Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li očekivanja utiču na iskustvo ili iskustvo utiče na očekivanja?

    Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

    Svima nama je šef bar jednom poverio neki zadatak uz napomenu da veruje u nas i da je uveren da ćemo taj zadatak obaviti besprekorno. Neretko nam poslovni partner sa kojim započinjemo saradnju pokloni poverenje, a mi  učinimo sve da to poverenje opravdamo i da mu dorastemo. Ovo su samo neki od primera tzv. efekta Pigmaliona.

    Naime, mit o Pigmalionu zabeležen je u delu Metamorfoze rimskog pesnika Ovidija. Pigmalion je bio usamljeni vajar koji nikako nije mogao pronaći ženu koja mu odgovara. Zato je izvajao savršenu žensku figuru, Galateu, u koju se vremenom zaljubio, a koju je kasnije boginja Afrodita oživela.

    Tokom 1968. godine napravljen je eksperiment koji je pokazao kako profesori mogu da utiču na uspeh učenika. Naime, oni učenici koje su profesori hvalili kao nadprosečne počeli su da pokazuju nadprosečne rezultate. Drugačije rečeno, visoka očekivanja dovode do boljih rezultata, kao što slabija očekivanja dovode do slabijih rezultata što je poznato još i kao Golem efekat.

    Obzirom da su očekivanja između ostalog, zasnovana na iskustvu, sasvim je sigurno da njima ne možemo da promenimo prošlost, ali možda možemo budućnost, tako što ćemo za početak zameniti uloge i omogućiti da očekivanja formiraju iskustvo, a ne obrnuto.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE