Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tesla

    Zvanični podaci pokazali: Najviše UDESA u SAD Teslinim automobilima

    Teslini automobili koji koriste softver Autopilot bili su uključeni u 273 prijavljena sudara prošle godine, daleko više nego što je ranije poznato.

    Brojke, koje je pre nekoliko dana prvi put objavila Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu, pokazuju da su Teslina vozila činila skoro 70 odsto od 392 sudara, koji su prijavljeni od prošlog jula. Tom prilikom su koristili napredne sisteme za pomoć vozaču. Većina je poginula i dobila ozbiljne povrede pre više od godinu dana. Osam Teslinih nesreća dogodilo se pre juna 2021, prema podacima vladine agencije NHTSA, čija je misija spašavanje života, sprečavanje povreda i smanjenje saobraćajnih nesreća.

    Prethodno je NHTSA saopštila da je ispitala 42 sudara, koji su potencijalno uključivali pomoć vozaču. Među njima je bilo 35 vozila marke Tesla, u podacima koji sežu do 2016.

    Od šest smrtnih slučajeva, pet je bilo povezano sa Teslinim vozilima tokom 2021, piše The Washington Post.

    Tesla autopilot je skup sistema koji omogućava vozačima da prepuste fizičku kontrolu nad svojim električnim vozilima, iako moraju da obrate pažnju u svakom trenutku. Automobili mogu održavati brzinu i bezbedno rastojanje, ostati unutar svojih traka i menjati ih na auto-putevima. Prošireni skup funkcija, nazvan beta „Full Self-Driving“, dodaje mogućnost manevrisanja gradskim i naseljenim ulicama, zaustavljanja kod znakova i semafora, kao i skretanja.

    Automobil Tesla

    Automobil Tesla (Pixabay)

    Neki stručnjaci za bezbednost u transportu izrazili zabrinutost u vezi sa bezbednošću tehnologije

    Ona se testira na javnim putevima sa drugim vozačima. Federalni zvaničnici su poslednjih meseci ciljali na Teslu sa sve većim brojem istraga, pa čak i javnih opomena upućenih kompaniji.

    Vladina agencija je od proizvođača automobila zahtevala da prijave sudare koji uključuju pomoć vozaču kako bi procenili da li tehnologija predstavlja bezbednosne rizike. Utvrđeno je da Teslini automobili isključuju napredni sistem za pomoć vozaču, autopilot, oko jednu sekundu pre sudara, prema regulatorima.

    Naredba NHTSA je zahtevala od proizvođača da otkriju sudare tokom kojih je softver bio u upotrebi. Želeli su da ublaže zabrinutost da će proizvođači to sakriti, tvrdeći da softver nije bio u upotrebi u vreme nezgode.

    „Ove tehnologije obećavaju da će poboljšati bezbednost. Mada, moramo da razumemo kako ova vozila rade u stvarnim situacijama“, rekao je administrator NHTSA, Stiven Klif, u razgovoru sa medijima o kompletnom skupu podataka proizvođača.

    FILE – In this Feb. 2, 2020, file photo, the company logo appears on an unsold 2020 Model X at a Tesla dealership in Littleton, Colo. Tesla reported Wednesday, April 20, 2022, that its first-quarter net earnings were over seven times greater than a year ago, powered by strong sales despite global supply chain kinks and pandemic-related production cuts in China. (AP Photo/David Zalubowski, File)

    Tesla – Automobili sa autopilotom bezbedni

    Tesla nije odmah odgovorila na zahtev za komentar. Rečeno je da je autopilot sigurniji od standardne vožnje kada se uporede podaci o sudarima. Kompanija je takođe ukazala na ogroman broj smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama na putevima u SAD godišnje. NHTSA ih procenjuje na 42.915 u 2021. godini. Takođe, pozdravila je autopilota koji „smanjuje učestalost i ozbiljnost saobraćajnih nesreća i spašava hiljade života svake godine“.

    Podaci koji suprotstavljaju normalnu vožnju autopilotu nisu direktno uporedivi jer autopilot uglavnom radi na auto-putevima. Izvršni direktor kompanije Ilon Mask opisao je Teslinu opicu kao „nedvosmisleno sigurniju“.

    Saobraćaj

    Auto-put, saobraćaj (Pixabay)

    Manji sudari su izostavljeni

    Ipak, informacije regulatorima daju potpuniji izgled nego što su imali pre. Regulatori su se nekada oslanjali na prikupljanje podataka iz medijskih izveštaja, obaveštenja proizvođača i drugih sporadičnih izvora kako bi saznali o udesima, tokom kojih se koristi napredna pomoć vozaču.

    „Otkrili su da se dešava više sudara nego što je NHTSA ranije znala“, rekao je Fil Kupman, profesor inženjerstva na Univerzitetu Karnegi Melon koji se fokusira na bezbednost. On je napomenuo da bi u izveštajima moglo da bude izostavljeno više manjih sudara.

    Kompanije poput Tesle prikupljaju više podataka od drugih proizvođača automobila. Zbog toga bi mogla da bude prezastupljena u podacima, kažu stručnjaci za sisteme, kao i neki zvaničnici koji su želeli da ostanu anonimni. Tesla takođe upotrebljava veći deo tehnologija, od kojih su neke standardne za njihove automobile.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE