Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kompanija Henkel

    ,,Naša agenda poslovanja jeste da se moramo razlikovati od konkurencije“

    Karsten Knobel, CEO kompanije Henkel, ekskluzivno za BIZLife otkriva novu strategiju istaknute nemačke kompanije.

    Prvi put nakon pandemije korone kompanija Henkel organizovala je internacionalnu medijsku posetu. Predstavnici medija iz celog sveta, uključujući BIZLife, posetili su Henkelov Inspirativni centar u Dizeldorfu (ICD), gde su predstavljeni plan, program, misija, vizija i cilj koje renomirana nemačka kompanija namerava da manifestuje u predstojećem periodu. Fokus je, između ostalog, bio na predstavljanju adhezivnih tehnologija. Krenimo redom.

    „Nalazimo se u našem prvom Inspirativnom centru. Reč je o investiciji od 130 miliona evra.

    Postrojenje se prostire na više od 47 hiljada metara kvadratnih i ima sedam nivoa. Zapošljava više od 650 kolega”, počinje priču Karsten Knobel, CEO kompanije.

    Poenta ovog centra, kako ističu njegovi predvodnici, jeste da pokreće inovacije, nove tehnologije, aplikacije i proizvode. Pored toga, važna stavka je da ICD svoja vrata otvara i kupcima.

    „Oni čak imaju svoje laboratorije ovde. Želimo da najbolja moguća rešenja kreiramo zajedno sa kupcima”, ističe Knobel, od kog saznajemo da će sličan centar za adhezivne tehnologije, pod okriljem kompanije Henkel, biti otvoren i u Šangaju.

    Zašto je uopšte kompanija krenula ovim putem, putem otvaranja inspirativnih centara? Najpre, Henkel je okrenut poslovanju koje treba da unapredi život dolazećih generacija. Znanje i veštine koje poseduju Henkelovi stručnjaci mogu da pomognu u kreiranju potpuno novih rešenja ne samo u poslovanju nego i u širem kontekstu. Drugi razlog, koji Knobel posebno ističe, odnosi se na strategiju kompanije.

    „Naša agenda poslovanja jeste da se moramo razlikovati od konkurencije”, jasan je.

    Henkel

    Henkel

    Ako govorimo o načinu na koji će Henkel kreirati svoju konkurentnost, važno je spomenuti kako je strategija kompanije usredsređena na četiri stuba. Prvi je stvaranje pobedničkog portfolija. Drugi je fokusiranje na tri oblasti: inovacije, digitalizacija i održivost. Treći se odnosi na operativne modele – tačnije, spajanje potrošačkog poslovanja. Četvrti stub odnosi se na kreiranje saradnje, u kojoj je poverenje glavni pokretač. Konkretno, prema rečima prvog čoveka kompanije, Henkel je u poslednjih nekoliko meseci svoj fokus stavio na dve globalne kategorije: pranje veša i negu kose.

    Karsten Knobel, neposredno i jasno, sa predstavnicima medija podelio je i one ne tako sjajne okolnosti u kojima se ova industrija našla. Troškovi materijala kojima barata Henkel poskupeli su 20 puta nakon kovid krize. Pored toga, kompanija je izašla iz poslovanja sa Rusijom, što nije bilo jednostavno odlučiti.

    Henkel

    Henkel

    „Bilo je veoma bolno, ali u kontekstu odgovornosti, globalne perspektive i društva – ipak se pokazalo kao ispravna odluka”, priznaje. Od aprila ove godine, kada je zvanično okončana saradnja sa Rusijom, Henkel je u Potrošačkom (Consumer) i Adhezivnom (Adhesive) segmentu rastao organski, sedam odsto.

    O samim adhezivnim tehnologijama, predstavnicima medija, u ime kompanije Henkel govorio je Mark Dorn.

    „Adhezivne tehnologije su biznis baziran na znanju. Reč je o ljudima, kupcima i tehnologijama. Ako sve to pogledamo zajedno, reč je o poslu od 11 milijardi evra, koliko se u protekloj godini desilo u našoj prodaji. Imamo oko 100 hiljada kupaca”, govori.

    Godišnji prinos od prodaje u prošloj godini bio je 13 odsto. Kada je reč o proizvodnji lepka, ovaj segment kompanije zapošljava oko 25 hiljada ljudi, u 124 proizvodna mesta.

    „Imamo tri odeljenja – Mobilnost i elektronikaPakovanje i roba široke potrošnje i Zanatsko građevinsko i profesionalno poslovanje”, objašnjava Dorn. „Ovde, u ovom centru, bavimo se i veštačkom inteligencijom. To nam daje mogućnost da budemo brzi, tačnije, da ekspresno odgovorimo na zahteve kupaca. Delimo znanje, imamo fantastičnu digitalnu ekspertizu. Želimo da omogućimo našim kupcima da nam se vrate sa novim idejama”, zaključuje. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE