Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kada pronađete okruženje koje ceni vaše kvalitete i trud, sve ostalo zavisi od vas

    „Kada je o kvalitetu reč, rekla bih da žene načelno donose više empatije u komunikaciji i da imaju naglašenu sposobnost analize emotivnih potreba potrošača”, poručuje Nevena Mlađenović, Brand Manager za Sobranie u kompaniji Japan Tobacco InternationaI. 

    U intervjuu za BIZLife ona napominje da ne može sa sigurnošću tvrditi da li stvari tako stoje u drugim kompanijama, ali da se u JTI isključivo insistira na kriterijumu kvalitativne selekcije.

    • Kako izgleda tržišna utakmica u okviru duvanske industrije? Postoje li neke specifičnosti u odnosu na druge industrije?

    Ponekad volim da kažem kako konkurentska nadmetanja u okviru duvanske industrije podsećaju na neprekidnu partiju šaha, jer je potrebno razviti dugoročnu strategiju, anticipirati poteze konkurencije i unapred promišljati načine za prilagođavanje nastupajućim regulativama. U takvoj atmosferi se cene sposobnost za sveobuhvatnu analizu situacije i promptno reagovanje zasnovano na pravovremenim inputima. Ali za razliku od šaha koji je individualni sport, u našoj industriji je neophodno imati kvalitetan tim, u kojem se akcenat stavlja na kvalitetne međusobne odnose.

    Posebno privilegovanom se osećam što baš u ovom trenutku radim u duvanskoj industriji, jer smatram da se u strateškom smislu cela industrija kreće ka promenama za koje verujem da će biti pozdravljene ne samo od strane potrošača, već i društva u celini.

    Za karijerni uspeh je najvažnije da izađete iz zone komfora

    • Možete li podeliti svoje lično iskustvo napredovanja u kompaniji Japan Tobacco International? Koji momenat vidite kao prekretnicu koja vas je dovela tu gde ste danas?

    Kada govorim o svom karijernom putu, neretko ističem da smo se JTI i ja prepoznali još tokom studentskih dana prilikom moje prve posete kompaniji. Ubrzo nakon toga, započela sam karijeru kao Logistics & Customer Service Associate, da bih početkom 2022. ušla u marketing tim kao Brand Associate. Za manje od dve godine, tačnije od decembra 2023, postala sam Sobranie Brand Manager. Kada stvari sagledam iz današnje perspektive, verujem da su se sve promene dešavale onda kada sam bila spremna za njih.

    Postoje dva ključna trenutka koja smatram prekretnicama u karijeri. Kao što to obično biva, oba su zahtevala izlazak iz zone komfora, kao i sposobnost brzog učenja i situacione adaptacije. Prvi se odnosi na moje učestvovanje na globalnom projektu u Madridu 2019. godine i saradnju koju sam tom prilikom ostvarila sa kolegama iz čitavog JTI sveta. Drugi je rad u marketingu pod mentorstvom kolega čije iskustvo i veštine u prenošenju znanja su za mene bile od ključnog značaja, na čemu sam im izuzetno zahvalna.

    • Kakav je vaš stav generalno o ulozi žena u biznisu, posebno u branši poput duvanske industrije? Kako vidite doprinos žena u vođenju brendova i donošenju poslovnih odluka?

    Verujem da poslovne sposobnosti u današnjem društvu manje zavise od pola, a više od veština, znanja i iskustava. Ne mogu sa sigurnošću da tvrdim da li stvari tako stoje u drugim kompanijama, ali u JTI se isključivo insistira na kriterijumu kvalitativne selekcije. A kad je reč o kvalitetu, rekla bih da žene načelno donose više empatije u komunikaciji i da imaju naglašenu sposobnost analize emotivnih potreba potrošača.

    Nevena Mlađenović, JTI (Foto: Aleksandar Savin)

    • Kako JTI podržava mlade žene koje ulaze u svet korporativnog biznisa? Kakvo je vaše iskustvo?

    JTI je moderna, inkluzivna kompanija, koja vodi računa o vrednostima na kojima je zasnovana njena poslovna kultura, što podrazumeva da su mladi adekvatno podržani na samom ulasku u biznis, ali i dalje tokom svog razvoja. Verujem da i druge koleginice dele iskustvo slično mom, budući da trenutno u JTI radi veliki broj mladih žena, pogotovo u marketing timu. Generalno, statistika pokazuje da žene u našoj u kompaniji duže ostaju u poslovnom odnosu u poređenju sa prosekom u drugim kompanijama na domaćem radnom tržištu. Mislim da je to bar delimično uzrokovalo da deveti put dobijemo titulu Top Employer.

    • Koji su najveći izazovi s kojima se mlade žene suočavaju u poslovnom svetu danas? Kako se ti izazovi mogu prevazići ili ublažiti?

    Verujem da je najveći izazov za mladu ženu pronalazak balansa između poslovnog i privatnog života. U tom smislu istakla bih da žene u kompaniji JTI nailaze na puno razumevanje i podršku za svoje porodične potrebe, jer poslovna kultura kompanije podrazumeva ulaganje u dugoročne i stabilne odnose sa zaposlenima. Štaviše, sigurna sam i da paternity leave praksa za muškarce, koja postoji u našoj kompaniji, na indirektan način doprinosi prevazilaženju pomenutih izazova sa kojima se žene danas suočavaju.

    • Kako biste opisali razvoj brenda Sobranie tokom vašeg mandata kao Brand Managera? Koje su bile ključne strategije i inovacije koje su doprinele rastu brenda na tržištu?

    Sobranie je prestižni brend cigareta koji je nastao u Londonu pre tačno 145 godina kao proizvod evropske artistokratije. Danas je prisutan u pet zemalja Adriatika regiona (Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Hrvatska i Albanija) i beleži konstantan rast tržišnog udela na godišnjem nivou. Brojke iz 2023. godine kažu da je Sobranie broj 1 premium brend u Beogradu, a naši parametri pokazuju da se trendovi iz Beograda prenose i na ostatak Balkana.

    Sobranie je sinonim za kvalitet i luksuz, što je status koji je stekao neprekidnom težnjom da zadovolji potrebe svoje ciljne grupe. Svedoci smo da je individualnost sve važnija kategorija u savremenom društvu. Stoga, mi nudimo proizvode koji omogućavaju pojedincima da izraze svoju autentičnost. U tom smislu, sigurna sam da će naš najnoviji proizvod, Sobranie Slims sa zlatnim filterom i cigaret-papirom u crnoj i roze boji doživeti uspeh, tim pre što se radi o inovaciji ne samo na tržištu Srbije, već i regiona.

    Istinska autentičnost vrednuje se više od šablonskih obrazaca ponašanja

    • Koje su vaše lične preporuke ili saveti za mlade žene koje žele da napreduju u karijeri, posebno u industriji poput vaše?

    Moj savet za mlade žene, ali i generalno za mlade ljude jeste da budu istrajni i da veruju u sebe. I da nikada ne prestaju sa učenjem i prilagođavanjem. U poslovnom životu ne postoji čarobni štapić. Ali jednom kada pronađete okruženje koje ceni vaše kvalitete i trud koji ulažete, sve ostalo zavisi od pojedinca i njegovih stremljenja. Na nivou lične filozofije verujem da se istinska autentičnost vrednuje više od šablonskih obrazaca ponašanja. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Aleksandar Savin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE