Da li ste znali zašto se voće i povrće uvek nalazi na ulazu u marketima?
Supermarketi imaju metode koje će vas naterati da obiđete što je više moguće odeljenja u radnji prilikom kupovine.
Ako ste ikada ušli u supermarket po jedan proizvod i izašli s kolicima punim stvari, niste jedini. Supermarketi imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše što više novca, piše Mentalfloss.
Primera radi, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u visini očiju.
Takođe nije uzalud to što se mnoge cene završavaju brojem 99. Budući da smo navikli da čitamo s leva nadesno, naši mozgovi u osnovi ignorišu 99 i zaokružuju cenu.
Umesto da kesu čipsa od 3,99 dolara računamo kao četiri dolara, verovatnije je da ćemo se osećati kao da košta tri dolara.
Postoji razlog zašto se koji deo s proizvodima tako često nalazi napred.
Kada uđete u trgovinu, teško je propustiti priliku da napunite svoja kolica ili korpu voćem i povrćem koji izgledaju šareno i sveže.
Supermarketi imaju specijalne metode za to
Paco Underhill, autor knjige Why We Buy rekao: The Science of Shopping, rekao je za Chicago Tribune još 2010. godine: “Svako odeljeljenje s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljeno, tako da sve izgleda bolje u trgovini nego kada to donesete kući“.
Smatra se da je pekarski deo je obično blizu vrata iz istog razloga.
Supermarketi praktično imaju metode koje će vas naterati da pokrijete što je više moguće odeljenja prilikom kupovine.
Jedan od njih je postavljanje odeljenja sa mlečnim proizvodima u poslednji deo trgovine, tako da će svaki kupac s mlekom, jajima, maslacem ili nekim drugim osnovnim mlečnim proizvodom morati da prođe i pored drugih odeljenja na svom putu.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay