Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    FBI veteran: Siguran znak kada ne bi trebalo da verujete nekome

    Džo Navaro (Joe Navarro), 25 godina je veteran FBI-ja i autor više knjiga “What Every Body is Saying”, “Dangerous Personalities”, i poslednju o špijunaži – “Three Minutes to Doomsday”.

    Prenosimo delove njegovog teksta koje je napisao za sajt “Psychology Today”:

    “Skoro su me na jednoj konferenciji pitali o frazama koje ljudi često govore a među njima je i “Veruj mi”. Kao bivši FBI agent, mogu da vam kažem, kada tokom intervjua čujem “veruj mi” na kraju rečenice ili na kraju zvanične izjave, napravim pauzu. Za mene je ova fraza kao neka crvena zastavica – zastanem i ponovo pitam o svemu što je rečeno.

    S druge strane, ustanovio sam da je reč “iskreno” bezazlena. Ono što je ključno jeste kontekst cele priče. U formalnom razgovoru, kada je u pitanju intervju ili uključuje vašu sigurnost, značajnu kupovinu, ili investiciju, ili prihvatanje neke indiviue, onda moramo da na “veruj mi” gledamo drugačije – to više nije dobar argument.

    Evo nekih od stvari koje treba razmotriti:

    1.Ko je to izgovorio i da li vam je ta osoba poznata?

    2. Koliko je važna tema diskusije? Da li utiče na vas, vašu porodicu, finansije ili vašu sigurnost?

    3. Koliko se puta ovaj termin ponavlja? Ako se ponavlja više od tri puta u jednom razgovoru, sastanku prodaje, trebalo da razmotrite namere te osobe.

    4. Da li osoba pokušava da prenese neku informaciju ili pokušava da vas ubedi u nešto? Zašto? Većina ljudi će samo preneti informacije bez dodatnih fraza ili dodataka. Neiskreni će se veoma truditi da vas ubede u nešto. Fraza “veruj mi” postaje koristan alat za one koji bi da vas prevare.

    5. Da li je ta osoba toliko nesigurna u sebe da su joj potrebne dodatne reči ubeđivanja, ili nisu sigurni u svoje kapacitete, ili ne veruju u istinitost onoga što govore?

    6. Da li ta osoba voli da preteruje? Ljudi koji preuveličavaju ili imaju siromašan rečnik, često koriste “veruj mi”, kako bi poduprli izjave kojima nedostaje tačnost.

    Budite pažljivi sledeći put kada neko kaže “veruj mi”. Zapitajte se šta taj neko želi da vam “proda” i koliko je to važno za vas. Ako se nađete u situaciji da ste mnogo oprezniji i sumnjičaviji: Čestitajte sebi. Radite u svoju korist.

    Izvor: BIZLife/Psychology Today

    Foto: Youtube/Printscreen

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE