Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

[contact-form-7 id="375525"]

„Eksplodirala“ e-kupovina u Srbiji: Za tri meseca više od pola milijarde evra

Građani Srbije su za samo tri meseca potrošili preko 540 miliona evra na onlajn kupovinu, saopštila je Narodna banka Srbije.

Građani najviše kupuju u domaćim internet prodavnicama, saopštila je centralna banka, dodajući, uz to, da ovaj podatak ne uključuje kupovine plaćene pouzećem robe, kojima NBS ne raspolaže.

Građani su obavili 19,2 miliona kupovina na internetu karticama i elektronskim novcem, čime je nastavljen međugodišnji trend rasta, koji u odnosu na isto tromesečje prethodne godine iznosi 36,1 odsto.

Broj kupovina na internetu obavljenih u dinarima beleži rast od 33,4 odsto, dok je vrednost tih kupovina uvećana za 34,6 odsto u odnosu na drugo tromesečje 2023. godine. Posmatrano apsolutno, vrednost transakcija u dinarima za tri meseca iznosila je 36,3 milijarde dinara, odnosno – oko 309 miliona evra.

Kada se radi o internet transakcijama u evrima, njihova vrednost je oko 184,7 miliona evra. Uz to, građani Srbije su na internetu potrošili preko 55 miliona dolara. Ukupna cifra time dostiže oko 548 miliona evra.

Temu jedan od uzročnika

Jedan od mogućih uzročnika skoka onlajn kupovine je Temu, kineska aplikacija za onlajn kupovinu koja je za svega nekoliko meseci u Srbiji postala svojevrstan fenomen.

Kineski Amazon, Temu

Temu je dizajniran tako da kod potencijalnih koriniska izaziva određenu dozu anksioznosti da će propustiti priliku da robu naruče u vremenu kada za te artikle postoji popust.

Uz tu potpuno iracionalnu hitnost Temu ima i još jedan adut – zaista veoma povoljne cene kojima konkurencija teško može da parira, posebno zbog toga što Temu nudi i besplatnu dostavu.

Novi konkurent – Šejn

Nakon vrtoglavog uspeha Temua, u Srbiji će se uskoro pojaviti još jedna kineska onlajn platforma za kupovinu – Šejn.

Šejn je pre svega poznat po prodaji relativno jeftine odeće, a za uspeh te platforme zaslužna je njena popularnost među potrošačima generacije Z.

Navedeno je i da će se mreža JP Pošta Srbije sa sadašnjih 500 do kraja godine proširiti na 1000 paketomata namenjenih isporuci pošiljaka.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: Agencije

Foto: Pixabay, Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE