
Direktor Dropboksa: „Ovo bih savetovao mlađem sebi“
Dru Hjuston (Drew Houston) osnovao je kompaniju „Dropboks“ (Dropbox) kada je imao 24 godine. Nakon 10 godina, ovaj servis za deljenje dokumenata ima 500 miliona korisnika, i donosi više od milijardu godišnje, a vrednost firme procenjuje se na 10 milijardi dolara (u 2014. godini).
Hjuston je za „Business Insider“ govorio šta je naučio na pozicji direktora, i koji bi savet dao mlađem sebi (ujedno i svima drugima).
„Kao prvo, niko nije rođen kao direktor, te veštine se stiču, i uče se na samom poslu. Dakle, po toj definiciji, svi su po prvi put direktori u nekom trenutku,“ rekao je Hjuston i dodao, „A drugo, sve se može naučiti. Počeo sam kao inženjer. Nisam imao stvarnog poslovnog iskustva. Bukvalno sam otišao na sajt „Amazon“ i ukucao „prodaja“ ili „marketing“ ili „strategija“, i kupio bih nekoliko knjiga koje su dobile najviše ocene, tj. koje su najbolje rangirane, i to sam radio – čitao.“
Onda je nastavio:
„Ali, bilo da je reč o osnovama poslovanja, ili o javnom nastupu, rukovodstvu – to su sve veštine kojim ovladate kako imate više iskustva. Trebalo bi da ciljeve postavite visoko, i da težite da ih ispunite, ali takođe bi trebalo da budete strpljivi.
To je kao da učite da svirate instrument. Nećete biti dobar javni govornik, i nećete biti bolji kroz nekoliko dana, ali hoćete kroz nekoliko godina. I bićete iznenađeni koliko ste napredovali.“
Zbog svega toga, Hjuston preporučuje da počnete rano, i budete „sistematični“ kada učite, i dodaje da mu je uvek bilo korisno da se zapita:
„Za godinu dana, za dve godine, za pet godina, šta bih voleo da sam sada naučio?“
Izvor: BIZLife
Foto: Youtube/Printscreen
Piše: N.V.