Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    gubitak prihoda

    Letnja sezona BEZ PRIHODA iz Rusije i Ukrajine: Šta je alternativa Crnoj Gori?

    Zbog rata u Ukrajini Crna Gora još uvek pouzdano ne zna da li će kod njih letovati Rusi i Ukrajinci, koji su činili veći deo tuista. Iako su imali veoma uspešnu prošlu letnju sezonu, ove godine veruju da će gubitak prihoda sa tržišta Rusije i Ukrajine nadomestiti uvećanjem prihoda sa drugih tržišta.

    Broj Rusa u Crnoj Gori sve je manji u poslednje dve godine, pre svega zbog planetarne krize izazvane pandemijom virusa korona, što je donekle uslovilo i ukidanje direktnih avio-konekcija ka Crnoj Gori.

    Turisti iz Rusije su ipak, do sada, pronalazili alternativu kako bi došli na crnogorsko primorje budući da nema organizovanog turizma sa tog emitivnog tržišta, odnosno da ne postoje direktni letovi iz Rusije za Crnu Goru.

    „Prošle godine je veliki broj turista iz Rusije tražio alternativne avio-linije, preko Beograda i Istanbula, što pokazuje da postoji lojalnost i emocija prema Crnoj Gori, destinaciji koju vole i kojoj se vraćaju“, objasnila je Darja iz Turističke organizacije Budva za BIZLife.

    gubitak prihoda

    crna gora, prihodi, jahta, more

    Ove godine će sezona ipak izgledati nešto drugačije

    Ruski turisti će očekivano, imati poteškoće zbog celokupne situacije, posebno u ekonomskom smislu. Mnogi su ostali bez posla odlaskom američkih kompanija, pa je samim tim prihod daleko manji.

    Kada je reč o turistima iz Ukrajine, nijedna turistička destinacija, pa ni Crna Gora, nažalost ne može računati na njih.

    „Prošle godine su turisti iz Ukrajine u ukupnom turističkom prometu u Budvi učestvovali sa čak 14 odsto, a za ovu godinu možemo reći da smo imali odlične najave, veliki broj zakupljenih kapaciteta i najavljenu odličnu avio-konekciju“, objasnila nam je Darja Marović.

    Ipak, nenadani rat poremetio je očekivanja i najave.

    gubitak prihoda

    cnra gora, more, leto, sezona, rusija

    S obzirom na aktuelnu političku situaciju u Evropi, ugostitelji još uvek pouzdano ne znaju da li mogu da očekuju dolazak gostiju iz Rusije i Ukrajine.

    „Sa oprezom očekujemo jednako uspešnu ili bolju turističku sezonu od prethodne, ali svakako će sve zavisiti od situacije u Evropi i regionu koja je zbog gore pomenutog razloga apsolutno nepredvidiva, kao i od situacije sa pandemijom korona virusa i eventualnog nastavka restriktivnih mera kada su u pitanju putovanja“, objasnila je Marović.

    Najviše turista prošle sezone iz Srbije

    Najbrojniji gosti na budvanskoj rivijeri prošle godine su bili turisti iz Srbije, potom Ukrajine, Bosne i Hercegovine, Rusije, Albanije, Nemačke, Poljske, Francuske, Turske i Izraela.

    Kada je u pitanju struktura gostiju u Tivtu, najveći broj noćenja ostvarili su turisti iz Srbije (293,744 što je za čak 14 odsto više u odnosu na rekordnu 2019.), zatim Rusije, Ukrajine, Bosne i Hercegovine, Ujedinjenog Kraljevstva, Nemačke, Hrvatske, Turske, SAD i Albanije.

    gubitak prihoda

    more, boka kotorska

    „Na osnovu podataka Uprave za statistiku za 12 meseci u 2021. ostvareno je 108.950 dolazaka turista i 1.021.287 noćenja. U poređenju sa rekordnom 2019. godinom ostvareno je 32 odsto manje dolazaka i 12 odsto manje noćenja“, rekla je direktorka Turističke organizacije Tivat Danica Banjević.

    U najavama za ovu sezonu NEMA Rusa i Ukrajinaca

    Što se tiče predstoječe turističke predsezone i sezone, predstavnici tivatske hotelske i turističke privrede veoma su zadovoljni najavama, iako u njima nema Rusa.

    Kako nam objašnjava Marović iz Turističke organizacije Budva, pretežno su rezervacije sa tržišta Nemačke, Velike Britanije, Švajcarske, Francuske, Austrije, Belgije, Turske, Poljske i Izraela. Prisutno je i interesovanje gostiju iz regiona, najviše iz Srbije, kao i svake sezone.

    Prema informacijama turističke privrede Crne Gore najviše najava dolazaka ima iz regiona, Francuske, Nemačke, Engleske, Irske, Izraela, zemalja Baltika i Kazahstana.

    gubitak prihoda

    crna gora, more, sezona, leto

    U Crnoj Gori su UMERENI OPTIMISTI

    Teško je u ovom momentu govoriti o konačnim rezultatima sezone jer evidentno Crna Gora neće imati prihode sa ruskog i ukrajinskog tržišta. Takođe, retorika u zemljama Evropske unije o poskupljenju energenata, inflaciji i nestašici prehrambrenih proizvoda ne ide na ruku turizmu koji zahteva mir, blagostanje, slobodno vreme i slobodan novac.

    „Međutim, najave koje imamo za ovu sezonu sa emitivnih tržišta koja iskazuju interesovanje za Crnom Gorom daju nam za pravo da budemo umereni optimisti, da verujemo da gubitaka neće biti, odnosno da će se gubitak prihoda sa tržišta Rusije i Ukrajine nadomestiti uvećanjem prihoda sa drugih tržišta. Svetska pandemija tokom prethodne dve godine nas je naučila da moramo da se prilagođavamo novim okolnostima i tržištima“, kazala je Darja iz Turističke organizacije Budva.

    gubitak prihoda

    Crna Gora, zastava

    Osetan gubitak prihoda

    Agencije koje imaju segment jahting agenture već osećaju posledice situacije na istoku Evrope. Deo jahti sa ruskim i ukrajinskim vlasnicma će sigurno izostati sa crnogorskog primorja ove sezone.

    „To će se definitivno odraziti na prihode u ovom segmentu, ali zajedničkim snagama se radi na pronalaženju alternativnih prihoda i očekujemo pozitivne rezultate“, kazala je direktorka Turističke organizacije Tivat Danica Banjević.

    Turizam je vitalna privredna grana koja će se najbrže oporaviti od pandemije korona virusa, ali sa druge strane je i veoma osetljiva privredna grana na koju utiču svi fakori, a naročito bezbednosna situacija, primetila je Danica Banjević.

    „Takođe kao što i u ovoj situaciji vidimo preveliko oslanjanje na jedno tržište nikada nije dobro već konstantno treba raditi na diverzifikaciji tržišta“, zaključila je ona.

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE