Martinović PepsiCo

    Kako je na novom poslu: Marko Martinović, PepsiCo Zapadni Balkan

    O svom novom radnom okruženju, izazovima i zadacima Marko Martinović, menadžer tradicionalne prodaje PepsiCo Zapadni Balkan

    Uzbudljivo. Pozitivno sam iznenađen dinamikom i energijom koju sam zatekao u novoj kompaniji i prija mi da budem deo takvog tima. Agilnost cele kompanije i brzina prilagođavanja promenama na veoma je visokom nivou i prvi utisci su dobri. Tim prodaje koji danas vodim godinama je bio sinonim uspeha u regionu i motiviše me što imam priliku da budem njegov deo i u narednim godinama.

    •  Kako biste ga uporedili s prethodnim?

    Doživljavam novu kompaniju kao vrlo dobru kombinaciju svojih prethodnih iskustava, a poziciju, takođe, kao spoj prethodnih zaduženja, uz neka nova tržišta, sa kojima se nisam sretao ranije. Sličnost je što je PepsiCo svetski proizvođač u kategoriji slanih grickalica i pića i što postoji visok nivo poznavanja kategorija i marketinga za brendove kojima se upravlja. Ono što mi je takođe poznato iz prethodnog iskustva jeste što je na tržištima za koja sam ja zadužen PepsiCo istovremeno i distributer drugih brendova, a to, takođe, radi veoma kvalitetno i profesionalno, iako to nije osnovna delatnost firme. Novine se odnose na lokalnu proizvodnju koju imamo u Magliću, što pozitivno utiče na kompaktnost celog multifunkcionalnog tima i brzinu kojom se prilagođavamo tržištu, kao i tržištima Hrvatske, Slovenije i Albanije, sa kojima do sada nisam imao susreta u poslovnom smislu. Brendovi sa kojima PepsiCo nastupa na tim tržištima razlikuju se od onih koje imamo u Srbiji, tako da su to sve nove i zanimljive stvari za mene.

    • Šta vas je motivisalo da promenite posao?

    Godinama mi je kompanija PepsiCo bila zanimljiva, ali su se „kockice” tek sada složile – pojavila se zanimljiva pozicija, i to u trenutku u kom sam ja bio spreman za promenu. Bio sam svestan razvoja firme, kao i svih većih uspeha koji su postignuti otkad je PepsiCo došao na naše tržište. Istovremeno je postojala i želja za promenom i boljim balansom između privatnog i poslovnog segmenta, pa je i to bio faktor u odluci.

    Na koji način se adaptirate na novu sredinu?

     Poslušao sam savet jednog prijatelja i pročitao sam knjigu „Prvih 90 dana”, Majkla Votkinsa, koja mi je dosta pomogla u samoj pripremi i načinu ulaska u novu kompaniju i na novu poziciju.

    Preporučujem je svima koji su pred značajnom promenom u karijeri – kako unutar kompanije tako i van nje. Knjiga predstavlja iskustva različitih ljudi, kao i posložen teoretski okvir kako struktuirano pristupiti promeni posla. Pokrivene su različite teme, na primer, saradnja sa novim timom, organizacijom koju vodite, kreiranje realnih očekivanja sa menadžerima, kao i pravljenje brzih pobeda uz kreiranje plana na duže staze. Meni je bila korisna. Takođe, uspeo sam da napravim malo duži odmor između dva posla, što mi je, svakako, prijalo.

    • Da li vas sada interesuje „horizontalni” ili „vertikalni” razvoj?

    Mogu da kažem da sam imao sreće, jer su kompanije u kojima sam radio pružale zaposlenima mnogo prilika za napredovanje i učenje, a to su mi uvek bili kriterijumi za odluku u kojoj kompaniji želim da radim. U dosadašnjoj karijeri sam više puta menjao pozicije – kako „horizontalno” tako i „vertikalno”, i to u oba smera. Smatram da je karijera jedna vrsta maratona sa više različitih deonica. Da bi se na duže staze čovek razvijao, potrebno je da stane pred različite karijerne izazove, jer samo na taj način može postati kompletan profesionalac u svojoj oblasti.

    • Gde vidite sebe za četiri godine?

    Privatno, u Beogradu, sa suprugom i decom, uz dosta kvalitetnog vremena sa njima.

    Poslovno gledano, PepsiCo, kao jedna od najvećih globalnih kompanija u FMCG industriji, sa regionalnom kancelarijom u Beogradu, pruža izuzetan prostor zaposlenima za razvoj kroz pozicije koje pokrivaju različite sektore i regije, tako da sam veoma otvorenog uma kada je reč o ovom pitanju.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE