Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

[contact-form-7 id="375525"]
Linkedin, Dejan Pataki

Uloga Top menadžmenta u Linkedin nastupu kompanije

Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka Pataki piše o značaju prisustva top menadžmenta na Linkedin-u.

Piše: Dejan Pataki

Zamislimo, hipotetički, dva moguća scenarija u vezi sa dometima i mogućnostima iskorišćenja LinkedIn platforme za poslovne ciljeve. Analiziraćemo dva slučaja, dve kompanije.

U oba primera, početak je isti: zaposleni su prepoznali LinkedIn platformu kao sjajan potencijal za ostvarivanje svojih poslovnih ciljeva, prvenstveno za B2B prodaju, ali i za sve važniji employer branding. Postoji određeni broj zaposlenih koji su spremni da kreiraju sadržaj, donekle su aktivni na platformi, i vide svoj lični interes u intenziviranju prisustva (umeju da znanje i iskustvo artikulišu u pisanoj formi i već su osetili prve benefite – angažman ljudi iz industrije, kolega iz struke uz komentare, zahtevi za konekciju, status Top Voice – sve to veoma prija). Zainteresovani zaposleni imaju vrlo zanimljiv i vredan sadržaj koji su spremni da podele, čak i van konteksta posla.

I ovde dolazi do razlike u našim hipotetičkim primerima.

U prvom scenariju, top menadžment (“C” – level) deklarativno podržava aktivnost, povremeno lajkuje statuse, ponekad ostavi kraći komentar, deli objave, ali se ne uključuje aktivno u kreiranje sadržaja. LinkedIn nastup je bio tema sastanka jednom (možda još jednom), ali nema konkretnih aktivnosti, taskova, strateški planirane komunikacije niti izdvojenih resursa (pre svega vremenskih).

Od zainteresovanih zaposlenih iz početka priče, ostaje svega par entuzijasta koji, u nedostatku sistemske podrške i plana, sve češće usmeravaju teme van poslovnih sfera. Možda neki izuzetno uporni ili talentovani uspevaju da na svojim profilima nose digitalnu reputaciju kompanije na najvećoj poslovnoj platformi na svetu…

U drugom scenariju, top menadžment (“C” – level) aktivno učestvuje u kreiranju sadržaja, koristi svoj lični profil da iznese stavove i iskustva. Vrlo često (nekada više, nekada manje, u zavisnosti od raspoloživog vremena) angažuje se kroz smislene komentare na profilima zaposlenih, ali i ljudi iz industrije, struke, pa čak i konkurencije. Stranica kompanije deli sadržaje svojih zaposlenih, koji se dodatno motivišu. LinkedIn jeste tema sastanaka, strateški se dogovaraju teme, spominju se ljudi i kompanije targetirane kao potencijalni klijenti. Profili svih (ili većine zaposlenih) su optimizavani i vizuelno usklađeni. U planiranju za Q4, mapirani su datumi za zakazivanje audio ili live događaja, marketing ima jasne smernice za potrebne vizuelne elemente, razmatra se i plaćena promocija pojedinih sadržaja, kao i kreiranje kompanijskog Newsletter-a. Na svaki offline događaj se odlazi i vraća uz komunikaciju na LinkedIn-u.

LinkedIn postaje legitiman kanal prodaje, sa analizom rezultata i naknadnim korigovanjem taktika kako bi rezultati bili još bolji. Poslovna zajednica prepoznaje i rezonuje sa zaposlenima u kompaniji (a time i sa samom kompanijom) kao “thought leader-ima”. Angažovanje zaposlenih predstavlja kulturu kompanije i njen sistem vrednosti, čineći je poželjnim mestom za rad.

Navedeni primeri su hipotetički, ili možda nisu?

Odgovornost “C” nivoa menadžmenta ogleda se i u angažovanju na LinkedIn platformi, a time i u potencijalnom rezultatu koji je moguće ostvariti. Sam opis spomenutog nivoa govori o obimu posla i odgovornosti koje top menadžment nosi sa sobom, i kao takav, on verovatno ima malo vremena i resursa da se posveti LinkedIn platformi.

Pozicija top menadžera podrazumeva prepoznavanje prilika, postavljanje prioriteta, pronalaženje rešenja i motivisanje – usmeravanje svojih zaposlenih. Ili se ovo poslednje odnosi na lidere?

Ovaj tekst je inspirisan porukama koje sam dobio nakon prethodnog teksta o ličnim profilima i njihovim vrednostima za kompaniju, gde je sadržaj bio vrlo sličan: šta ako postoje zaposleni koji razumeju i svedoče mogućnostima LinkedIn platforme, ali vlasnici, top menadžeri samo deklarativno podržavaju aktivnosti, tj. njihovo prisustvo na platformi nije za primer?

O Autoru!

Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.

Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife/Dejan Pataki

Foto: PRivatna arhiva

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE