Željko Subašić: „Hibridni model rada nam je omogućio optimalnije funkcionisanje na 24 tržišta“
Bez brze adaptacije na promene nema ni promene na bolje
LBS Team Communications Agency, već trinaest godina radi pružajući usluge digitalnog marketinga i odnosa s javnošću domaćim i međunarodnim klijentima iz najrazličitijih industrija – telekomunikacija, IT-a, bankarstva, farmacije, filmske industrije, i mnogobrojnih projekata za podršku razvoju ekonomije. U poslednje tri godine LBS Team je proširio svoju delatnost i na kreativna rešenja i kreiranje sadržaja, te unapredivši podršku klijentima, otvorio svoje medija centre širom Evrope. Jedan od najvećih klijenata je i kompanija Microsoft, sa kojom ovaj tim sarađuje već devet godina, kada je počela podrška za jedno tržište, a danas obezbeđuje PR u čak 24 zemlje regiona. Kako je to danas poslovati u 24 zemlje, sa 9 medija centara koje poseduje agencija, imali smo prilike da saznamo od vlasnika i direktora agencije LBS Team, Željka Subašića.
- Željko, kako je došlo do toga da se agencija nađe na ovolikom broju tržišta i koje su to prednosti, ali i izazovi?
Tako što smo bili uporni, ali i istrajni u onome što radimo. Tržište i rast kompanije je kao maratonska trka. Mnogo odricanja, isto toliko i vremena za odustajanje, ali vi birate svoj put. Mi smo sebe videli oduvek izvan granica naše zemlje u ovom poslu, nakon godinama sakupljena iskustva to smo i postigli. Zahvaljujući umrežavanju sa kolegama iz struke, višegodišnjim građanjem konekcija, razmenjivanju znanja, onda kad se otvorila prilika da poslovanje otvorimo u tom pravcu, samo smo se uklopili. Učili smo konstantno, bili otvoreni za inovacije i uspeli da izađemo iz zone konfora.
Najvažnije je sastaviti dobar tim, onaj u kome smo otvoreni u komunikaciji, kako bismo zajednički lakše prevazilazili i rešavali probleme, odnosno izazovne situacije. Jednostavno i bez komplikovanja i sve to mora da bude uz jednu dozu emocije, jer na drugi način nije pravo.
Prednosti poslovanja na 24 tržišta su različita znanja i modeli rada u komunikacijama, dok sve to isto predstavlja i izazove. U isto vreme učite, ali i donosite svoja iskustva i ispitujete ih ili upoređujete na nekim drugim tržištima, odnosno zemljama. Od Ljubljane, preko Zagreba, Pančeva (da, da, nije nam kancelarija u Beogradu), Sofije, Rige, Talina, Viljnusa, Kijeva i Astane – sve su to predstavništva agencije. Mnogo je kilometara razdaljine, dosta se tim proširio, ali čestom međusobnom komunikacijom, postavili smo sistem u kome se uspešno funkcioniše. Sami smo odabrali voz i kad smu u njega ušli nema spuštanja rampe. Moć brze adaptacije i otvorenost ka novim modelima rada, prihvatanje i menjanje istih je nešto što nas je održalo, ali i pomoglo u tom prvom momentu.
- Hibridni model rada – kako ste ga prihvatili i koliko to vašim zaposlenima odgovara?
Ono što je vrlo interesantno, da se period našeg najvećeg rasta i razvoja po zemljama koje smo pomenuli baš i poklopio sa periodom koji nam je, u najvećoj meri, doneo hibridni model rada i funkcionisanja. Nećemo da se vraćamo na to, svi znamo na koji period se misli. Iz tog ugla posmatrano, mi smo u takav način rada jednostavno uplovili. Pojedini zaposleni se nisu nijedanput videli, a već su radili i kroz poslovnu komunikaciju se upoznavali i delili svoje privatno. Ono što je jasno kod hibridnog načina rada je to, da vraćanja na prethodni oblik poslovanja u potpunosti svakako nema, a to govore i pojedina istraživanja.
Više ne mogu da zamislim ni da do Novog Sada odem zbog nekog poslovnog sastanka, a kamoli da idemo do Estonije, osim naravno ako nije poziv za neki veoma važan događaj ili druženje. Za svakodnevno obavljanje poslova, pa čak i donošenje nekih važnijh odluka se može organizovati po hibridnom modelu u kome funkcionišemo, moram reći, uspešno. Iznad svega važno je da smo zdravi i zadovoljni.
Mišljenja sam da je ključna reč fleksibilnost – kako mesta sa kog ćemo raditi, tako i radnog vremena, ali svih nas iz organizacije u odnosima. Istraživanja nam takođe pokazuju da su očekivanja zaposlenih sada veća nego ikada i zato treba svaki hibridni model da bude koncipiran na specifičan način koji će zaposlenima u vašoj kompaniji odgovarati, to predstavlja najbolji mogući model. Ne znači da odgovara nekoj drugoj organizaciji, ali ako „radi“ kod vas, onda je definitivno najbolji. Imamo mogućnost rada iz kancelarije ili od kuće, imamo primere da su pojedini zaposleni kod nas u pravom smislu „digitalni nomadi“, nije važna lokacija već da li smo posao uradili na kvalitetan način.
Sa druge strane, timski duh je važan, koji se naravno pre svega gradi kad smo svi na jednom mestu.
To činimo tako što s vremena na vreme organizujemo zajednička okupljanja. Stoga je nakon fleksibilnosti ključan i balans, balansirati na pravi način znači biti zadovoljniji, a tim tada najbolje funkcioniše.
- Kako ste proširili oblasti koje kao agencija pokrivate, tako ste došli u situaciju da širite i svoj tim. Na koji način vi birate zaposlene?
Većina bi odmah na prvu loptu možda rekla da su to kompetencije, znanje, veštine, neko prethodno iskustvo – sve je to bitno i potpuno sam saglasan, ali ako se osoba ne uklapa u naš tim, to ostaju samo slova na papiru iz kvalitetnog CV-a. Jako smo dobar tim, otkad agencija posluje ovo je možda najbolji dosad. Svi se međusobno razlikujemo, ali se dopunjavamo i tu smo kao potpora jedni drugima. Odgovorni smo i uvek dajemo malo više nego što se od nas traži. Proaktivno reagujemo, kad postoji izazov uvek se ponudi i rešenje.
Vrlo nam je važno da naši zaposleni budu u potpunosti ”in line” sa industrijama u kojima posluju naši klijenti, kao i sa kulturama njihovih poslovanja, jer onda iz pozicije agencije zastupate teze u koje zaista i verujete, u oblasti u kojoj se osećate sigurnije. Mi taj princip primenjujemo za svakog klijenta, te se njihova raspodela zaposlenima vrši detaljno. Iz tog razloga su se izgradili najbolji interni timovi. Kad su ljudi svoji, a u isto vreme timski igrači, pobeda je lagana.
- Šta su planovi za dalje? Da li možete podeliti sa nama neke detalje?
Za dalje sam ubeđen da će biti samo bolje. Širimo svoj portfolio klijenata, što svakako godi i raduje, ali traži od nas i dodatnu odgovornost u smislu zadržavanja kvaliteta u isporučivanju svojih usluga. Ponosan sam što se, nakon dosta godina poslovanja, tim raduje novim projektima i kreativnim rešenjima, uvek pružajući najbolje.
Izvor: BIZLife
Foto: LBS-Team/Aleksandar Stojković