Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dve trećine zaposlenih je spremno da razgovara o novom poslu

    Koje uspešne priče stoje iza zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih, da li možemo da ih merimo i šta možemo da uradimo sa rezultatima?

    U svakoj uspešnoj kompaniji ključ uspeha nije samo u inovativnoj strategiji, revolucionarnoj tehnologiji ili atraktivnim i zvučnim rešenjima, već i u zadovoljnim, angažovanim i posvećenim zaposlenima koji vizije pretvaraju u stvarnost. Angažovanost i zadovoljstvo zaposlenih su za mnoge organizacije i dalje tajni sastojci koji podstiču produktivnost, inovativnost i pozitivnu kompanijsku kulturu.

    Tajne radnog mesta gde su zaposleni srećni i produktivni

    Svaki zaposleni sanja posao na koji će ići bez poznatog grča u stomaku, jer će se na tom mestu osećati cenjeno, i da radi u psihološki bezbednom radnom okruženju. Angažovanje zaposlenih oživljava ovaj san i predstavlja emocionalnu vezu koju zaposleni imaju sa svojom organizacijom, duboko ukorenjenu u misiji i viziji kompanije. Kompanije koje su posvećene unapređenju zadovoljstva i angažovanosti kroz set aktivnosti dolaze do dragocenih informacija kako bi ih dalje koristile za unapređenja. Neki od dobrih primera su, svakako, anonimna redovna istraživanja stavova zaposlenih, kako bi zaposleni imali siguran prostor da iznesu svoja mišljenja, brige i sugestije. Njihove iskrene povratne informacije jesu riznica uvida koja može precizno odrediti oblasti za poboljšanje i istaći ono što je već dobro.

    Šta zaposlene motiviše i šta očekuju?

    HR Fabrici stalno osluškujemo šta se dešava na tržištu, šta očekuju zaposleni, čime su zadovoljni i šta bi menjali. Pored prilika i aktuelnih dešavanja u samoj kompaniji, brojni spoljni faktori utiču i na same trendove. U istraživanju koje je sprovedeno u prvoj polovini godine ukrstili smo mišljenja i percepciju HR profesionalaca, kao predstavnika kompanija i zaposlenih.

    Tri ključna motivatora zaposlenih na radnom mestu jesu zarada i benefiti, timski rad i mogućnost napretka, ali ujedno predstavljaju i glavne razloge za promenu posla ukoliko za to nemaju priliku u trenutnoj kompaniji. Ono što je veoma iznenadilo HR profesionalce jeste podatak da je više od 60 odsto zaposlenih otvoreno za promenu posla, iako ga ne traži aktivno, dok, sasvim suprotno tome, više od 40 odsto HR profesionalaca misli da samo pet odsto njihovih zaposlenih razmatra promenu posla.

    Efikasan alat za dobijanje dragocenih smernica

    Stethoscope je lansiran prošle godine kao alat za istraživanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih, namenjen kompanijama koje žele da ulažu u svoj employer branding, smanjuju fluktuaciju i kontinuirano rade na zadovoljstvu svojih zaposlenih. HR Fabrika, kao ekskluzivni zastupnik u Srbiji, nastaviće da zajedničkim snagama radi na tome da tržište rada postane bolje mesto i za poslodavce i za zaposlene. Pored sjajnog alata za merenje kompanijskog zadovoljstva zaposlenih, ono što je jedinstveno u celoj priči jeste novi alat pod nazivom My Stethoscope – koji je potpuno besplatan za sve zaposlene, bez obzira na to u kojoj kompaniji i industriji rade, a koji žele da detektuju izvore nezadovoljstva na svom radnom mestu i uporede svoje zadovoljstvo sa ostalima. Upravo na osnovu ovih odgovora napravljena je velika analiza zadovoljstva poslom u Srbiji, koja je dala detaljan uvid u to kako diše tržite rada u našoj zemlji.

    Segment izveštaja koji nas nije previše iznenadio jeste da su zaposleni u IT industriji, i pored krize, najzadovoljniji. Kada govorimo o godinama, najzadovoljnije poslom su najmlađa i najstarija populacija, i to zbog toga što su mladi dobili priliku da uče, ulaze u korporativni svet, koji je potpuno drugačiji od prethodnog. Nezadovoljstvo raste dalje kroz karijeru iz mnogo razloga, dok pri kraju radnog veka – opet kreće silazno. Populacija 60‒65 godina privodi kraju svoj radni ciklus, priprema se za novu životnu fazu, promenila je kriterijume, ali postoji i određena doza straha od gubljenja posla, te joj je ultimativni cilj da stigne na tu stanicu „broj 65” bez većih turbulencija i izazova na putanji.

    Komunikacija na kompanijskom nivou ponovo je loše ocenjena. Samo 20 odsto zaposlenih smatra da je komunikacija menadžmenta prema zaposlenima iskrena, dok samo 25 odsto zaposlenih veruje da je menadžment iskren u komunikaciji dugoročne strategije, promenama i drugim važnim pitanjima.

    Ne znamo koliko je iznenađenje podatak da su muškarci za 20 odsto zadovoljniji na poslu, ali ima smisla uzimajući u obzir generalne razlike u polovima. Istraživanje je pokazalo da se zaposleni ne slažu sa odlukama menadžmenta, ali bez obzira na to, brane reputaciju kompanije eksterno, što je ujedno i najbolje ocenjen faktor celokupnog istraživanja. Navodimo pet faktora koji su najviše ocenjeni.

    Opet smo se zapitali i da li je „burnout” istrošena tema nakon što smo analizirali pet najlošije ocenjenih faktora.

    Interesantno je da su zaposleni u regionu – Hrvatska, Bosna i Hercegovina – vrlo ujednačenih stavova prema gorenavedenim temama i da su razlike veoma male. Ipak, ono što je zajedničko i ne baš za pohvalu jeste eNPS rezultat, odnosno odgovori na pitanja da li bi zaposleni preporučili trenutnog poslodavca kao mesto za rad prijateljima, gde je više od 60 odsto zaposlenih odgovorilo negativno.

    Pametne odluke o sledećem koraku u karijeri i My Sthetoscope

    Činjenica jeste da je svako od nas, verovatno, već sada svestan izvora nezadovoljstva na radnom mestu. Ono što ovaj alat nudi jesu dubinska analiza i poređenje podataka, što svakom pojedincu može pomoći da donese pametne odluke o budućnosti sopstvene karijere. Na primer, zaposlenom u automobilskoj industriji najveći izvor nezadovoljstva predstavlja plata. Rezultati My Stethoscope upitnika mogu to i da potvrde, ali poređenje sa zadovoljstvom drugih ispitanika zaposlenih u automobilskoj industriji može da ukaže na to da je prosečno zadovoljstvo platom značajno veće. Na osnovu ovakvog podatka, taj zaposleni može da donese odluku da želi da promeni poslodavca, ali želi ostati zaposlen u automobilskoj industriji. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: HR Fabrika

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE