Astronomski rast prihoda popularne onlajn trgovine
Kineski PDD Holdings, vlasnik popularne globalne onlajn trgovine Temu, objavio je da je u drugom tromesečju ostvario prihod od 97,06 milijardi juana, odnosno 12,21 milijardu evra ili čak 86 odsto više nego lane.
Operativna dobit kompanije u drugom tromesečju je iznosila 32,57 milijardi juana (4,1 milijarda evra) i porasla je za 156 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Ovako impresivni poslovni rezultati ipak su razočarali investitore, koji su očekivali da će kompanija ostvariti prihod veći od 100 milijardi juana, pa su joj spustili cenu deonica za 14 odsto.
Na nešto niže prihode od očekivanih, pak, uticala je slabija lična potrošnja Kineza, budući da je kompanijina platforma za onlajn kupovinu unutar Kine, Pinduoduo, imala nešto slabije prodajne rezultate.
Kineski potrošači, naime, obuzdavaju svoju potrošnju, zastrašeni krhkom privredom, dugotrajnim slabostima u sektoru nekretnina i visokim stopama nezaposlenosti, što šteti sektoru maloprodaje i e-trgovine u zemlji.
I dok su niske cene Pinduodua i veliki popusti na sve, od prehrambenih namirnica do, na primer, slušalica, privukli kineske kupce koji paze na troškove, kompanija je pod pojačanim pritiskom velikih rivala koji poboljšavaju prodajne ponude na svojim onlajn platformama.
Kineski gigant internet trgovine Alibaba takođe je početkom meseca objavio prihode niže od očekivanih kao rezultat slabije domaće onlajn prodaje. Još jedna velika kineska onlajn platforma, JD.com, ostvarila je rast kvartalnih prihoda od tek 1,2 odsto.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Istraživali smo: AliExpress ili TEMU? Koja aplikacija je bolja za online kupovinu?
Aplikacija TEMU: Da li su niske cene vredne rizika? Sve što treba da znate pre poručivanja
Izvor: Seebiz
Foto: Freepik