Jelena Đoković na WMF: "Svi verujemo u iste vrednosti, ali smo ih zbog trke za profitom zapostavili"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jelena Đoković na WMF: “Svi verujemo u iste vrednosti, ali smo ih zbog trke za profitom zapostavili”

    Globalna direktorka i koosnivačica Novak Đoković Fondacije Jelena Đoković bila je govornica na Weekend media festivalu u Rovinju na panelu “Humanitarne fondacije i mediji – da li smo na istoj strani?”. U prepunoj dvorani, sa Jelenom je razgovarala Ida Pester o tome da li humanitarni rad treba komunicirati, kada se u javnosti pojavljuju Novak i Jelena, a kada ostali članovi tima i kako privući pažnju medija, a pričati o lepim stvarima.

    24.09.2022., Rovinj – Dorana Radni vikend. Predavanje “Mediji i humanitarni rad”. Jelena Djokovic i Ida Prester.
    Photo: Goran Kovacic

    Jelena Đoković je na početku panela istakla:

    Pre 15 godina, ova tema je bila nepoznata iako je u svetu bilo opšte poznato da su ulaganja u decu uzrasta od 0-6 godina najbitnija za ekonomski rast jednog društva. Zbog toga smo mi radili na podizanju svesti o bitnosti ulaganja u ovu oblast, u čemu nam je naravno pomogla činjenica da nam je osnivač Novak koga mediji jako prate. Zatim smo direktno radili i na edukaciji roditelja, lokalnih samouprava, donosioca odluka, partnera, ali i vaspitača jer su se znanja iz te oblasti promenila. Danas posle 15 godina, skoro 120 vrtića, i 50000 dece obuhvaćenih našim programima znamo da je sve to vredelo i danas je mnogo lakše da dobijemo podršku i partnere. Sada su se nama priključili i Vlada Srbije, i Svetska banka jer su nas prepoznali kao kredibilne partnere koji sistemski menjaju stvari.

    Ona se zatim osvrnula na pitanje da li treba promovisati humanitarni rad:

    Verujem da je to neophodno izmedju ostalog i zbog razloga edukacije, ali i okupljanja velikog broja ljudi koji samo udruženi mogu da menjaju stvari. Sami možemo da utičemo na promene u određenoj meri, ali udruženi – nemamo granice. Pogrešna percepcija o humanitarnom radu i ideja da o tome treba da se ćuti je dovela do toga da su društveni problemi preveliki, a organizacije premale da ih rešavaju same. Zbog toga nam je izuzetno važna podrška medija kako bi mogli da pričamo o rešavanju problema i pozivamo ljude da nam se pridruže.

    24.09.2022., Rovinj – Dorana Radni vikend. Predavanje “Mediji i humanitarni rad”. Jelena Djokovic i Ida Prester.
    Photo: Goran Kovacic

    Jelena i Novak nemaju potrebe da se u medijima pojavljuju često, ali to sa zadovoljstvom rade kako bi povećali vidljivost projekata i vesti.

    “Strateški donosimo odluke kada ćemo se pojaviti. To uvek izazove veliku pažnju javnosti i zato pažljivo biramo kada i gde ćemo se pojaviti”, pojasnila je Jelena i pozvala medije da budu otvoreniji i spremniji na promociju humanitarnog rada i dobrih primera uprkos tome što fondacije nemaju visoke budžete ili ih nemaju uopšte za oglašavanje i reklamu.

    “To je za opšte dobro. Što više ljudi zna za humanitarne organizacije i njihov rad to više njih može da se priključi i pomogne. Profitni sektor pomaže tržišni rast,  ali ostavlja za sobom nejednakosti i odredjene rupe koje mi iz neprofitnog imamo zadatak da popunimo i viškove pretvaramo u nešto korisno. Mi svi verujemo u iste vrednosti, ali smo to zbog trke za profitom zapostavili. Zadatak naše fondacije je da sistemski pomogne reforme u obrazovanju, koje su prosto neophodne ukoliko želimo da napredujemo kao društvo. Zbog toga je saradnja sa medijima ključna jer i oni doprinose širenju vrednosti snažnog društva i mi kao tim možemo medjusobno da se pomažemo i pravimo kompromise zarad tog višeg cilja”, zaključila je Jelena koja je na kraju dobila veliki aplauz.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixell/Goran Kovačić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE