Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jovana Cvetković

    Jovana Cvetković: „Edukacijom smo odgovorili na krizu“

    Jovana Cvetković, direktorka razvoja, tehničkih operacija i inovacija u kompaniji MPC Properties, za novogodišnji specijal magazina BIZLife rezimira aktivnosti kompanije u 2022. godini.

    Među prvim kompanijama na lokalnom tržištu, MPC Properties je tokom razvoja, izgradnje i upravljanja objektima primenila principe zelene gradnje i sertifikaciju, o čemu razgovaramo sa Jovanom Cvetković, direktorkom razvoja, tehničkih operacija i inovacija u kompaniji MPC Properties.

    UŠĆE Shopping Cente

    UŠĆE Shopping Cente

    • Šta ste tokom ove, ekonomski turbulentne godine naučili o sebi i svom biznisu?

    Razvijajući zaposlene, ulažući u razvoj poslovanja i strategiju održivosti, kriza ne može da vas dočeka nespremne. Naša misija je da svojim inovativnim, sveobuhvatnim i sistemskim pristupom u poslovanju, koji je podržan ekspertizom MPC Properties u razvoju, izgradnji i upravljanju modernim prodajnim destinacijama i poslovnim centrima, sprovodimo rešenja koja imaju cilj da unaprede komercijalni model poslovanja, uz jačanje sinergije sa zakupcima i osnaživanje održivog pristupa, i dodatno poboljšaju komfor boravka posetilaca, kao i kvalitet života zajednice koju okupljamo.

    Šoping centar „Ušće”, prvi ritejl projekat u okviru kompanije, postavio je visoke standarde kada je reč o modernim šoping destinacijama i potrošačkoj kulturi u Srbiji. Vremenom je postao ključna destinacija za kupovinu, koja je ne samo sinonim za šoping već i za druženje, pozitivnu energiju, radoznalost i otkrivanje novih znanja, ukratko – sinonim Beograda.

    Pored toga, među prvim kompanijama na lokalnom tržištu, MPC Properties je tokom razvoja, izgradnje i upravljanja objektima primenila principe zelene gradnje i sertifikaciju.

    Osim LEED i BREEAM sertifikata, kojim su sertifikovani objekti u portfoliju, MPC Properties je i prva kompanija u Srbiji koja je ove godine dobila sertifikat „WELL Health-Safety” za portfolio od osam poslovnih i ritejl objekata, koju dodeljuje Međunarodni institut za ocenu kvaliteta boravka u zgradama (the International WELL Building Institute [IWBI]), osnažujući strategiju za postavljanje korisnika u fokus svog poslovanja.

    Naš pionirski pristup se ogleda u anticipiranju rizika i kreiranju mogućnosti, uz praćenje i integrisanje svetskih trendova i dobrih praksi. Trenutno smo u procesu implementacije društveno odgovorne strategije u skladu sa ESG principima – kako u strategiju kompanije tako i u sve objekte u portfoliju, s ciljem ostvarivanja dobrobiti šire zajednice u kojoj kompanija posluje. Razmišljamo strateški i dugoročno, a kada govorimo o kvalitetu i održivosti našeg poslovanja, ne pravimo kompromise.

    Pokrenuli smo sa različitim partnerima niz održivih zelenih projekata – od postavke solarnih panela na krovove ritejl objekata, preko reciklaže i uvođenja kompostiranja, promocije alternativnih vidova transporta, do postavke zelenih krovova i urbanog pčelarstva – kako bismo doprineli edukaciji tržišta i najbolju ESG praksu promovisali u Srbiji. Kako bismo ESG pristup implementirali u potpunosti, pored ekoloških faktora, osnažili smo i socijalne, kao i faktore upravljanja, tako da briga o zajednici kroz našu politiku upravljanja i društveno odgovorne projekte zauzima važno mesto u našem poslovanju.

    Centralno mesto našeg poslovanja čine naši korisnici, tačnije posetioci, zakupci i naši zaposleni, a sve aktivnosti koje planiramo i organizujemo imaju cilj da upravo njima pruže autentično iskustvo. Organizujemo i društveno odgovorne inicijative, edukativne radionice i marketinške aktivnosti koje promovišu inkluziju, negovanje različitosti, promovišu programe lojalnosti i brigu prema zajednici. Naš moto je „Sa zajednicom i za zajednicu”. Dakle, 2022. godina je bila dinamična, ali izuzetno uspešna za nas.

    košnice na krovu Ušća

    košnice na krovu Ušća

    • Kako ste odgovorili na izazove poskupljenja i nedostatka radne snage?

    Odgovor je jednostavan: edukacijom. Za zaposlene smo organizovali niz internacionalnih i lokalnih edukacija i treninga kako bismo im pomogli da u svoje svakodnevno poslovanje integrišu novi, drugačiji pristup, steknu nova znanja i prošire mrežu svojih kontakata i promene način na koji posmatraju izazove u poslovanju, kao i da dobre globalne i lokalne prakse integrišu u projekte.

    Takođe, fokusirali smo se i na nova strateška partnerstva sa različitim organizacijama i startapovima kako bismo optimizovali naše timove, a na tržište doneli nove ideje. Sa Beogradskim udruženjem pčelara i udruženjem „Mad med” pokrenuli smo projekat urbanog pčelarstva, učestvujemo u dva UNDP javna poziva za subvencionisanje inovativnih održivih rešenja za dekarbonizaciju i Zelenu agendu u Srbiji. Tokom procesa uspostavili smo i saradnju sa Privrednom komorom Srbije, koja podrazumeva kupovinu mašine za kompostiranje, a zatim i organizaciju edukativnih radionica za naše zakupce i širu zajednicu, i to radi promovisanja skalirane cirkularne ekonomije na mikronivou jednog objekta.

    Namera nam je da povežemo i umrežimo naše ekspertize, te da zajedno pokrenemo zajednicu koju okupljamo kroz naše objekte u pravcu osvešćivanja o neophodnosti rešavanja važnih ekoloških pitanja, poput reciklaže i adekvatnog upravljanja otpadom, s ciljem smanjenja emisije ugljen-dioksida i promocije cirkularne ekonomije kroz CSR aktivnosti i projekte.

    Učestvovali smo na više panel diskusija koje su iz različitih uglova isticale značaj zelene tranzicije za domaću privredu i promovisale našu dobru praksu integracije ESG principa. Ostvarili smo strateško partnerstvo sa kompanijom PwC Srbija, u okviru koga za naše zakupce u poslovnim centrima organizujemo serijal edukativnih ESG događaja pod nazivom „ESG Sessions”, sa ciljem da ih upoznamo sa globalnim inicijativama koje podržavaju borbu protiv klimatskih promena, ukažemo na to zašto je za kompanije važno da usvoje ESG strategiju, predstavimo najbolje ESG prakse kroz različite industrije, ali i ukažemo na korake koji vode do kreiranja kvalitetnog izveštaja za merenje nefinansijskog učinka i eksterno pozicioniranje. Takođe, sa partnerima iz Danske razvijamo platformu lojalnosti „Tvoj centar”, koja umrežava naša četiri šoping centra: „Ušće”, „BEO”, „Merkator” i „Delta siti”.

    • Na šta ste posebno obratili pažnju pri kreiranju budžeta za 2023. godinu?

    Naš fokus je i na „skaliranom procesu cirkularne ekonomije u izgrađenom okruženju”, uz akcenat na rekonstrukciju i renoviranje postojećih ritejl objekata – Šoping centra „Ušće”, „BEO šoping centra”, „Merkator centra Beograd” i „Delta sitija”. Takođe, nastavićemo sa dobrom praksom koju smo pokrenuli ove godine, serijalom edukativnih radionica, koje se obraćaju kako zakupcima u našoj poslovnoj mreži tako i široj zajednici, u nameri da im ponudimo sadržajne lokacije i autentično iskustvo stvarajući zelene komercijalne destinacije.

    • Koju novogodišnju poruku možete poslati svojim saradnicima i našim čitaocima?

    Promene koje se dešavaju treba videti kao priliku i potencijal da se usmere na održive poslovne modele i kao priliku za doprinos razvoju poslovanja, ali i šire zajednice.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE