Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Influenseri u Sloveniji „pod lupom“ države

    Zajedno s Tržišnim inspektoratom Slovenije, Ministarstvo privrede, turizma i sporta odlučilo je da više pažnje posveti području influenser marketinga.

    Poslednjih godina opseg ovih aktivnosti znatno se povećao, a nepoznavanje propisa iz ovog područja vrlo brzo može dovesti do zavaravajuće prakse.

    Kako navode iz ministarstva, da bi zaštitili potrošače, influenseri se i prilikom oglašavanja ili prodaje putem društvenih mreža moraju pridržavati propisa iz područja poslovanja i oglašavanja.

    „Svako ko u okviru svog profila na društvenoj mreži obavlja profitabilnu delatnost, na primer reklamira proizvode uz naplatu, mora biti uredno registrovan za svoju delatnost, odnosno mora imati uređen status pravne osobe ili samostalnog preduzetnika“, upozorila je glavna tržišna inspektorka Andreja But.

    Ako influenser obavlja plaćenu delatnost bez regulisanog statusa, radi se o radu na crno, koji je zabranjen i novčano kažnjiv, dodala je ona.

    Podsjetila je da influenseri koji deluju kao pružaoci usluga na svojim stranicama moraju obezbediti jednostavan, direktan i trajan pristup informacijama o firmi i sedištu, važeću e-mail adresu za brzu i efikasnu komunikaciju te lični i poreski broj. Isto važi i za influensere koji pružaju besplatne usluge, poput deljenja podataka i reklamnih poruka.

    Kako brzorastuće tržište uticaja donosi potencijalne rizike za potrošače i stvara brojna kršenja zakona o potrošačima, priprema se novo zakonodavstvo na nivou EU. Evropska komisija na jesen planira i zajednički nadzor država članica oko oglašavanja influensera na internetu.

    Izvor: Seebiz

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE