
SAD optužuje Google za KRŠENJE antimonopolskog zakona
Ministarstvo pravde SAD i osam američkih država podneli su tužbu protiv Gugla navodeći da ima preveliku moć nad tržištem onlajn oglasa.
Njegove antikonkurentske akcije su „oslabile ako ne i uništile konkurenciju u industriji reklamnih tehnologija“, rekao je američki državni tužilac Merik Garland.
Gugl je optužio Ministarstvo pravde da je „udvostručilo pogrešan argument“. Slučaj je pokušao da „odabere pobednike i gubitnike“ u konkurentskoj industriji, saopštila je kompanija.
Oglašavanje na mreži čini više milijardi dolara Google-ovog prihoda.
Google je lider na tržištu, ali njegov deo ukupnog prihoda od digitalnih oglasa u SAD pao je sa 36,7 odsto u 2016. na 28,8 odsto u 2022. godini, prema kompaniji za istraživanje tržišta Insider Intelligence.

Google, SAD (Pixabay)
Guglovo antikonkurentsko ponašanje
Merik Garland je naveo da se Guglovo antikonkurentsko ponašanje proširilo na tri ključne oblasti:
- Gigant kontroliše tehnologiju koju koriste skoro svi veliki izdavači veb lokacija da bi ponudili oglasni prostor za prodaju.
- On kontroliše vodeći alat koji oglašivači koriste za kupovinu oglasnog prostora.
- On kontroliše najveću razmenu oglasa koja odgovara izdavačima i oglašivačima.
Kao rezultat Google-ove šeme, „kreatori veb lokacija zarađuju manje, a oglašivači plaćaju više“, rekao je Garland.
To je značilo da je manje izdavača bilo u mogućnosti da ponudi sadržaj bez pretplata, paywall-a ili drugih oblika monetizacije.
Pomoćnik državnog tužioca Džonatan Kanter naveo je da su akcije kompanije tokom 15 godina imale efekat „isterivanja rivala, smanjenja konkurencije, naduvavanja troškova oglašavanja, smanjenja prihoda izdavača veb stranica, zaustavljanja inovacija i sravnjivanja našeg javnog tržišta ideja“.
Ali u izjavi za BBC Googe je rekao da pravnim postupkom „pokušava da se izaberu pobednici i gubitnici u visokokonkurentnom sektoru reklamne tehnologije“.
„To u velikoj meri duplira neosnovanu tužbu državnog tužioca Teksasa, koju je savezni sud nedavno odbacio. Ministarstvo pravde u SAD udvostručuje pogrešan argument koji bi usporio inovacije, povećao naknade za oglašavanje i otežao rast hiljadama malih kompanija i izdavača“, naveo je gigant.
U postu na blogu Den Tejlor, potpredsednik za globalne oglase, rekao je da će akcija ministarstva „preokrenuti godine inovacija i naneti štetu širem reklamnom sektoru“.

Google, SAD (Beta/AP)
Prekršaj antimonopolskog zakona SAD
U žalbi na skoro 150 stranica Google optužuju za kršenje američkog antimonopolskog zakona. Cilj je „zaustavljanje Google-ove antikonkurentne šeme, slabljenje njegovog monopolskog stiska na tržištu i vraćanje konkurencije digitalnom oglašavanju”.
To bi moglo da dovede do raspada reklamnog poslovanja firme ako bi sudovi stali na stranu američke vlade. Žalba Ministarstva pravde traži od suda da primora Google da se odrekne delova svog reklamnog poslovanja.
Pravnoj akciji pridružuju se i američke države Konektikat, Kalifornija, Kolorado, Nju Džersi, Njujork, Roud Ajland, Tenesi i Virdžinija.
Ovaj najnoviji slučaj prati akciju iz 2020. pokrenutu tokom Trampovog predsedništva protiv tehnološkog giganta zbog njegove dominacije u pretrazi.
Izvor: BIZLife
Foto: Beta/AP, Pixabay