Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Davor Bruketa

    Savet Davora Brukete kompanijama: „10 odsto budžeta odvojte na eksperimentisanje“

    Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey i jedan od organizatora festivala „Dani komunikacija“ koji je nedavno održan u Rovinju, govorio je za BIZLife o savršenoj marketinškoj kampanji, ali i o važnosti eksperimentisanja za kompanije. 

    „Mislim da je u svakom poslu 10 odsto budžeta potrebno odvojiti na eksperimentisanje sa nečim novim, jer je to jedini način da se izdvojiš iz gomile i da napraviš nešto posebno. Većina eksperimenata obično propadne, ali nisi ugrozio 90 odsto svog budžeta nego 10 odsto, ali ako jedan taj eksperiment upali, svi ti propali pokušaji će se zapravo isplatiti“, rekao je on za BIZLife.

    Da li su kompanije spremne da eksperimentišu

    „Većina naših klijenata zapravo uvek odvoji deo svojih godišnjih budžeta da proba nešto novo, nešto što još nisu isprobali, nešto što nije „business usual“. Tako da mislim da to nije iracionalno, biti hrabar samo po sebi nema vrednost, ali mislim da je naprosto racionalno jedan deo svojih sredstava uložiti u eksperiment. To vas stvarno može odvojiti od konkurencije“, objašnjava Bruketa.

    On je istakao da je jako važno da brend dobro komunicira sebe.

    Davor Bruketa

    13.04.2024., Rovinj – Treci dan Dana komunikacija 2024, Intervju s Billyjem McFarlandom iz Fyrea, Davor Bruketa: Tajna postajanja viralnim

    „Jako je važno razumeti zašto si nekome važan i šta je tvoj nekakav „secret sauce“, zašto ljudi biraju tebe, a ne nekog drugog. Nije to uvek organizacijama jasno. Mi nekako pokušavamo kroz neke radionice otkriti šta je to tajna uspeha neke kompanije, staviti to na papir da svim stakeholderima bude jasno i da svi koji učestvuju u svemušto ta kompanija radi da im je jasno zbog čega je ta kompanija tu“, kaže on.

    On pojašnjava da je interna javnost podjednako važna poput eksterne.

    „Svi bi trebalo da razumeju gde idemo i zašto smo drugačiji od ostalih. Samo jasno definisati i onda jasno ispričati svima koji u tome učestvuju unutar organizacije i van organizacije, kao kupci, dobavljači, štagod“, kaže on.

    Uba Batler za BIZLife o raskrinkavanju Amazona: ,,Svi ih se plaše, čak i njihovi zaposleni“

    Mi znamo da ljudi jedno govore, drugo rade, treće misle

    Upitan kako izgleda jedna idealna marketinška kampanja, Bruketa napominje da je to kampanja u kojoj se jasno definišu ciljevi koji se mere.

    „Nama je nekako prioritet da saznamo na čemu će se meriti naš uspeh i kako ćemo znati da smo uspeli u tome. Mislim da je to ključno, sve dalje zavisi o toga“, kaže on.

    Bruketa se osvrnuo i na predavanja neuronaučnika koji objašnjavaju šta stoji iza odluka koje svakodnevno donosimo.

    „I bez neuronaučnika nam je bilo jasno da ljudi jedno pričaju, drugo rade, treće misle, da će u anketama reći nešto zbog drugih, iako to ne misle. Ja obožavam da testiram stvari na instagramu ili na tiktoku, jer niko nikada nije kliknuo oglas na instagramu da bi pred nekim ispao pametan“, zaključuje on.

    Izvor: BIZLife/Jelena Đorđević

    Foto: Dani komunikacija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE