Kako su dva brata napravila prestonički brend sa BURGER biznisom?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Burger House Bros, Stefan Lazar i Mirko Lazarević

    Kako su dva brata napravila prestonički brend sa BURGER biznisom?

    Stefan Lazar i Mirko Lazarević, dva rođena brata, napravila su pre malo manje od 10 godina jedinstven burger, koji je spoj čikaške kulture i srpskih sastojaka. Rođeni su i odrasli u Čikagu, ali su u Srbiji odlučili da pokrenu biznis 2013. kada su uvideli da nema kvalitetnih burgera na našem tržištu.

    Koliko su od početka verovali u ideju govori činjenica da su prodali porodični stan i novac iskoristili za pokretanje biznisa.

    Njih dvojica su pratila svoju intuiciju ili kako kažu ,,gut feeling”, ono što su osećali u stomaku, kao kada pomislite na dobar burger, kaže Stefan Lazar za BIZLife portal.

    Život u Čikagu je bio ključan za njih dvojicu. U toj metropoli se može pronaći veliki broj odličnih burgera, jer je čikaška burger scena deo kulture i tradicije grada. Prema njihovim rečima, nemoguće je probati tamo sve dobre burgere. Međutim, Stefan Lazar i Mirko imaju svojih 10 favorita. Uprkos tome, uvek u potrazi za novim kako bi ga dodali na listu omiljenih.

    ,,Čikago je internacionalni grad i termin koji koriste za opis je „melting pot”. Tu su se spojile kulture iz celog sveta i svakako je preneo svoju kulinarsku tradiciju. Tako možete pronaći sve kuhinje od libanske, argentinske, meksičke, korejske, kineske, japanske, afričke, američke, španske, italijanske, grčke, balkanske, peruanske i mnoge druge. Od food truck-ova, tako i hotdog štandova, burger joint-ova, causal restorana, pa sve do fine dining koncepta sa tri Mišelinove zvezdice. Da ceo život provedete u Čikagu ne biste uspeli da probate sve dobre gastronomske koncepte”, istakao je Stefan Lazar.

    Čikago

    Čikago (Pixabay)

    Kada su dobili ideju da čikaške burgere spoje sa domaćim sastojcima?

    Preduzetnici Stefan Lazar i Mirko došli su u Srbiju kada su bili tinejdžeri. Stefan Lazar je imao 15 godina, a Mirko 12. Njih dvojica su tada odlučila da školovanje nastave u Beogradu, a 2013. su shvatili da mogu da naprave unosan biznis.

    Stefan Lazar je radio master rad – Razvoj biznis plana za burger restoran. Tokom istraživanja su videli veliku priliku na domaćem trištu.

    ,, Nije bilo kvalitetnih burgera 2013. u Srbiji. U cilju da to promenimo nakon završetka mog master rada krenuli smo u realizaciju. Domaće komponente smo spojili sa burger kulturom, jer se trudimo da koristimo što više domaćih, lokalnih sastojaka. Isključivo koristimo junetinu iz Srbije sa domaćih farmi, kao i mnoge druge sastojke”, objasnio je on za BIZLife.

    Pravi spoj domaćih sastojaka i burger kulture može se naći na njihovom meniju pod nazivom ,,Local Bro”. U pitanju je burger sa domaćom slaninom, miročkim sirom (škripavac) i domaćim majonezom u zemičkama, koju prave u njihovoj pekari po recepturu slavske pogače.

    Burger House Bros

    Burger House Bros

    Kako su reagovali njihovi bliski ljudi kada su prodali stan?

    Stefan Lazar i Mirko Lazarević, koji su se veoma mladi upustili u biznis, imali su sjajnu ekipu bliskih ljudi od samog početka. Podrška im ni tada, ali ni sada ne izostaje.

    ,,Nije nam uopšte bilo teško, jer nismo donekle ni bili svesni kakav put nas čeka”, priznao je Lazarević.

    Na zvaničnom otvaranju restorana Burger House Bros, koje se održalo u septembru 2013, odazvalo se oko 500 ljudi. Kako kažu, reakcije su bile sjajne i mnogo podrške su dobili od prijatelja, porodice i gostiju.

    Kolika su bila ulaganja u biznis?

    Kada se govori o potrebnom ulaganju, početni budžet veoma varira. Oni su priznali da su mnogo novca uložili u prvi objekat, jer su napravili dosta grešaka zbog neiskustva.

    ,,Prvi objekat, koji je otvoren 2013. a kasnije 2021. premešten je iz Nikole Spasića 3 u Kralja Petra 10. U pitanju je objekat od 20 kvadrata sa baštom od 20 kvadrata i pomoćnim magacinom. Za početnu investiciju nam je bilo potrebno oko 60 hiljada evra, s tim što smo svu kuhinjsku oprema uvezli iz Amerike”, otkrio je Stefan Lazar.

    Burger House Bros

    Burger House Bros, prihvatna arhiva

    Šta je bilo potrebno osim novca za realizaciju ideje?

    Samopouzdanje i verovanje u ideju su veoma bitni. Stiču se tokom osnovne škole. Kako oni kažu, obrazovni sistem je postavljen sa ciljem da se svako pronađe u oblasti u kojoj je dobar i talentovan.

    ,,Samopouzdanje je potrebno kako bi se ideja, koja nastane u glavi, predstavila širem krugu ljudi. Nakon što se ideja predstavi bliskom krugu potrebno je uložiti mnogo energije tokom faze istraživanja i ideje kako bi se došlo do prvog zaključka da li je ideja izvodljiva i da li ima finansijskog smisla.

    Kada je zaključak pozitivan i vidi se da ideja ima smisla potrebno je obezbediti finansijska sredstva. Tada sledi najteži deo, a to je izlazak iz zone komfora.

    ,,Upravo tokom izlaza iz te zone ideja prelazi u stvarnost. U ovom trenutku potrebno je verovati svojoj ideji i pratiti svoju intuiciju ili kako kažu “gut feeling”, tj. ono što osećate u stomaku, kao na primer kad pomislite na dobar burger. U početnoj fazi vi vodite ideju ka realizaciji i pretvarate je u stvarnost. U drugoj fazi ideja vodi vas i stvara novu stvarnost. Ova druga faza je po meni najzanimljiviji deo biznisa”, objasnio je Lazarević za BIZLife.

    Imaju nove ideje za napredak

    Burger House Bros je otvoren u julu 2013. godine i uskoro će proslaviti 9. rođendan. Proces inicijalnog stvaranja prve lokacije trajao je 6 meseci.

    Prvi lokal su, kažu, pretvorili u kancelariju u kojoj su pokušavali da nađu način kako da ideju prenesu iz teorije u praksu jer u tom trenutku nisu imali praktična iskustva.

    ,,Proces stvaranja nije tada prestao jer konstantno stvaramo nove ideje i tražimo nove mogućnosti za napredak”, kazao je Stefan Lazar.

    Burger House Bros

    Burger House Bros, privatna arhiva

    Planovi restorana Burger House Bros u narednih godinu dana

    Stefan Lazar i Mirko planiraju otvaranje nove lokacije na Novom Beogradu Q3 2022. Nakon toga i 5. lokacije takođe na Novom Beogradu u Q2 2023.

    Na njihovim menijima uvek imaju nove burgere koje razvijaju. Sada na primer imaju kolaboraciju koja upravo počinje sa “Dogma Brewery” koji su im skuvali sveži lager pod nazivom “Bunny Bro”.

    Burger House Bros

    Burger House Bros

    ,,Spojili smo naše sastojke sa sastojcima iz Dogme, marinirali slaninu u pivu, dodali pivo u roštilj sos, napravili zemičku sa pivom u našoj pekari i pivo kuvali sa zemičkom. Preporučujemo da uskoro probate u našim restoranima ovu vrlo zanimljivu kolaboraciju. Pored Burger House Bros koncepta u naredna 2 meseca spremamo otvaranje Čikaške picerije na Dorćolu, na čemu radimo duže vreme i zbog čega smo veoma uzbuđeni”, rekao je Lazarević.

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Burger House Bros, privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE