Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    SME HUB i OTP banka

    Dvougao: SME HUB I OTP Banka

    SME HUB, prvi projekat javno privatnog partnerstva između Vlade Švajcarske i srpske kompanije ICT Hub ima cilj da spoji male proizvođače sa velikim kompanijama, a tome im svesredno kao partner pomaže i OTP Banka. 

    SME HUB

    Aleksandar Goračinov, direktor

    • Šta je SME HUB i zašto je važan za Srbiju?

    SME HUB čini tim profesionalaca, koji dolazi iz privrede i koji se bavi transformacijom poslovanja domaćih firmi i podrškom u partnerstvima sa multinacionalnim i velikim domaćim kompanijama. Naša misija je da transformišemo poslovanje lokalnih firmi i pružimo im podršku da se povežu sa velikim kompanijama, a sve to uz finansiranje, odnosno bespovratna sredstva. SME HUB ima budžet, koji je vredan više od 7 miliona švajcarskih franaka, sa namerom da što veći broj domaćih malih i srednjih preduzeća prođe kroz proces poslovne transformacije u narednih pet godina. Zadatak nam je da multinacionalne i velike kompanije povežemo sa adekvatnim domaćim dobavljačima i da kroz analizu poslovanja, uz konsultante, finansiramo i koordiniramo modernizaciju poslovanja i tako otklonimo sve eventualne prepreke za uspostavljanje i razvoj  dalje saradnje. Krajni cilj je da lokalno malo i srednje preduzeće koje je ušlo u projekat postane dobavljač multinacionalnoj ili velikoj kompaniji i na taj način uđe na globalno tržište. SME HUB je produkt javno-privatnog partnerstva Vlade Švajcarske koju predstavlja Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (SDC) i srpske kompanije ICT Hub i predstavlja važnu spomu u sprskoj privredi i podršci malim i srednjim preduzećima u Srbiji.

    Aleksandar Goračinov, SME HUB

    SME HUB

    • Koje konkretne koristi očekujete da SME HUB donese u poslovnom okruženju Srbije i može li uticati na stvaranje novih radnih mesta i modernizaciju poslovanja?

    Naš zadatak je da stvorimo sve neophodne uslove za transformaciju poslovanja, odnosno za unapređenje poslovnih performansi i funkcija domaćih malih i srednjih preduzeća kako bi odgovorili na sve zahteve tržišta. Očekujem da će ovo povećati produktivnost srpskih firmi, proširiti njihovo potencijalno tržište i na kraju dovesti do veće profitabilnosti i proširenja obima poslovanja i novih radnih mesta. Vredi napomenuti da je ovaj projekat drugačiji od ostalih u Srbiji po tome što pored finansijskog momenta, odnosno bespovratnih sredstava, pokriva raznovrsne industrije poput automobilske, građevinske, robe široke potrošnje i druge, ali i kreira aktivnu platformu saradnje za sve tržišne učesnike. S obzirom da se radi o veoma živoj stvari, kao i da je jedina konstanta promena, trudimo se da budemo preduzetni i agilni. Sam ključ nalazi se u našem procesu, odnosno u razumevanju potreba tržišta i odnosu koji gradimo sa malim i srednjim preduzećima i njihovim pratnerima multinacionalnim i velikim domaćim kompanijama.

    • Koji su izazovi, a koje su prepreke sa kojima se mala i srednja preduzeća u Srbiji najviše suočavaju tokom procesa transformacije?

    Pre svega, kako bismo imali jasnu sliku i dobru polaznu osnovu, počeli smo od mapiranja najvažnijih postojećih projekata iz iste oblasti, stejkholdera iz privatnog, vladinog i nevladinog sektora i raznih udruženja i organizacija. To smo uradili, između ostalog, jer verujemo da će nam strateška partnerstva sa OTP bankom, Švajcarskom privrednom komorom, Razvojnom agencijom Srbije, Nemačkom privrednom komorom AHK i drugim predstavljati svojevrstan faktor sinergije i dati izuzetan doprinos u daljim aktivnostima na razvoju sektora malih i srednih preduzeća. Kada je reč o preprekama i izazovima u samom procesu transformacije poslovanja, na osnovu dosadašnjeg iskustva, suočili smo se s dva ključna aspekta. Prvi je otpor prema promenama i očekivanja brzih rezultata po principu „sada i odmah“, a drugi je smena generacija u vlasničkoj strukturi koja može izazvati diskonuitet u tržišnom nastupu. Da bi sproveli adekvatne korektivne mere u ovom domenu, potreban je transfer znanja i iskustva iz raznih segmenata, što je deo procesa poslovne transformacije.

    OTP BANKA

    Zoran Žunjić, menadžer odeljenja srednjih klijenata banke

    • Šta je bio motiv OTP banke kao tržišnog lidera u bankarskoj industriji da se priključi ovakvom projektu?

    OTP Banka kontinuirano radi na pronalaženju tradicionalnih ali i alternativnih načina da se aktivno uključi u srpske privredne tokove i svojim kapacitetima, kako finansijskim tako i iskustvenim (edukativnim), pomaže razvoj preduzetništva u Srbiji.  Sa druge strane, klijenti prepoznaju našu ulogu i veoma često nam se obraćaju za mišljenje, savetodavne funkcije radi maksimiziranja svojih tržišnih pozicija a sve u cilju generisanja rasta i benefita svoga biznisa. Motiv Banke se takođe identifikuje i kroz pružanje finansijske podloge za unapređenje procesa proizvođačima, modernizaciju proizvodne opreme i automatizaciju procesa proizvodnje kako bi u potpunosti odgovorili zahtevima, standardima i potrebama multinacionalnih kompanija.

    Zoran Žunjić, OTP Banka

    OTP banka

    • Kakvo je vaše dosadašnje iskustvo i iskustvo klijenata OTP banke?

    Od momenta aktiviranja projekta do sada je održano četiri karavana (Beograd – inicijacija, Valjevo, Šabac, Leskovac) na koje smo pozivali sve naše klijente, u dogovoru sa našim partnerima iz SME HUB-a, i odziv je bio veoma značajan. To praktično znaci da su naši privrednici ujedno i klijenti zainteresovani za ovaj projekat i da u narednom periodu možemo očekivati slične događaje koji će dodatno privući zainteresovane klijente da se aktivno uključe u ovaj program koji zaista nudi beneficije za njihove biznis modele. Kao država možda nismo dovoljno razvijeni u tehničko – tehnološkom smislu da možemo sami da napravimo frižider ali definitivno imamo potencijala i znanja da napravimo komponente za frižider (fioke, police, komore za zamrzavanje, itd) koji će svakako pomoći i omogućiti da se stepen fabrikacije naših proizvoda podigne i da značajnije participiramo u ukupnom proizvodu koji je namenjen za tržište. Time se podiže konkurentnost i naših klijenata a posledično i naše privrede dok OTP Banka, kao društveno – odgovorna kompanija koja sledi ESG standardizaciju, zauzima značajno mesto u tom procesu. Za sada imamo 3-4 klijenta koja su pokrenula svoje procese transformacije zahvaljujući ovome i sa njima aktivno sarađujemo u domenu pružanja adekvatne finansijske strukture za dugoročni održiv razvoj.

    • Kakvi su izgledi za duže saradnje između klijenata i proizvođača koji su spojeni zahvaljujući SME HUB i šta je najveći benefit za obe strane?

    Uspešna kompanija je ona koja uspešno upravlja promenama. Živimo u svetu veoma dinamičnih promena koje nude šanse. Upravljanje promenama je pogled u budućnost te samim tim smatram da je ovaj projekat veoma perspektivan te da će se pravi efekti videti u periodu koji nam sledi. Svaki projekat ima svoje faze, od inicijacije do življenja, dostizanja vrhunca i nakon toga postepenog gašenja. Mislim da smo trenutno u kasnoj fazi inicijacije i ulazimo u uzlaznu fazu za koju su bile potrebne predradnje u medijskom i marketinškom smislu kako bi se mobilisali klijenti da dođu i čuju koji su benefiti projekta na njihove interese. Znate, kada klijenti shvate da projekat isključivo daje njima nove poglede i nove šanse kroz vezivanje za proverene i velike tržišne igrače, to će biti značajna inicijalna kapisla da projekat uđe u fazu rasta.

    SME HUB i OTP banka su spona između znanja, proaktivnog pristupa, finansijske pismenosti i pristupa izvorima finansiranja što smatram da je veoma bitna sinergija koja će prave efekte doneti u periodu koji je pred nama. Benefiti su aktivna uloga u unapređenju preduzetništva, društvena odgovornost kao značajnih tržišnih igrača u svojim oblastima rada i na kraju materijalni efekti za oba entiteta.

     

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE