Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ekonomisti o srpskom električnom Fijatu: Samo dobra ideja, rano je za šampanjac

    Profesor fakulteta FEFA u Beogradu Goran Radosavljević rekao je da je dobra ideja da se u kragujevačkom Fijatu proizvodi električni automobil, ali je pitanje da li će se realizovati i koliko će to koštati.

    „Plan da se u kragujevačkoj fabrici proizvodi električni automobil je kao ideja spas za tu fabriku, ali je pitanje da li će se ostvariti.“

    I ranije je bio najava da će u Srbiju doći Folksvagen, pa je otišao u Tursku. Voleo bih kada bi se ta ideja realizovala, rekao je Radosavljević za Betu, povodom najave da će u kragujevačkoj fabrici započeti proizvodnja električnog automobila.

    Radosavljević je rekao da je drugo važno pitanje koliko će proizvodnja električnog automobila da košta državu Srbiju.

    Proizvodnja ili sklapanje – suštinsko pitanje

    Istakao je da je trebalo da bude objavljen ugovor sa Fijatom da bi se videlo koliko je Srbiju do sada koštala ta fabrika koja ne plaća sve poreze.

    Goran Radosavljević (foto: screenshot)

    „Mislim da u ugovoru nema ništa sporno, ali da se vidi koliko je to koštalo državu. Mislim da je projekat bio težak milijardu evra. Nije sporno ni ako toliko košta ukoliko od toga toga ima koristi“, rekao je Radosavljević.

    Dodao je da je jedno od suštinskih pitanja i da li će se u Kragujevcu proizvoditi električni automobil ili će se sklapati.

    „Slovačka je razvila veliki broj malih i srednjih preduzeća koja su se osposobila da proizvode delove za automobilsku industriju, a u Srbiji se firme bave ‘motanjem’ kablova, a i te firme su strane“, rekao je Radosavljević.

    Pošto je, kako je rekao, prva šansa propuštena, sada je treba iskoristiti da se razvije mreža dobavljača.

    Radosavljević je rekao da je najgora varijanta da se fabrika u Kragujevcu ne transformiše što znači da bi se zatvorila, jer očigledno da za automobilom koji se sada proizvodi nema tražnje.

    Đogović: Šampanjac kad počne proizvodnja

    Šampanjac ćemo da otvaramo kada počne proizvodnja električnog automobila u Kragujevcu, a do tada možemo da budemo uzdržano optimistični – i ništa više, izjavio je za FoNet ekonomista Saša Đogović povodom potpisivanja ugovora o finansiranju proizvodnje sa kompanijom Stelantis.

    Đogović je ocenio da se „svakako možemo radovati“ najavi tog posla.

    „Ali treba videti pod kojim uslovima će se obavljati ta proizvodnja, kao i kakva su ugovorna prava i obaveze“. Suštinski, pošto Srbija inače ima vlasnički udeo u kragujevačkoj fabrici, dobro je da se ulaže u moderne, konkurentne tehnologije, ocenio je Đogović.

    On je naglasio kako bi „bilo dobro da se i veći broj komponenata za budući električni automobil proizvodi u Srbiji“, čime bi „i neto izvozni efekat bio znatno viši“.

    Predstavnici države potpisali su sporazum sa medjunarodnom kompanijom Stelantis o investiciji u proizvodnju električnog automobila u kragijevačkoj fabrici Fijat Krajsler, vrednoj 190 miliona evra, od čega će Srbija iz budžeta obezbediti 48 miliona evra.

    Beograd, 28.04.2022. – Predsednik Srbije Aleksandar Vucic i izvrsni direktorkompanije Stelanti Karlos Tavares obratiki su se novinarima posto su predstavnici kompanije Stelantis (Srellantis) i Vlade Srbije potpisali ugovor o finansiranju proizvodnje elektricnih automobila u fabrici u Kragujevcu, danas u Predsednistvu Srbije. (BETAPHOTO/MILOS MISKOV)

    Izvor: N1, agencije

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE