Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dragana Jovanović, menadžerka za finansije, Gebruder Weiss

    Najstarija logistička firma na svetu

    „Došlo je do promena ruta prevoza, povećali su se troškovi transporta, neizvesna su buduća kretanja cena energenata, kao i dešavanja na polju realizacije plaćanja iz zemalja povezanih krizom”, za BIZLife govori Dragana Jovanović, menadžerka za finansije firme Gebrüder Weiss.

    • Firma Gebrüder Weiss postoji više od pola milenijuma. Činjenica je da je to krupna stvar. Kako se vi odnosite prema tom podatku?

    Činjenica da sam zaposlena u najstarijoj logističkoj kompaniji na svetu izazov je sama po sebi i, kao što i sami primećujete, krupna stvar. Kompanija čiji su osnovni principi poslovanja nezavisnost, održivost, predanost i izvrsnost usluge, uz visok stepen brige o svakom svom zaposlenom – u najmanju ruku, vredna je svakog poštovanja. Posvećenost ostvarenju svakog ovog cilja veliki je izazov.

    Stabilan porodični biznis koji konstantno raste, sa 43 odsto više neto prometa u odnosu na prošlu godinu, širenje globalne mreže, kao i uvođenje novih tehnologija i digitalnih alata – parametri su koji govore da hrabro koračamo u budućnost. Sve ovo obezbeđuje finansijsku nezavisnost i moć, ulaganja u nove filijale i akvizicije, nove tehnologije i dobro obučene i motivisane zaposlene.

    • Kako je izgledao vaš razvojni put u okviru kompanije?

    Ja sam u kompaniji samo šest meseci, ujedno sam i najmlađi član tima menadžmenta kompanije Gebrüder Weiss Srbija. Smatram sebe uspešnom poslovnom ženom jer radim posao koji me inspiriše, koji mi daje mogućnost da radim u jednom sjajnom timu i da sarađujem sa ljudima iz svih krajeva sveta. Slobodno mogu reći da u kompaniji zaista vlada „pozitivan narandžasti duh”.

    • Koja su konkretna zaduženja menadžerke finansija u firmi koja se bavi transportom robe širom sveta?

    Konkretna zaduženja se uglavnom odnose na praćenje finansijskih performansi kompanije na različitim nivoima, pripremu izveštaja i planova, komunikaciju sa klijentima, finansijskim institucijama, revizorskim kućama, spoljnim saradnicima. Praćenje nivoa novčanih tokova i upravljanje njima, organizacija rada sektora i pomoć ostalim sektorima u kompaniji aktivnosti su koje se obavljaju na dnevnom nivou i koje imaju visok stepen prioriteta.

    Dragana Jovanović, menadžerka za finansije, Gebruder Weiss

    Dragana Jovanović, menadžerka za finansije, Gebruder Weiss

    • Svet se naglo promenio i menja se i dalje: prvo kovid, sad rat i inflacija. Kako se vaša industrija prilagođava novim okolnostima?

    Industrija transporta i logistike je od pojave pandemije do danas doživela velike transformacije. Globalne promene su u velikoj meri uticale na poslovanje, tako da smo morali brzo da reagujemo na nove okolnosti, da im se prilagođavamo i da nam u svakom trenutku potrebe klijenata budu na prvom mestu. Najnovija dešavanja u Ukrajini su ponovo uzdrmala našu industriju, došlo je do promena ruta prevoza, povećali su se troškovi transporta, neizvesna su buduća kretanja cena energenata, kao i dešavanja na polju realizacije plaćanja iz zemalja povezanih krizom. Nestabilnost i nepredvidljivost kretanja deviznih kurseva, posebno dnevne oscilacije dolara, mogu biti razlog za dodatnu obazrivost svim kompanijama koje imaju potraživanja u navedenoj valuti.

    • Na koji način se edukujete i stičete nova znanja?

    Pored internih treninga i obuka, koje sam kao novi član Gebrüder Weiss tima uspešno završila, u najvećoj meri se edukujem putem stručnih časopisa uz onlajn obuke i vebinare koje organizuju konsultantske kuće.

    Stalno praćenje izmena zakonskih propisa, podzakonskih akata i međunarodnih standarda nešto je što se u oblasti finansija podrazumeva.

    Živimo u vremenu kada nas samo jedan klik na internetu deli od svih potrebnih informacija, što značajno olakšava i ubrzava proces sticanja novih znanja.

    • Ko su vam saradnici, sa kim ste u timu i kako izgleda funkcionisanje na dnevnom nivou?

    Sektor finansija kompanije Gebrüder Weiss Srbija broji ukupno 12 zaposlenih. Tim koji vodim sastavljen je i od kolega koji su u kompaniji od samog osnivanja i od onih koji su u kompaniji kraće od mesec dana – spoj mladosti i iskustva. Podeljeni smo u zavisnosti od vrste posla, sa jasno definisanim zaduženjima i unapred utvrđenim rokovima.

    U sektoru finansija ne postoji tipičan radni dan. Različitost zahteva klijenata, kolega i menadžmenta za tačnim informacijama u kratkim vremenskim rokovima čini da svaki radni dan bude drugačiji od prethodnog. Određivanje prioriteta je u našem poslu jedan od velikih izazova, jer su rokovi obično jako kratki, a promene izuzetno česte.

    • Recite nam nešto privatno o sebi. Šta radite kada ne radite?

    Ravnoteža između posla i privatnog života sve je veći izazov čoveku 21. veka. Kao majka dve devojčice, materinstvo vidim kao svoj najvažniji i najlepši zadatak. Uskladiti privatno i poslovno jeste delikatan balans, ali on vam istovremeno daje mnogo snage i radosti i na jednom i na drugom planu. Punimo baterije zajedno na putovanjima, koja nam čine život bogatijim i lepšim. To nas motiviše da zajedno postignemo još više. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE