Korak ispred vremena

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nada Tubić, Channel Manager for EBG, Huawei Technologies, Jovana Tadić, Public Relations Manager at Huawei Public Affairs and Communications Department

    Korak ispred vremena

    One predstavljaju kompaniju Huawei: Jovana Tadić, Public Relations Manager at Huawei Public Affairs and Communications Department, i Nada Tubić, Channel Manager for EBG, Huawei Technologies

    Dve dame različitih generacija i poslovnih zaduženja zajedničkim snagama kreiraju komunikaciju i strategiju jednog globalno moćnog brenda. Evo kako to izgleda.

    • Opišite nam podrobnije vaše funkcije. Koja su vam konkretna zaduženja?

    Jovana Tadić: Na poziciji PR menadžera u kompaniji Huawei zadužena sam, pre svega, za oblast odnosa sa javnošću i komunikacija, a takođe sam odgovorna i za odnose sa resornim državnim institucijama. Ova pozicija podrazumeva mnogo više od klasičnog PR-a, slobodno mogu da kažem da se bavim korporativnim komunikacijama, svakodnevno sam u kontaktu sa medijima, raznim institucijama, kolegama iz regiona. Tu su i važni događaji koje organizujemo za potrebe kompanije Huawei, CSR aktivnosti, svetski kongresi i događaji poput nedavno održanog MWC-a u Barseloni, interni i eksterni sastanci, planovi, strategije.

    Nada Tubić: Tokom prethodnih 12 godina radila sam kao marketing menadžer za region, a u kompaniji Huawei od jula 2019. godine. To je posao koji je pronašao mene i u kojem, zaista, uživam. Od kraja februara – dakle, tek nekih mesec dana – u kompaniji Huawei Technologies obavljam i posao na poziciji Channel menadžera za Jadransku regiju u okviru Enterprise business grupe. Osnovni zadatak je razvoj partnerske mreže, što čini osnov za naše poslovanje, koje obavljamo isključivo preko partnera. Između ostalog, zadužena sam za regrutovanje novih partnera, sertifikacije, treninge – zapravo, za sve ono što donosi željeni rezultat, a to je uspeh i vendora i partnera.

    • Koliko se vaš trenutni poslovni život podudara sa željama koje ste imale na početku karijere?

    Jovana Tadić: Kada se osvrnem iza sebe, mogu da kažem da su se moje poslovne želje i moji ciljevi mnogo promenili. Pre ulaska u svet PR-a, bavila sam se profesionalnim plesom više od 14 godina. Iako sam ostvarivala brojne uspehe, vrlo brzo sam postala svesna da to nije nešto na čemu bih želela da gradim svoju karijeru. Često volim da kažem da sam zaplesala u svetu PR-a. Pre dolaska u kompaniju Huawei radila sam u PR agenciji, banci i osiguravajućem društvu. Moram da priznam da nisam ovako zamišljala sebe, recimo, pre 10 godina. Želela sam mnogo manje, a dobila mnogo više.

    Nada Tubić: Čvrsto verujem da uspeh u poslu i životu retko kada dolazi sam od sebe. Da biste uspeli nešto da ostvarite, morate puno da radite, a ambicija je najjače sredstvo za postizanje takvog cilja. Kada imate želju ispred sebe i kada ste ambiciozni da je ostvarite, nema te prepreke koju ne možete da savladate. Mene je vodila sve ove godine i zato sam danas tu gde jesam i gde sam uvek želela da budem.

    Šta volite u svom poslu?

    Jovana Tadić: Mogućnost da radim za jednu tako veliku i važnu kompaniju koja oblikuje svet tehnologija i komunikacija, gde imam priliku da napredujem, putujem i stalno učim nešto novo. Za mladog čoveka je velika stvar kada dobije priliku da radi u timu jednog giganta, kao što je Huawei. Kada ima tu čast da se razvija i sazreva pored velikih profesionalaca.

    Nada Tubić: Uvek sam volela da učim i prenosim znanje drugima.

    Verujem da se znanje deljenjem umnožava. Nikad ga nisam čuvala samo za sebe i upravo to je ono što najviše volim u svom poslu – mogućnost da mlade kolege uvodim u posao i prenosim na njih sve ono što sam ja godinama učila.

    Tako sam počinjala i ja i danas sam zahvalna ženama koje su tada meni bile mentorke.

    Nada Tubić, Chanel Manager for EBG, Huawei Technologies

    Nada Tubić, Chanel Manager for EBG, Huawei Technologies

    • Koji su vaši najveći izazovi i kako se sa njima suočavate? Sa kim delite odgovornost u poslu?

    Jovana Tadić: Smatram da su izazovi u svakom poslu nešto što vas podstiče da budete bolji i da iz svake situacije izvučete neki benefit. Ne plašim se kada se nađem ispred njih, nego se uvek trudim da se hrabro suočim sa svim što me očekuje. Kada je reč o odgovornosti, za sebe smatram da sam izuzetno odgovorna osoba i baš zato često na sebe preuzimam sve. Ipak, mislim da je podjednako važan i timski rad i idealno je kada imate kolege na koje možete da se oslonite u svemu. Ja imam tu sreću da sam okružena divnim ljudima koji često ne dozvoljavaju da odgovornost za nešto preuzimam samo ja, pa se uvek nađu tu da zajedno iznesemo težinu neke situacije.

    Nada Tubić: Za mene je najveći izazov u pomeranju sopstvenih granica i mislim da se prilično dobro nosim sa tim. Kada radite u kompaniji koja posluje na ogromnom broju tržišta širom sveta, razumljivo je da se suočavate i sa velikim izazovima u poslu, posebno kada ste zaduženi za određeni region. Kada je reč o deljenju odgovornosti, smatram da se ništa ne može ostvariti bez podrške drugih. Timski rad je u tome jako važan.

    • Kako izgledaju vaše edukacije? Kako komunicirate sa centralom, a sa kojim tržištem najviše komunicirate interno?

    Jovana Tadić: Imam tu sreću da radim u kompaniji koja razume važnost edukacije zaposlenih i često smo u prilici da pohađamo razne edukativne programe.

    Jedna sam od najmlađih u svom timu i velika je čast učiti od kolega iz Kine, prihvatati njihova iskustva, koja su u oblasti tehnologija zaista velika. Meni, kao mladoj osobi, posebno je zanimljivo da učim o njihovoj kulturi i poslovnom bontonu sa kojim do sada nisam imala priliku da se susrećem.

    Interno komuniciramo sa svim tržištima, a ja sam u svakodnevnoj komunikaciji sa timom iz regiona.

    Nada Tubić: Imajući u vidu da sam trenutno zadužena za Jadransku regiju, najviše interno komuniciram sa kolegama koji su, takođe, zaduženi za ovaj region. Kada je reč o komunikacijama sa Upravnim odborom, uključena sam u razne interne sastanke, u kojima se značajno vrednuje mišljenje svih zaposlenih. Svaki takav sastanak, bilo da je reč o sumiranju prethodnog perioda ili pravljenju planova za buduće poslovanje, edukativnog je karaktera i trudim se da iz svakog nešto novo naučim.

    • Šta Huawei čini tako snažnim brendom?

    Jovana Tadić: O snazi kompanije Huawei mislim da najbolje svedoče brojke i zapaženi rezultati na različitim poljima. Prestižan poslovni magazin „Forbs” svrstao nas je na visoku, osmu poziciju globalne liste najboljih poslodavaca, a u Kini se u ovoj kategoriji nalazimo na prvom mestu. Mislim da je to najveći pokazatelj naše snage. Kada je reč o našem poslovanju, iako je prethodna godina bila vrlo izazovna, ukupan finansijski učinak je u skladu sa prognozama koje smo imali, upravo zahvaljujući agilnosti i prilagođenim strategijama koje sprovodimo. Konstantna posvećenost inovacijama, istraživanju, razvoju i sticanju talenata – pomaže nam u tome da zadržimo poziciju lidera kada je reč o ovoj industriji.

    Nada Tubić: Najveća snaga kompanije Huawei ogleda se u tome što ne ide u korak sa vremenom, nego korak ispred vremena. Posebno sam ponosna na činjenicu da ne pratimo trendove, nego ih postavljamo. Kroz razne vrste tehnologija koje razvijamo usmereni smo na to da olakšamo ne samo poslovanje naših partnera nego i svakodnevno funkcionisanje običnog čoveka. Jedan od primera je novi solarni sistem koji smo predstavili prošle godine, a koji se ističe korišćenjem veštačke inteligencije i u potpunosti se prilagođava potrebama svakog korisnika. Sistem je izgrađen sa namerom da solarna energija bude dostupnija i lakša za korišćenje u kućnim uslovima, što je značajno zbog smanjenja troškova, ali i za okolinu i društvo u celini zbog održivosti i ekološkog aspekta.

    Jovana Tadić, Public Relations Manager at Huawei Public Affairs and Communications Department

    Jovana Tadić, Public Relations Manager at Huawei Public Affairs and Communications Department

    • Recite nam nešto privatno o sebi. Šta radite van posla, imate li neki hobi?

    Jovana Tadić: Cenim mirne trenutke, u kojima mogu da se opustim. Nekada, kada se osećam iscrpljeno i umorno, sve što mi treba jeste dan kada ne izlazim iz kuće, gledam serije ili čitam knjigu i poručim hranu. Ono što me posebno ispunjava jesu putovanja i, iako je moj pasoš gotovo popunjen, trudim se da u njemu pronađem još mesta za nove destinacije.

    Nada Tubić: Moju oazu mira van posla čine moja deca. Ono u čemu posebno uživam jesu beskrajno duge šetnje sa njima. Obožavamo da provodimo vikende na planini, često zajedno odlazimo na Divčibare. Kada nisam u poslovnom odelu, volim i da uskočim u helanke i majicu i da trčim, kada god mi to obaveze dozvole. Od 2013. godine sam aktivni učesnik polumaratona u okviru Beogradskog maratona.

    • Kakav sadržaj volite da pratite i zbog čega?

    Jovana Tadić: Kada bih vam pokazala sadržaj koji pratim na društvenim mrežama, sigurno biste rekli da sam pogrešila profesiju i da je modna industrija pravo mesto za mene. Obožavam modu. Redovno pratim trendove u ovoj oblasti i trudim se da svoj garderober redovno osvežavam novim komadima koji su aktuelni. Muzika me, takođe, inspiriše i podugačka je plej-lista uz koju započinjem i završavam dan.

    Nada Tubić: Uvek sam se vodila time da svako od nas treba da stremi izvrsnosti i da uvek iznova radi na sebi. Upravo zbog toga usmerena sam na sadržaj koji mi pomaže da postanem bolja u onome što radim. To su često pozitivni, inspirišući, talentovani i uspešni ljudi – bilo da ih slušam na Jutjubu, konferencijama ili čitam njihove objave na profilima na društvenim mrežama. Prija mi uticaj takvog sadržaja i uvek me iznova motiviše i pokreće.

    Izvor: BIZLIfe Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE