Godina punoletstva dm Srbija: Pionirski poduhvati, uspešni poslovni rezultati i rekordne donacije zajednici

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dm Srbija

    Godina punoletstva dm Srbija: Pionirski poduhvati, uspešni poslovni rezultati i rekordne donacije zajednici

    Kompanija dm drogerie markt ostvarila je promet od 22,5 milijardi dinara u poslovnoj 2021/22. godini, uz rast od 18,67 odsto, i time uspešno zaokružila 18 godina poslovanja u Republici Srbiji. Punoletstvo kompanije praćeno je uvođenjem koncepta dugoročno povoljnih cena koji menja način kupovine na domaćem tržištu, kao i rekordnim povećanjem plata. Prateći tržišnu situaciju, dm je zaposlenima povećao plate i tako omogućio dodatnu podršku u okolnostima opšteg rasta cena. U januaru su osnovne bruto plate svih zaposlenih povećane za osam odsto, nakon čega su dodatno tokom juna i jula ukupne bruto plate povećane od 10 do 21 odsto. Kao jedan od najvećih subjekata u ritejl sektoru, dm je novu poslovnu godinu započeo pokretanjem online prodavnice, čime je svoje usluge i proizvode približio kupcima širom Srbije.

     Uz neprekidni rast, dm je u protekloj poslovnoj godini u dobrotvorne svrhe donirao 34,74 miliona dinara, potvrđujući epitet ne samo jedne od najuspešnijih već i društveno najangažovanijih kompanija u zemlji. Takođe, u protekloj poslovnoj godini dm je proširio svoju prodajnu mrežu otvaranjem sedam novih drogerija, tako da sada ima 119 prodavnica u 31 gradu u Srbiji. U otvaranje novih drogerija, renoviranje postojećih prodavnica, unapređenje distributivnog centra i otvaranje nove dm centrale uloženo je više od 1,06 milijardi dinara.

    Početkom februara 2022. ovaj najveći drogerijski lanac u Evropi je, nažalost, ostao bez svog osnivača prof. Geca V. Vernera (Götz W. Werner ), a samo dve godine ranije bez njegovog poslovnog partnera Guntera Bauera (Günter Bauer). Ovakav sled događaja podstakao je njihove naslednike da nastave da sprovode poslovnu filozofiju zasnovanu na razvoju koji prati potrebe čoveka, tako da je cela dm grupa u svih 14 zemalja ostvarila ukupan promet od 13,581 milijarde evra, proširila prodajnu mrežu na 3.945 drogerija, a broj zaposlenih u celom koncernu premašio je 71.600. U Republici Srbiji drogerijski lanac dm broji skoro 1.600 zaposlenih.

    „Još jedna poslovna godina pokazala je da dm ostaje prijatelj zajednice u brojnim pitanjima koja se tiču odgovornog poslovanja, negovanja ekoloških principa i kreiranja kvalitetnijeg radnog i životnog okruženja. To su vrednosti na koje smo naročito ponosni i koje sve nas u dm-u svakodnevno inspirišu na nove poduhvate. Najbolji rezultati postižu se onda kada ste u potpunosti predani viziji poslovanja koja u centar stavlja potrebe i želje ljudi, a naši kupci to prepoznaju. Pratimo trendove, ali ih i postavljamo. U godinama pred nama takođe ćemo nastojati da podižemo lestvicu poslovnih performansi i nadmašujemo ono što smo prethodno kao kompanija ostvarili u svim segmentima poslovanja. Zahvalnost za doprinos uspehu kompanije dugujemo celom kolektivu, jer je njegov udeo u tome presudan. U fokusu nam ostaju osobenosti i navike naših kupaca, čime svake godine ojačavamo temelje glavnog principa kojim se vodimo od nastanka dm koncerna – čovek u središtu poslovanja“, izjavila je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija.

     Novi trendovi kupovine u dm drogerijama

    U 2021. godinu lanac dm ušao je s poduhvatom koji transformiše način kupovine na našem tržištu uvodeći koncept „UVEK POVOLJNO“, i na taj način popuste je zamenio dugoročno povoljnim cenama koje odražavaju stabilnost tokom sveprisutnog rasta cena na tržištu. Osim toga, nova poslovna godina započeta je pokretanjem online prodavnice koja predstavlja korak napred u korisničkom iskustvu. Ovakav sistem kupovine usledio je kao ishod osluškivanja želja i potreba kupaca i unapređenja korisničkog iskustva. Brza isporuka proizvoda iz dm-a preko platforme Glovo i dalje će biti dostupna u 20 gradova širom zemlje, s ponudom koja obuhvata oko 2.000 proizvoda.

    Kompanija dm je u prethodnim godinama prepoznata i kao ključni lanac snabdevanja zbog sveobuhvatnog asortimana koji broji više od 14.000 proizvoda i obuhvata široku ponudu proizvoda za negu i ishranu beba, najveću ponudu sertifikovane organske hrane s linijom dmBio, koju čini više od 350 proizvoda, proizvode za negu i lepotu, kao i za održavanje domaćinstva. Uz to, dm je jedan od najvećih ponuđača privatne robne marke na tržištu Srbije. Visokokvalitetni a povoljni brendovi dm-a babylove, dmBio, Denkmit, Dontodent, alverde, Balea, Balea Men i drugi, nude identičan kvalitet u svim zemljama u kojima kompanija posluje. Jedna od značajnijih aktivnosti svakako je i podrška proizvođačima iz Srbije da u ovom lancu plasiraju svoje proizvode na tržište, pa se u dm-u može naći više od 1.500 proizvoda domaćeg porekla.

    Poznato je i da dm nudi brojne pogodnosti svojim kupcima, a na tom planu se posebno izdvaja babybonus – omiljeni program brojnih roditelja koji je ove godine proslavio 12. rođendan, što ga čini jednim od najdugoročnijih programa kompanije. Programom babybonus drogerijski lanac pruža podršku, brojne pogodnosti, popuste i poklone roditeljima tokom prve dve godine odrastanja njihovog deteta.

    Lideri društveno odgovornog poslovanja

    Tokom poslovne 2021/22. godine dm je donirao čak 34,74 miliona dinara zajednici, od čega je 28 miliona donirano u vidu novčane pomoći i kupovinom neophodne opreme, dok je 6,74 miliona realizovano doniranjem robe iz asortimana.

    Društveni angažman kompanije u protekloj poslovnoj godini zaokružen je sada već tradicionalnom dm Ženskom trkom, u organizaciji Beogradskog maratona, kojom je drogerijski lanac još jednom podržao žene, a broj učesnica premašio je 1600.

    Umetnost kao inspiracija u radnim poduhvatima

    Poslovna 2021/22. godina kompanije dm protekla je u raznim događajima i aktivnostima koji su u prvi plan stavljali krovnu kampanju „Inspiracija“. Prva kampanja bila je inspirisana umetnošću i čovekovom unutrašnjom lepotom, te je drogerijski lanac na nivou koncerna oslikavao svoje izloge i gradske kvartove, istovremeno podržavajući rad lokalnih umetnika. Zahvaljujući ovoj inicijativi, Novi Sad i Beograd su od dm-a dobili dva nova murala, kojima je kompanija ujedno poslala snažnu poruku podrške ženama.

    Vodeći slogan ove kampanjeOseti snagu inspiracije“ konceptualno je uokvirio i ovogodišnji događaj dm makeup awards, s kojim je kompanija ušla u novu poslovnu godinu. Ovo jedinstveno takmičenje u šminkanju, kojim je dm pružio podršku neafirmisanim makeup artistima, oborilo je sve rekorde u industriji web-događaja, s ostvarenih skoro 29.000 pregleda tokom finalne večeri.

    Poslovna 2021/22. godina u znaku održivog razvoja

    Poznato je da je svaka poslovna godina dm-a „obojena u zeleno“, te je poslednji kvartal nosio naziv „Inspiracija u prirodi i održivom razvoju“. Nedavno je kompanija uvela i zelene etikete kako bi naglasila dodatnu ekološku vrednost proizvoda koje svakodnevno koristimo i tako pomogla kupcima da ih lakše uoče na mestu kupovine. Ovaj lanac kontinuirano promoviše održive standarde i negovanje zelenih navika, kako raznim projektima, tako i ponudom brojnih eko-alternativa, proizvoda na bazi ekološki prihvatljivijih sastojaka i recikliranih materijala, ali i sveobuhvatnog asortimana organske hrane i prirodne kozmetike.

    U septembru 2022. obeležen je početak četvrtog ciklusa tradicionalnog projekta „Zasadi drvo“, najveće akcije pošumljavanja u Republici Srbiji, koju je kompanija pokrenula zajedno s medijskom kućom Adria Media Group i institucionalnim partnerima. Kao rezultat dosadašnjeg angažovanja, u prethodne tri faze ove akcije zasađeno je ukupno 350.000 stabala, a u predstojećem ciklusu planirana je sadnja novih 250.000 sadnica širom Srbije.

    Nastavljen niz priznanja za najpoželjnijeg poslodavca

    Kompanija dm se drugu godinu zaredom plasirala među „20 najpoželjnijih VRH poslodavaca u Srbiji“, u okviru projekta „TalentX“, najvećeg domaćeg istraživanja percepcije brenda poslodavca u Republici Srbiji koje se sprovodi na specijalizovanom portalu Poslovi infostud. Priznanje za jednog od najomiljenijih poslodavaca i ove godine je dodatno učvrstilo poziciju drogerijskog lanca kao jedne od najtraženijih kompanija za rad, profesionalno napredovanje i stručno usavršavanje. Konkurentne zarade, dve dodatne plate tokom godine, koncept rada od kuće „smart working“, kursevi nemačkog jezika, obuke i seminari – samo su neki od brojnih podsticaja koje ovaj lanac obezbeđuje svojim zaposlenima. Sistematičan pristup psihičkom i fizičkom zdravlju zaposlenih takođe je veoma značajan, te kompanija redovno organizuje radionice s psihologom i fizioterapeutom za zaposlene, kojima su obezbeđeni i besplatni sistematski pregledi. U prilog tome svedoči i anketa kompanije, prema kojoj 88 odsto zaposlenih svoj rad doživljava kao smislen i smatra da pruža doprinos uspehu dm-a.

    Unutar kompanije još od 2016. razvija se program dualnog obrazovanja, čijom primenom je dm među privrednim subjektima postao jedan od pionira u takvom sistemu edukacije. Koncept „učenja kroz rad“ oličen je u praktičnoj nastavi koja direktno primenjuje ono što je usvojeno tokom teorijske nastave. Na ovaj način prve radne navike mogu steći potencijalni budući zaposleni u sektoru prodaje i logistike.

    Vrednosno načelo „Čovek u centru poslovanja“ ostaje glavna vodilja poslovanja dm-a

    Ovaj poslovni princip utkan je u temelje dm drogerie markt još od njegovog osnivanja i dosledno se primenjuje sve do danas, na nivou cele dm grupe koja broji više od 71.600 zaposlenih. Na celokupnom međunarodnom tržištu dm primenjuje iste vrednosti – bilo da su u pitanju zaposleni, kupci ili partneri, uvek vođen idejom da je ekonomija u službi čoveka, a ne obratno.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Nebojša Babić – Orange Studio

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE