Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Trajekt, Crna Gora

    Crna Gora i ove sezone bez čuvenog trajekta: I dalje zatvoren najbliži „prozor u svet“

    I ove turističke sezone sigurno je da Crna Gora neće imati morsku liniju do Italije, čuveni trajekt Bar-Bari. Još jedna sezona proći će bez trajekta koji povezuje crnogorsku obalu sa italijanskom, pa se Crnogorcima najbliži “prozor u svet” zatvara.

    Bez brzih rešenja

    Građani se već nekoliko godina tek prisećaju trajekta i žude za pomorskom linijom do susedne Italije. Koliko je želja jaka na nesvakidašnji način pokazao je prošle godine sedamnaestogodišnji Emir, koji je u znak protesta zbog ukidanja linije Bar-Bari krenuo s ocem na biciklističko putovanje u Italiju. Danas prepričava taj put kao i priču koja se prenosila s kolena na koleno, piše Poslovni dnevnik.

    “Moj otac uvek spominje da je njegov otac pre 60 godina išao brodom. Moj deda je bio na tom brodu, a ja sad ne mogu u 21. veku – rekao je Emir Alković, javlja TVCG, prenosi portal RTCG.

    Vreme je priču posložilo tako da danas Emirov otac ima priliku da ponovo otvori spomenutu liniju i pokuša da oživi sećanja, ali i ispuni želje. Naime, Ćazim Alković odnedavno je na čelu upravnog odbora Barske plovidbe. To što ima poziciju ne znači da ima čarobni štapić jer su želje jedno, a mogućnosti drugo. Prema Akoviću, nema prečica do brzog rešenja.

    “Mislim da nije realno da ove sezone imamo brod Bar-Bari. Čuli smo neke najave da će biti pokrenuta linija Bar-Ancona, ali to nije sigurno. Ne mislim da je to tako jednostavno. Sezona je doslovno sutra i ne može se sve tako brzo organizovati“, rekao je Ćazim Alković.

    U Boku stiže novi trajekt: Cena 3,2 miliona evra sa popustom

    Dok se traži izlaz, sve treba preispitati. Ističe to novinarka Biljana Dabić, koja gotovo dve decenije izveštava o radu Barske plovidbe.

    Mnogo je tragova ostalo na poslovnom putu ove kompanije. Svedočenje novinara kaže da su neki za ponos, a neki za Specijalno državno tužilaštvo. A kada govorimo o njima, brojke mogu puno reći.

    Od 40 do 4 teretna broda

    “Pre nekoliko decenija imala je preko 40 teretno-putničkih brodova, a danas imamo samo četiri teretna broda, a dug Barske plovidbe prema državi Crnoj Gori je preko šest miliona evra.

    Od 2016. godine do danas nismo imali liniju Bar-Bari-Bar, postojao je povratak preko Dubrovnika, što je svakako bila skuplja opcija, a s druge strane možda za neke neprihvatljiva, tačnije neprihvatljiva kao vid putovanja. Apsolutno u ovom trenutku, nažalost, ne vidim bez pomoći i potpore države da Barska plovidba kupi brod i da taj projekt može ponovno zaživeti”, rekla je novinarka Biljana Dabić.

    Malo je verovatno da će državna pomoć uskoro stići jer resorno ministarstvo izražava spremnost, ali ne pokazuje put. Bez linije Bar-Bari zatvoren je važan prozor u svet.

    “Imate priliku, imate prozor u svet, treba ga iskoristiti, samo treba otvoriti prozor i pogledati”, zaključio je pomorac Željko Boljević.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE