Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mladi lekari, medicinske sestre

    Aplikacija koju pokreće veštačka inteligencija obavljaće deo lekarskog posla

    Microsoft-ova podružnica za prepoznavanje govora Nuance Communications najavila je Dragon Ambient eXperience (DAX) Express, aplikaciju za kliničke beleške za zdravstvene radnike koju pokreće veštačka inteligencija.

    DAX Express ima za cilj da smanji administrativna opterećenja kliničara automatskim generisanjem nacrta kliničke beleške u roku od nekoliko sekundi nakon posete pacijenta. Tehnologiju pokreće kombinacija ambijentalnog AI, koji formira uvid iz nestrukturiranih podataka kao što su razgovori, i najnovijeg modela OpenAI, GPT-4.

    Diana Nole, izvršna potpredsednica Nuance-ovog odeljenja za zdravstvenu zaštitu, rekla je za CNBC da kompanija želi da lekarima „vrati radosti medicine“ kako bi mogli da brinu o više pacijenata.

    „Naš krajnji cilj je da smanjimo ovo kognitivno opterećenje, da smanjimo količinu vremena koju oni zapravo moraju da potroše na ove administrativne zadatke“, rekla je ona.

    Microsoft je kupio Nuance za oko 16 milijardi dolara 2021. godine. Kompanija ostvaruje prihode od prodaje alata za prepoznavanje i transkripciju govora tokom poseta lekarskoj ordinaciji, poziva korisničke službe i govorne pošte.

    Microsoft, aplikacija

    Microsoft, aplikacija (Pixabay)

    Kako radi aplikacija?

    DAX Express dopunjuje druge postojeće usluge koje Nuance već ima na tržištu.

    Diana Nole je rekla da će tehnologija biti omogućena kroz Nuance-ovu aplikaciju za prepoznavanje govora Dragon Medical One, koju koristi više od 550.000 lekara. Dragon Medical One je pomoćnik za radni proces zasnovan na cloud-u koji omogućava lekarima da rade koristeći svoje glasove, da se kreću po kliničkim sistemima i brzo pristupaju informacijama o pacijentima. Kliničke beleške koje generiše DAX Express će se pojaviti na radnoj površini Dragon Medical One.

    DAX Express se takođe nadograđuje na originalnu DAX aplikaciju koju je Nuance lansirao 2020. DAX konvertuje verbalne posete pacijenata u kliničke beleške i šalje ih u proces ljudskog pregleda kako bi se osiguralo da su tačne i visokog kvaliteta. Beleške se pojavljuju u medicinskom kartonu u roku od četiri sata nakon zakazanog termina.

    DAX Express, nasuprot tome, generiše kliničke beleške u roku od nekoliko sekundi, tako da lekari mogu odmah da pregledaju automatizovane rezimee poseta pacijenata.

    „Verujemo da će lekari, kliničari želeti kombinaciju svega ovoga jer je svaka specijalnost drugačija, svaki susret sa pacijentom je drugačiji. I želite da imate efikasne alate za sve ove različite vrste poseta“, istakla je Nole.

    Lekar, studija

    Lekar, aplikacija (Pixabay)

    Nepoznato kada će tehnologija da bude šire dostupna

    Nuance nije podelio detalje o ceni ovih aplikacija. Kompanija je rekla da cena Nuance-ove tehnologije varira u zavisnosti od broja korisnika i veličine određenog zdravstvenog sistema.

    Nole je kazala da Nuance ne zna kada će tehnologija da bude šire dostupna, jer će zavisiti od povratnih informacija koje kompanija dobije od svojih prvih korisnika.

    Informacije o pacijentima su posebno osetljive i regulisane prema HIPAA i drugim zakonima. Alisa Tejlor, korporativna potpredsednica u Azure grupi u Microsoftu, rekla je za CNBC da se DAX Express pridržava osnovnih principa Microsoft-ovog odgovornog A.I. okvira, koji vodi sva  A.I. ulaganja kompanije, kao i dodatne mere bezbednosti koje Nuance ima. Nuance ima stroge ugovore o podacima sa svojim klijentima, a podaci su potpuno šifrovani i rade u okruženjima kompatibilnim sa HIPAA.

    Nole je dodala da iako će A.I. pomoći lekarima i kliničarima da izvrše administrativne poslove, profesionalci su i dalje uključeni na svakom koraku. Lekari mogu da unose izmene u beleške koje DAX Express generiše i oni ih potpišu pre nego što se unesu u elektronski zdravstveni karton pacijenta.

    Ona je rekla da će na kraju korišćenje DAX Express-a pomoći da se poboljša i iskustvo pacijenata i iskustvo lekara.

    „Lekar i pacijent mogu direktno da komuniciraju. Pacijent se oseća saslušanim. To je vrlo pouzdano iskustvo“, zaključila je.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE