Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Crni petak

    Da li je Crni petak u Srbiji marketinški trik? Evo na šta treba da obratite pažnju kada kupujete

    Crni petak nije isti u Srbiji i na Zapadu jer su sniženja mnoga veća u Evropskoj uniji i u Americi, odakle je i potekao. Kod nas su popusti do 20, 30 odsto, a ponekad i do 70 odsto, dok su u inostranstvu do 70, 80 posto.

    U Srbiji je Crni petak poslužio kao marketinški trik za privlačenje potrošača, tvrdi za BIZLife Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije. Prema njegovom mišljenju, popusti u našoj zemlji apsolutno ne opravdavaju naziv Crni petak i više su kao neka vikend sniženja.

    Pored toga što mi nemamo velika sniženja kao na Zapadu, kod trgovaca može da dođe do propusta da ne obračunaju označeni popust, od 20, 30 posto, na kasi.

    ,,Savet za sve potrošače je da pogledaju na licu mestu da li je obračunata visina popusta koja je naznačena. Ako ne obračunaju popust, potrošač će platiti redovnu cenu proizvoda“, kaže Dragić.

    Glavne šeme koje prevaranti koriste tokom Crnog petka

    Kako da se kupac zaštiti?

    Treba obratiti pažnju na svaki detalj počev od toga da li je dobro obračunat popust i da li su svojstva proizvoda u skladu sa cenom. Poželjno je da kupac pogleda detaljno proizvod, pošto naknadne zamene ili povrat novca nisu mogući kada kupujete u prodavnicama, dodaje on.

    Kada dođe Crni petak trgovci, i pored sniženja cena od 20, 30, 50 odsto, i dalje imaju enormno visoku zaradu koja ide na štetu krajnjeg korisnika, odnosno potrošača. Kako kaže Marko iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, u praksi smo imali priliku da vidimo visoke marže za sve vrste proizvoda.

    S obzirom na sve okolnosti, treba racionalno da razmišljamo, da kupujemo ono što nam je zaista potrebno, da upoređujemo cene na nekoliko mesta, pa tek onda da donesemo neku odluku.

    ,,Ne treba da donosimo ishitrene odluke prilikom kupovine„, zaključuje Dragić za BIZLife.

     

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE