Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Autentično, raznovrsno i egzotično

    Siniša Daničić, generalni direktor kompanije Strauss Adriatic

    Godina 2018. je prva od stupanja na snagu novog Zakona o akcizama. Kako se to odrazilo na vaše poslovanje?

    Odluka države da počne naplata akciza pomogla nam je, mada ne u tolikoj meri koliko smo se nadali, da se izborimo sa konkurencijom koja ne posluje u legalnim tokovima. Šverc kafe i upotreba surogata po malim pržionicama i dalje su najveći problem. Naša kompanija je odlučila da teret akciza ne padne na teret potrošača, a taj trošak za 2018. u slučaju Strauss Adriatica iznosi preko 120 miliona dinara.

    Kada je reč o espreso kafi, vaša kompanija već godinama ulaže velike napore u edukaciju. Da li se to isplatilo?

    Espreso predstavlja vrhunac umeća pripreme kafe. Od kada proizvodimo espreso, a tome ima već skoro 20 godina, radimo na edukaciji i zaposlenih, i tržišta, i barista. Na osnovu te ekspertize, ove godine smo ceo portfolio brenda Doncafé u kategoriji espreso kafe podigli na viši nivo lansiranjem proizvoda „Doncafé espresso” i „Doncafé Barista espresso”, kao i edukativnog programa „Accademia di Barista”, sa misijom širenja znanja u pripremi espresa. Tržište se značajno pomera i smatramo uspehom naš doprinos, kao kompanije, tom razvoju.

    Podržavate Olimpijski komitet Srbije. Zašto ste se odlučili za to partnerstvo?

    Prvenstveno zato što su vrednosti koje promoviše Olimpijski pokret – prijateljstvo, izuzetnost i fer-plej – vrednosti za koje se zalaže i naša kompanija. Naši olimpijci su ekipa najboljih sportista, na koje smo jako ponosni, i velika nam je čast i inspiracija biti uz njih. Takođe, želimo da ulažemo u razvoj sporta i skrenemo pažnju na zdravstvene aspekte kafe.

    Katarina Šibalić, direktorka marketinga kompanije Strauss Adriatic

    Kupcima u Srbiji ste ponudili neke nove proizvode. Zašto proširujete ponudu? Da li prosečni kupci u Srbiji postaju probirljiviji?

    Kao veliki globalni proizvođači kafe, vidimo odgovornost da u kontinuitetu razvijamo kategoriju na svim tržištima. Pržena mlevena kafa ne mora da bude konzervativna kategorija. I potrošači žele inovacije. Za njih smo proširili svoju ponudu kafa dodatnim benefitima, kao što su „Doncafé Green active”, koji je jedinstven po tome što ima 30 procenata više antioksidanasa u odnosu na sve druge tradicionalne kafe na tržištu, zahvaljujući troprocentnom prirodnom ekstraktu sirove kafe, zatim kafa sa geografskim poreklom (single origin) – Kolumbija, Brazil i Honduras, kao i praznična edicija kafe sa ukusima, što je ove godine „Doncafé Choco Cafe”. Ovi noviteti nas čine jedinstvenim na tržištu, a to se brendu vraća kroz dublji i pozitivniji sentiment korisnika.

    Strauss Coffee je počeo da promoviše „Beanz”, internacionalni brend…

    To je jedna uzbudljiva priča, kojoj se svi radujemo. U skladu je sa vrednostima novih generacija koje ulaze u svet kafe – autentično, raznovrsno i egzotično. „Beanz” otvara mnoštvo mogućnosti i dovodi u pitanje jednu od najjačih konvencija u kafi – da kafa treba uvek da bude ista da bi bila dobra. „Beanz” donosi lične priče farmera sa čijih plantaža dolazi kafa i koji svojim pravim imenima stoje iza proizvoda, od Hondurasa, Nikaragve, Brazila do Indonezije, Tanzanije, Ugande itd. Krenuli smo sa promocijom i prodajom brenda preko HoReCa kanala u novembru i reakcije ugostitelja su odlične, i kada je kafa u pitanju, ali i jedinstveni dizajn materijala za serviranje. Vreme „Beanza” tek dolazi.

    Vaša komunikaciona strategija i predstavljanje brenda već godinama izazivaju veliku pažnju javnosti, pogotovo na digitalnim kanalima komunikacije. U čemu je tajna?

    Tajna je u velikoj strasti tima da komunikacijom pomera granice. Kompanija to prepoznaje i podržava, iako se nekada na nivou ideje čini možda i suludo to što predlažemo. Pre osam godina počeli smo sa inovativnim rešenjima u digitalnom marketingu. Danas, čak i za vrlo tradicionalni brend, kakav je „C kafa”, nalazimo sjajne načine da imamo interesantne i interaktivne sadržaje. U smislu kreativnih rešenja, Doncafé Džezveri su bili revolucija i za nas veliko nadahnuće.

    _____________________________________________________________

    Zašto je ovo bila vaša godina?

     SINIŠA

    Godina 2018. bila je zanimljiva i izazovna. Globalno, bilo je dosta turbulencija na tržištu kafe, a lokalno je godinu obeležila borba protiv njenog šverca. Uspešno smo ostvarili planove – od internih promena i inoviranja procesa, do sprovođenja novih strategija i predstavljanja i lansiranja novih proizvoda.

    KATARINA

    Sve ovo dobija još više na značaju kada se zna da je tržište kafe u Srbiji u padu, kao i da cenovno niži segment uzima značajni udeo. Sa ponosom ističemo i da smo u 2018. postali sponzori Olimpijskog komiteta Srbije, čime smo potvrdili da su Doncaféu pravi kvaliteti i prave vrednosti prioritet.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Strauss Adriatic

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE