Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Hogshead 733“: Izložba o avanturama jedrenja i pravljenju viskija (FOTO)

    Sazrevanje viskija u buretu je jedan od najuticajnijih procesa koji definišu ukus viskija. Upravo zbog ovoga su dva umetnika Maksim Berto i Mark Požlep odlučili da krenu u jedriličarsku misiju sa jedrenjakom od koga je cilj napraviti dva velika bureta za viski od 250 litara.

    Ova misija biće u formi izložbe pod nazivom Hogshead 733., čije otvaranje je u petak, 8. aprila od 17h do 20h, i koja će trajati do 5. juna.

    Ostvarivanje misije započelo je u avgustu 2015. godine na Soutien de Famille, starom ribarskom jedrenjaku iz Bretanje (Francuska). Nakon što je jedrilica, od specifične vrste belog francuskog hrasta kitnjaka iz šume Tronke, nakon mesec dana i 733 pređene milje stigla na krajnju adresu, na ostrvo Ajlej u Škotskoj, započet je projekat transformacije.

    Naime, cilj umetnika je bio da dožive avanturu plovidbe na jedrenjaku od pomenutog materijala jer je upravo to drvo korišćeno za izgradnju ratnih brodova pre industrijske revolucije i pronalaska parne mašine, a kasnije je bilo upotrebljavano za pravljenje buradi za viski, napisala je u predgovoru istoričarke umetnosti Neva Lukić.

    Kako će teći projekat?

    Kako se navodi u predgovoru, zbog složenosti koncepta, projekat će se odvijati u nekoliko faza – pet meseci restauracije i dekontaminacije jedrenjaka uz pomoć stručnjaka, plovidbe od brodogradilišta u Francuskoj do destilerije u Škotskoj, potom rastavljanja jedrenjaka i preobražavanja hrastovine u dva velika bureta od po 250 litara – tzv. hogshead, sazrevanja viskija i konačno punjenja flaša.

    Izložba Hogshead 733 nas vodi u tradicionalna vremena koja su se smatraju izumrlim u našem tehnokratskom dobu, u vremena ljudske radoznalosti i potrage za novim svetom, ali takođe i u vremena kolonijalizma, pri čemu predstavljene fotografije i kinematografski esej evociraju prizore holandskih morskih pejzaža Zlatnog doba.

    Uz reč „tradicija“ treba naglasiti da umetnici ovim umetničkim projektom ističu i vrednuju veze savremenog doba konzumerizma sa prošlošću, pri čemu možemo, ako se prisetimo Orvelove 1984. shvatiti da je prošlost još važnija od budućnosti, jer čoveka koji poznaje prošlost nije lako nadgledati i kontrolisati.

    Nemoguće je manipulisati čovekom koji ume nešto da napravi, a ne samo da konzumira.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE